Jump to content

Ishockey

Czechflash

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

Nej, jag vet vad jag pratar om...Men jag orkar inte gå in på

allt det där...Jag har följt hockey intensivt i 10 år och har en

äldre bror som skriver om ämnet. Jag vet att inte alla ser det

på samma sätt, men för mig är Sundin bättre än Forsberg.

Sundin är en ledare och han är en klasspelare, det är inte

Forsberg som kan bli väldigt grinig och spela fult, t.ex.

Men vissa gillar den ena mer än den andra, så är det bara.

Det är som när kanadensare ska avgöra vem som är bättre -

Wayne Gretzky eller Mario Lemieux ? Då kommer en tredje

och säger Bobby Orr och en fjärde Gordie Howe...Men det

är alltid någon som tycker på ett sätt och en annan på ett.

• Svar 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar
Jag vet att inte alla ser det

på samma sätt, men för mig är Sundin bättre än Forsberg.

Sundin är en ledare och han är en klasspelare, det är inte

Forsberg som kan bli väldigt grinig och spela fult, t.ex.

Det kan jag acceptera. Alltså att man tycker att Sundin är bättre än Foppa. Inget konstigt med det. Men att Foppa inte skulle vara en klasspelare... det kan jag ju inte hålla med om. Däremot är han ingen ledare, det stämmer ju. På dig lät det som om Forsberg var rent av dålig. Det lät lite märkligt plus din kommentar om att Sundin var den ende spelaren i Tre Kronor som du respekterade. Men med tanke på ditt alias så drar jag slutsatsen att Tre Kronor inte är ditt lag direkt, eller?

Att Forsberg blir grinig, etc är en av sakerna jag gillar med världens bästa hockeyspelare... ;)

• Filmstar

Jag har aldrig gillat Forsberg. Jag säger inte att han är dålig,

men jag skulle inte vilja ha honom i mitt lag. Jag skulle t.ex.

hellre ha en spelare som Kris Draper före honom...Det är väldigt

skönt att se Forsberg grinig, speciellt när han får mycket stryk...

Det stämmer, Sverige är inte mitt favoritlag...Har tre favoritnationer

när det gäller ishockey...tre av dem var i semifinal...

• 1 month later...
  • 8 months later...
Någon annan som följer SM-slutspelet och/eller NHL just nu ?

Jag försöker väll titta på NHL veckan på torsdagar. SM, vem orkar?

Jag tycker bara att det är bra att DIF förlorar.

Frölunda - Ceep up the good work!

ArA

• Filmstar

ArA

NHL visas onsdagar och lördagar, oftast. Nu är det snart trade deadline (9 mars) och en hel del intressanta byten har ägt rum de senaste dagarna. Följer du det ?

Angående SM-slutspelet, så är det roligare än grundserien. Har nästan inte följt grundserien i år, men nu när slutspelet är igång, är det kul.

Tråkigt som DIF:are när målvaktsspelet inte fungerar i slutspelet. Tyvärr är Björn Bjurling för orutinerad och var skadad innan skutspelet. Han verkar inte ha kommit in mentalt. Jaja, det är inte mycket att göra. 0-3 i matcher nu, det går inte att vända utan en bra målvakt.

Det är egentligen ingenting som går som jag vill i slutspelet, haha. Men vad kan man göra ? Det är ju bara ett spel.

ArA

NHL visas onsdagar och lördagar, oftast. Nu är det snart trade deadline (9 mars) och en hel del intressanta byten har ägt rum de senaste dagarna. Följer du det ?

Angående SM-slutspelet, så är det roligare än grundserien. Har nästan inte följt grundserien i år, men nu när slutspelet är igång, är det kul.

Tråkigt som DIF:are när målvaktsspelet inte fungerar i slutspelet. Tyvärr är Björn Bjurling för orutinerad och var skadad innan skutspelet. Han verkar inte ha kommit in mentalt. Jaja, det är inte mycket att göra. 0-3 i matcher nu, det går inte att vända utan en bra målvakt.

Det är egentligen ingenting som går som jag vill i slutspelet, haha. Men vad kan man göra ? Det är ju bara ett spel.

Nej, jag visste att det var deadline nu den 9:e mars, men inte traderna.

Kan du skriva några?

