Filmstar Greenleaf Skriven 13 December, 2002 Filmstar Report Share Skriven 13 December, 2002 Hejsan jag är ny här på forumet! Jag röstade på Legolas, men Gimli är faktist min absoluta favorit. Legolas är dunderskön med sin båge som han är så säker med. Han är en typisk alv som ser bra ut och är lugn. Gimli är en typisk dvärg som gillar stenarbete, yxor och är rädd om sitt skägg. Rolig är han också. Varför var han inte med? :( Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frodo Skriven 15 December, 2002 Report Share Skriven 15 December, 2002 FRODO ÄR BÄST BÄST SUPERBÄST! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gimli Skriven 15 December, 2002 Report Share Skriven 15 December, 2002 Vad är det för fråga Vem är bäst? Helt klart Gimli. Han är den häftigaste. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MordorLord Skriven 15 December, 2002 Report Share Skriven 15 December, 2002 Frodo kan du inte utveckla dig lite mer, varför är Frodo bäst? Vad är så speciellt med honom? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 16 December, 2002 Moderator Report Share Skriven 16 December, 2002 Som någon sa ovan; är det karaktärerna eller skådespelarna? Som karaktär har jag alltid gillat Sam. Han vill gärna vara hjälten, men förstår att han aldrig kommer att bli det. Han saknar tilltro till sig själv, vill inte framhäva sig och skryta med vad han gjort. Han är väldigt osjälvisk. Vad han inte kan se är att han i själva verket är den store hjälten. Utan honom hade Frodo aldrig kommit någonstans, vilket Frodo själv villigt erkänner. Sam har en annan syn på vad hjältedåd är. Han är dessutom obrottsligt lojal. Han har de egenskaper jag skulle vilja ha. Som skådespelare gillar jag Ian McKellen (Gandalf). Han gör rollen ofantligt bra. Kolla på honom på bron när han stoppar Balrogen. "You shall not pass!!!" De uttryck av raseri, beslutsamhet, utmattning, kampvilja och kraft han visar där är ogämförliga! *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 16 December, 2002 Report Share Skriven 16 December, 2002 hmm aldeles rätt... Annars gillar jag nästan samma händelse fast i boken ännu bättre. Att just den händelse är just när det är som mest spännande gör inte saken sämre! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
regnskur Skriven 17 December, 2002 Report Share Skriven 17 December, 2002 Jag röstade på Aragorn haha. Legolas e fett mkt finare, ocå en favorit, men aragorn e juh bäst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 19 December, 2002 Report Share Skriven 19 December, 2002 Jag röstar på Merry. På andra plats kommer Pippin. Och nej nej nej, inte M och P i filmen utan i boken. Fyfan vad illa behandlade de blir av PJ, både i two towers och fellowship (mest i fellowship iofs, men också i tt där deras del av historien skärs ner till minimum) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
åsa Skriven 19 December, 2002 Report Share Skriven 19 December, 2002 Aragorn (Viggo Mortensen) är helt klart bäst, och definitivt snyggast. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 29 December, 2002 Report Share Skriven 29 December, 2002 när jag läste böckerna blev jag väldigt fascinerad av aragorn, för att han gör allting rätt och har en vilja som ingen annan. det påpekas flera gånger, att när de rider på dödens stig är det endast hans vilja som får dem framåt. men det känns nästan fånigt att bli fascinerad av en sån karaktär eftersom han inte har några fel. i filmen har de nog tonat ner aragorns storhet en aning, han har ju till och med vissa svårigheter när han slåss, vilken kanske är för att göra honom mer mänsklig. det är bra samtidigt som det är synd, för det är inte samma aragorn jag tänker på i filmen som i boken. den karaktär jag tyckte de lyckats bäst med i filmen var nog gandalf, jag har inget att invända mot honom alls, han var precis som jag förväntat mig. han känns som en fadersfigur, en sådan person som det alltid känns tryggt med, vad som än händer. lite så är kanske aragorn också, åtminstone i boken... hmm, vad kan man tolka ur det här, att jag lider brist på fadersgestalter? annars kommer mina andra favoriter lite senare i triologin. lavskägge, eowyn, denethor.... att frodo är bäst hade nog inte hon som skriver "frodo är bäst" hela tiden tyckt om det varit steve buscemi eller nån annan i lite mer mogen ålder eller mindre slätt ansikte som hade spelat honom. men visst, frodo är okej, lite äldre skulle han ju kunna vara men elijah wood gör det bra. förresten är det ju underligt när man tänker på karaktärernas ålder i boken.. aragorn är äldre än théoden, runt 70 år, hans älskade arwen är 500 år (att hon inte mött sin kärlek tidigare är ett under!), och frodo är äldre än boromir... kanske är för att hoberna är små som man tänker dem som yngre..? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 29 December, 2002 Report Share Skriven 29 December, 2002 I boken är aragon mänsklig när han ska fatta beslut och har mäkta svårt med det men i filmen har han lite tufft i slagsmålen. Lite skillnad kanske. Kul att du nämner åldern på figurerna! Frodo var ju 50 år när han gjorde sin färd och ingen yngling (lika gammal som tolkien själv)! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 30 December, 2002 Moderator Report Share Skriven 30 December, 2002 att frodo är bäst hade nog inte hon som skriver "frodo är bäst" hela tiden tyckt om det varit steve buscemi eller nån annan i lite mer mogen ålder eller mindre slätt ansikte som hade spelat honom. Om man satte på Steve Buscemi ett höftskynke, skulle inte han kunna bli en perfekt Gollum? :-) *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 30 December, 2002 Report Share Skriven 30 December, 2002 hahah att gollum har ett höftskynke känns för övrigt väldigt hollywood. fast jag antar att de var tvungna att sätta på honom nånting... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 30 December, 2002 Moderator Report Share Skriven 30 December, 2002 He.. jo, jag har för mig att även Grottrollet hade höftskynke. Om man satte på Gerard Depardeu ett höftskynke skulle han kunna bli ett perfekt Grottroll... *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 30 December, 2002 Filmstar Report Share Skriven 30 December, 2002 Jag gillar din avatar, Manetheren Var fick du tag i gollum i sådant litet format? Finns det en sådan sida med gollum-avatarer eller gjorde du den själv? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.