Jump to content

Favoritregissör


mitchie

  

122 members have voted

  1. 1. Favoritregissör

    • Stanley Kubrick
      21
    • Martin Scorsese
      7
    • Paul Thomas Andersson
      2
    • David Fincher
      5
    • Tim Burton
      19
    • Milos Forman
      0
    • Peter Jackson
      11
    • Francis Ford Coppola
      4
    • Steven Spielberg
      10
    • Annan
      41


Rekommenderade inlägg

  • Svar 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Eisenstein

Chan-Wook Park

Motivera!

 

Varför skall han behöva motivera Eisenstein, men inte Kubrick, Lynch och Hitchcock? Jag har inte sett en film med Eisenstein, men han har gjort otroligt välerkända verk. Jag kan förstå att det är kul med motiveringar, men varför skall just han svara på den frågan om just de två regissörerna?

Link to comment
Share on other sites

Säg att jag älskar Kubrick med hatar Tarantino. Sen skriver du Reptile att dina två favoritregissörer är just dom två nämnda. Då är det ganska naturligt att jag mer gärna ser en motivering till varför du gillar Tarantino, eftersom jag inte alls tycker om honom, och inte till varför du diggar Kubrick. Mer intressant att höra hur någon kan gilla en regissör man själv ogillar helt enkelt. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet, var bara en tanke från mig helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

I see what you mean. Fast borde inte själva "kravet" vara lika stort på alla att motivera. Alltså, som tråden ser ut så är inte motiveringar nödvändiga. Det är lite svårt för mig att förklara vad jag menar, men det är väl ungefär att det skulle vara ganska påfrestande om en person krävde motivering mest hela tiden. Det hade inte varit särskilt roligt om jag tex. skrev "motivera!" till varenda person som nämner en regissör som inte faller mig i smaken. Då ser jag nog hellre att man istället säger något om vad som är bra eller dåligt med den regissören och sedan frågar varför personen i fråga tycker om den regissören. Då blir det mer diskussionsgrundat.

 

Hur som helst, tråden förutsätter inte motiveringar, så jag ser iaf inget prestationskrav för Kåvepenin att skriva en motivering.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...