Det som händer DIF är underbart. Man kan reta de som hejjar på DIF, men då svarar de med den klassiska kommentaren.

"-Jag bryr mig inte, bara om fotboll".

Men sen när det blir fotboll och det går sämst.

Blir det tvärt om ;)

Det är ju bara ett spel.

Hehe, brukar låta så :P

Jag tycker att svensk hockey har blivit en kärringsport. Iallafall i Elitserien, det är ju inga tacklingar?

Hade jag spelat, så hade alla legat på isen :rolleyes:

Imorron ska jag spela slutspel i Uppland, då ska jag nita Rimbo så att det smäller om det :)

ArA

• Filmstar

ArA: Kul med någon hockeyintresserad här iaf ! :up:

Visst är jag bitter när det går dåligt för DIF i hockey (har alltid varit mer intresserad av hockey and fotboll), men vissa år är det inte lagets tur. På tal om tur har de inte heller haft den på sin sida i slutspelet. Frölunda å sin sida har spelat bra, effektivt och varit bättre på samtliga positioner (även om jag inte såg den tredje matchen som DIF lär ha varit bättre i).

Det är bara att konstatera att Frölunda är bättre än DIF just nu. Hoppas det blir roligare nästa år när/om några NHL-proffs tillkommer. Det har iaf nämnts ganska flitigt att så blir fallet.

Jag håller med dig, svensk hockey tillåter allt mindre kontakt. Istället blir det fulare spel, med klubbor i ansiktet och ryggen. Sent att man får avstängning för slagsmål är bara pinsamt...Så länge det inte är någon som slåss med klubborna, är det ju harmlöst.

Jag återkommer snart med NHL-trades...

• Filmstar

Ok, här kommer det senaste om de NHL-trades som gjorts på senare tid (de lite större):

27 Feb:

Till Detroit: Robert Lang

Till Washington: Tomas Fleischmann, 1:a val (2004) och 4:e val (2006)

Kommentar: Bra trade av Detroit som får en av de bästa poängplockarna i ligan. Han tillför mycket till deras offensiv och inte minst Power Play. Washington får en ung spelare och ett första val bl.a. som är intressanta, bygger för framtiden och blir av med pengar.

1 Mars:

Till New Jersey: Viktor Kozlov

Till Florida: Christian Berglund och Victor Uchevatov

Kommentar: New Jersey förstärker laget på centersidan som har varit deras svagaste punk efter bl.a. skador och en svag Larionov som inte höll måttet. De har inte kunnat ersätta Joe Nieuwendyk (som skrev på för Toronto under sommaren). Kozlov har varit skadad ganska mycket på senare tid, men när han är frisk är han en bra offensiv spelare. Florida får Berglund som inte lyckades ta en plats i New Jersey, men som säkert får en ny chans i Florida. Bra för båda lagen tror jag, men jag tror inte Kozlov passar in i New Jerseys hårda defensiv i längden.

2 Mars:

Till Montreal: Alexei Kovalev

Till New York Rangers: Jozef Balej och 2:a val (2004)

Kommentar: Montreal behövde en målskytt inför slutspelet och fick en bra sådan. Kovalev har inte haft en bra säsong, men om han tänder till, är han mycket farlig. Kovalev är väldigt offensiv och kommer säkert tillföra en hel del. Dock är det inte säkert han lyckas i Montreal som är väldigt giriga. New York Rangers gör sig av med höga spelarlöner och äldre spelare och får istället den mycket lovande slovakiske yttern Jozef Balej som gör bra ifrån sig i farmarligorna. Han är ganska småväxt, men det har inte hindrat flera små spelare att slå sig in i ligan på senare år. Kan visa sig bra för Rangers i längden, men det får vi se.

3 Mars:

Till Boston: Sergei Gonchar

Till Washington: Shaone Morrisonn, 1:a val (2004) och 2:a val (2004)

Kommentar: Gonchar är den poängmässigt bästa backen i hela ligan de senaste åren och Boston får något de saknat sedan Ray Bourque gick till Colorado - en offensivt bra back i Power Play bl.a. Priset är dock väldigt högt då Morrisonn ses som en mycket bra ung spelare för framtiden, plus två bra draft val. Kan Boston skriva ett långtidskontrakt med Gonchar är det en bra affär för Boston, men det är långt ifrån säkert.

