Jump to content

Världens sämsta film


Yamato

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Jag missade säkert en del, och såg som sagt inte hela, men referenser till andra filmer kan aldrig rädda ett uselt manus. Tre som har svarat och ingen har lyckats förklara vad som är bra med filmen. ***SPOILER*** Änglar som får vingarna avskjutna med automatvapen, Alanis Morissette som stum gudinna... Kom igen!!!

Mmm, men det (referenser till andra filmer) gör inte saken sämre heller.

 

Det hjälper inte att förklara nåt. Du gillar ju inte det som vi uppskattar med filmen, det är ju uppenbart, Jonas. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Svar 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...
dr. t och kvinnorna. å jesus vilken smörja! och för en gångs skull är jag och min syrra fullständigt överens om en film (jag lovar. det är inte ofta!).

Jag såg den också precis, men att den skulle vara världens sämsta vill jag inte påstå. Filmen kändes väldigt pretentiös men höll inte måttet. Varför fick jag Lasse Hallström-vibbar av den? Och att fyran rubricerade den som komedi? Exakt var var det roligt? (Svar: där den värsta av gnällkärringarna ramlade och slog sig.)

 

Min kandidat till "världens sämsta film", baserat på det faktum att jag försökt se den tre gånger men av ren självbevarelsedrift tvingats avbryta ungefär där de skruvar av benet på gubben, är Steven Segals "På farlig mark". En riktig skitfilm. Den enda film jag inte lyckats se, trots allvarligt menade försök.

 

Dewil

Ändrad av Dewil
Link to comment
Share on other sites

Min kandidat till "världens sämsta film", baserat på det faktum att jag försökt se den tre gånger men av ren självbevarelsedrift tvingats avbryta ungefär där de skruvar av benet på gubben, är Steven Segals "På farlig mark". En riktig skitfilm. Den enda film jag inte lyckats se, trots allvarligt menade försök.

 

Dewil

Tycker nog inte den e den sämsta filmen . Felet med filmen e att Steven försöker sig på att bli seriös med massa budskap . Han skall hålla sig till renodlad action , det han kan bäst !

 

Nästa problem med alla Steven Seagal rullar e att det slaktas i cencurrummet . Vilket gör att det man går och ser filmerna för saknas när man ser dem . Ungefär som att klippa bort alla skämt i en Komedi :huh: .

 

Har märkt att TV4 har en tendens att visa mindre sönderklippta versioner av actionfilmer så som S.Seagal och "Die Hard" filmerna (e det ngn mer som upptäckt detta ? ? ? ) och då är det en FRÖJD att de dem :up: .

 

I "På farlig Mark " så finns ju 2 "Goa Gubbar" i birollerna . Billy Bob Thornton som Legosoldat med Svensk K-pist (modell 45 b ) och R.Lee Ermey (mest känd som brutal Drill-Instruktor i "Full Metall Jacket" ) .

Ändrad av MasterChief
Link to comment
Share on other sites

I "På farlig Mark " så finns ju 2 "Goa Gubbar" i birollerna . Billy Bob Thornton som Legosoldat med Svensk K-pist (modell 45 b ) och R.Lee Ermey (mest känd som brutal Drill-Instruktor i "Full Metall Jacket" ) .

Du menar att Billy Bob "Stenansiktet" Thornton springer omkring med en äkta Bertil? :D Ja, då får jag väl ge filmen ett fjärde försök nästa gång den går på TV. Som sagt, jag har utan framgång försökt att se den flera gånger...

 

Dewil

Link to comment
Share on other sites

Du menar att Billy Bob "Stenansiktet" Thornton springer omkring med en äkta Bertil? :D Ja, då får jag väl ge filmen ett fjärde försök nästa gång den går på TV. Som sagt, jag har utan framgång försökt att se den flera gånger...

 

Dewil

Inte bara Springer han runt men en Bertil .

Han har en lång utläggning om att han känner sig som en Mes om han har Axelstödet utfällt :D och att han vill ju må bra när han Skjuter ihjäl Ngn :up: .

Link to comment
Share on other sites

dr. t och kvinnorna. å jesus vilken smörja! och för en gångs skull är jag och min syrra fullständigt överens om en film (jag lovar. det är inte ofta!).

Jag såg den också precis, men att den skulle vara världens sämsta vill jag inte påstå. Filmen kändes väldigt pretentiös men höll inte måttet. Varför fick jag Lasse Hallström-vibbar av den? Och att fyran rubricerade den som komedi? Exakt var var det roligt? (Svar: där den värsta av gnällkärringarna ramlade och slog sig.)

 

Min kandidat till "världens sämsta film", baserat på det faktum att jag försökt se den tre gånger men av ren självbevarelsedrift tvingats avbryta ungefär där de skruvar av benet på gubben, är Steven Segals "På farlig mark". En riktig skitfilm. Den enda film jag inte lyckats se, trots allvarligt menade försök.

 

Dewil

Bara namnet Seagal gör att man tar avstånd :down:

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som sett Primal Force med Ron Pearlman? Det är den filmen jag alltid nämner vid frågan om världens sämsta film.

 

En ren ripp-off på Jurasic Park, med en liten men å så betydelsefull ändring:

 

Ön är fyld med genmanipulerade, köttätande babianer.

 

En annan klassisk Pearlman film är Rats. Beskrivningen från IMDB:

 

The Brookdale Institute is a mysterious, little known hospital for the criminally insane (a fact which is kept on a need-to know basis). Brookdale has another, more lucrative facet; a safe harbour for the chronically drug-addicted rich and famous, especially the sons and daughters of the above, whose families have tried everything. "The Institute" is also for the once-famous, who, having bottomed out, also have no where else to turn but Brookdale. Investigating possible health code violations, "Jennifer/Samantha", (Sara Downing), a career-driven reporter for "The Philadelphia Enquirer", checks in under the guise of a patient, in lieu of getting a hot story. Unbeknownst to her, the real scoop is much more awesome then even she could write about, should she live to tell. Brookdale is infested with super-intelligent, supernaturally empowered killer rats, a by-product of forgotten experiments conducted by "Dr. William Winslow" (Ron Perlman), the Chief Psychiatrist at Brookdale. Winslow had abandoned the experiments long ago, however ex-patient/caretaker, "Ernst" (Michael Zelnicker) has developed a symbiotic, telepathic relationship with the rodents, and they thrive off of each other. As patients mysteriously disappear, and the body count mounts, even The Exterminators, RatMaster General "Hans" (John Paul Young) and his assistant, "Jim" (Adam Redmond) are no contest for the awesome force of this hybrid rodent strain.

Link to comment
Share on other sites

Världens sämsta film är utan konkurrens "Söpring, Krister, Spring" gjord av Rörlig Bild gruppen på Medigymansiet i Nacka VT 1999. Men eftersom vi ska ta fram en dålig film vi många känner till så måste jag säga att dagen jag såg "Svart Lucia" var dagen jag insåg att jag måste rädda svensk film.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Hehe, Crash. Du menar den av Cronenberg antar jag. Den har jag varit sugen på att se en längre tid. Har sett ganska många filmer av Cronenberg. De brukar vara rätt så annorlunda. Gillar eXistenZ, Videodrome, The Dead Zone och Naked Lunch. Hatar hans senaste, Spider, en av de sämsta filmer jag såg förra året. Har även sett mediokra Scanners.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...