3 Mars:

Till Edmonton: Petr Nedved och Jussi Markkanen

Till New York Rangers: Dwight Helminen, Stephen Valiquette och 2:a val (2004)

Kommentar: Detta ser ut som en mycket bra trade för Edmonton som får en skicklig och skirdskoskicklig center i Nedved och en säker målvakt i Markkanen. Nedved får spela med förre lagkompisen Radek Dvorak (som kom från NYR förra säsongen) och kommer tillföra mycket, tror jag. Rykten säger att Tommy Salo kommer att bli tradad nu när Edmonton fått Markkanen. Inte helt omöjligt. Rangers får en ganska okänd ung spelare i Helminen, en inte så bra målvakt som inte lyckats i NHL och ett andra val som iof alltid är användbart.

3 Mars:

Till Toronto: Brian Leetch

Till New York Rangers: Maxim Kondratiev, Jarkko Immonen, 1:a val (2004) och 2:a val (2005)

Kommentar: Toronto har länge velat få en bra offensiv back som de saknat och nu har de fått en. Den gamle Brian Leetch kan än. Och det är väldigt tydligt att Toronto gör allt för att vinna Stanley Cup. De ger upp ganska mycket för en så pass gammal spelare, men han är också en spelare som tillför både en oerhörd rutin, ett lugn och mycket för lagets spel i Power Play. Dock vinner Rangers på detta i längden och det är vad de satsar på nu.

3 Mars:

Till Boston: Michael Nylander

Till Washington: 2:a val (2006)

Kommentar: Lite konstigt att Boston tar en spelare som Nylander till sitt lag. Boston är välkända för att spela en tuff hockey och det gör inte Nylander. Dock har laget saknat en center hela säsongen och man vill på detta sätt täppa igen hålet inför slutspelet. Nylander tillför en del till Power Play-spelet, men kan också, liksom Kovalev, vara en "gambling" då han varit skadad i princip hela säsongen. Ett andra val är ganska bra för Washington som bygger för framtiden.

5 Mars:

Till New Jersey: Jan Hrdina

Till Phoenix: Mike Rupp och 2:a val (2004)

Kommentar: Ännu en center kommer till New Jersey och det är precis det de behöver (och en ytterforward som kan göra mål). Han kan även spela ytter om det behövs, men han är en bra teckare och en bra defensiv spelare som kommer vara nyttig för laget och passa perfekt i spelsystemet. Man ger upp Mike Rupp som var hjälte i förra årets finalspel då han gjorde ett par mål samt ett bra draft val. Tror att båda lagen vinner på detta, men främst New Jersey som får en bra förstärkning inför slutspelet.

Jag har utelämnat de lite mindre och inte så intressanta övergångarna samt att jag bara gått tillbaka den senaste veckan eller så. Innan dessa har bl.a. Alexei Zhamnov, Peter Bondra, Mike Comrie, Sean Burke och inte minst Jaromir Jagr blivit tradade...Och mer kommer det att bli.

Lite konstigt att Boston tar en spelare som Nylander till sitt lag. Boston är välkända för att spela en tuff hockey och det gör inte Nylander

Där håller jag inte riktigt med dig.

Jag har sett på många fina tacklingar av Nylander. Han är tuff, men kanske inte så att det räcker.

Enligt mig är han en nyckelspelare, han håller ihop laget, och hans passar är guddomliga!

För att skryta lite.. Jag har spelat tillsammans med honom, han är väldigt trevlig, och tar strechtningen väldigt seriöst!

Så har jag varit med i lillasportsspegeln, spelade tillsammans med Mats Sundin och andra stora proffs, Mario Cherkovski (inte säker på stavning).

Och många andra!

Kan skanna av bilder om ni inte tror mig!

ArA

Ajajaj!

Här kommer man hem glad i hågen och så ser man att det står 0-3 i matcher :unsure:.

Nu krävs det nog ett mirakel för att vända det här. :mad2::mad2: Att Bjurling skulle tappa formen just nu passade inte bra precis. Jag som för en gångs skull hade hoppats på DIF i år, men nej..... :(

Bara inte ärkefienden FBK eller H(I)V71 vinner ....

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...