Tofu Skriven 20 Maj, 2003 Report Share Skriven 20 Maj, 2003 Filmlover du kan juh pröva den här om du orkar sitta vid datorn en stund. Helt gratis marvel serier, dock oftast ultimate. Ultimate är när de tar serierna och börjar om från början, gör det mer modernt och slänger om lite, det vill säga precis som de gjort med filmerna fast nu i serier. Din mormor verkar dock vara lite hård mot filmerna. http://dotcomics.marvel.com/menu_flash.htm Alla namnen som stog på datorn fanns i någon av de långa trådarna på www.imdb.com eller aintitcool.com tror jag. Det stog magnetos namn samt Silver Samurai och andra mutanter. Får kolla upp det och posta det när jag har tid sen kanske. Jackman funkar väldigt bra som Wolverine, tycker jag iallafall. Visst fan är han mindre än i serien men det är juh alla i filmen ändå juh. Han har också som jag minns det läst massor av serierna innan han skulle göra första filmen till skillnad från Alan Cumming som spelade Nightcrawler som tydligen inte läst en serie i hela sitt liv. Jag tror iförsig att Gambit skulle kunna vara lite äldre, men inte för gammal för Rouge lixom. Det bästa med Gambit skulle vara att han antagligen skulle bli polare med Wolverine och antagligen vara med honom om att hånad Cyclops. Wolvie och Gambit har juh en rätt schysst relation i serien nämligen. En av mina absoluta favoriter är de båda åker till japan för att gifta sig med Mariko har jag för mig(?). Jubilee kommer iallafall med och hon träffar på en blind lönmörderska som visade sig vara i skuld till wolverine, manethen kanske vet vilken jag tänker på? Den är iallafall otroligt bra filmmatrial men kommer nog aldrig se dagens ljus. Men jag kommer nog faktiskt bli rätt putt om det inte har med Beast i en tredje film, det vore nästan straff på det. Men en så otroligt cool karaktär. Så blå, hårig och utomstående men ändå en av de smartaste personerna i världen. Jag tycker de kunde satsa på att göra X-men3 lite längre. De skulle kanske kunna få in hela japan grejen med Wolverine det vore coolt, det skulle säkert kosta mindre att spela in där också. Den stora frågan är juh om det bara kommer bli 3 filmer eller om det kommer komma fler filmer. Kommer de fler filmer så kan det juh vänta med de saftiga bitarna i historien medans om det bara bli 3 filmer så borde de ta med det bästa så att säga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 20 Maj, 2003 Report Share Skriven 20 Maj, 2003 Bara så ni inte missade mitt inlägg här Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Det är nog defentivt en skugga av en "phoenix"fågel. Frågan är bara om det är phoenix force eller phoenix. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Din mormor verkar dock vara lite hård mot filmerna. http://dotcomics.marvel.com/menu_flash.htm MORBROR!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 phoenix force? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 21 Maj, 2003 Author Moderator Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Det är definitivt Phoenix. Den ser inte ut som man kanske tänker sig en fågel, det är mer siluetten av en som stiger mot skyn. Jodå, Tofu, jag kommer ihåg Logans giftemål. Det är ett av mina favoritepisoder också. Heter hon inte Kuriko eller nåt sånt, lönnmörderskan? Dock är den nog för riktad mot Wolverine, det finns inte utrymme för alla karaktärerna. Möjligen om man bestämmer sig för en spin-off som bara handlar om Wolverine. En sak från film 2 jag hakade upp mig på var Lady Deathstrikes krafter. Att hon också har adamantium-skelett har jag förstått, men att hon också har förmågan att läka snabbt, det minndes jag inte. Har jag fel, Tofu? Problemet med serien är att den pågått så länge och att så mycket hänger ihop med saker som hänt för flera år sedan. Därför är det så svårt för de som inte läst serien tidigare att komma in i det hela. Har vid tillfälle lånat ut nån enstaka tidning till kamrater, men de har läst några sidor och sedan lagt ifrån sig tidningen, eftersom de inte fattar nånting. Serietidningen Spider-Man (den svenska alltså) fick ett bra uppsving när filmen Spider-man hade premiär. Förhoppningsvis kommer X-men tidningen också att fortsätta ges ut om intresse finns efter filmerna. Det är annars ruggigt svårt att få serier att gå runt numera här i Sverige. Vi får väl se hur det går när Hulk går upp på biograferna igen. Kanske vi får se en svensk Hulktidninge igen då. Sedan kommer väl Fantastic Four också.... *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Filmlover: My bad Visst ser det ut som en Phoenix men som jag minns det så var det mest Phoenix force som såg ut som just en fågel i sin skepnad vid tillfällen. Vi kan juh försöka föklara om det är någon som verkligen vill veta hur det spelar sig i serien? En spin-off me wolverine vore juh en dröm Annar för övrigt så tycker jag de kunde få in Omega Red i någon av filmerna, han var en grym nemesis till Logan. Inte läst så mkt deathstrike men det jag vet om henne är juh att hon är i stort sett en cyborg, så hon har juh 100 olika specifaktioner så vem vet. En rolig grej var faktiskt att jag såg på X-men2 tillsammans med min gode kusin och han blev riktigt förtjust i filmen, han gillade ettan också. Så när han kom hem till mig bad han om att få se några tidningar, tyvärr hade jag dock bara några få framme(resten ligger på vinden i en kartong), så han tog hem dom och läste. Och det funkade bra för honom iallafall. Men om folk finner det så svårt så kan det juh som sagt pröva Ultime serierna, det börjar juh rakt from scratch. När jag läste spindelmannen i högstadiet så var det rätt kul för vissa tänker -serienörd! andra -åhh va kul med serier så barnsligt av honom!.. Det jag gillade med spindelmannen då var att det knappast var någon barnserie. Det var schysst humor och oftast rätt redigt med våld, självklart på sitt egna sätt, men defenitivt en seriös handling. Det som dock skrämmer mig nuförtiden är att affärerna inte verkar vilja sälja Marvel tidningar, det är inte så ofta jag hittar de längre. Hulken ser ut att bli en rätt seriös film och jag är faktiskt rätt imponerad av hur han ser ut i den senaste trailern, det är så fint att han fått behålla sin gamla hederliga pottlugg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Jag såg en Hulken-trailer när jag var på bio senast och då var jag inte ett dugg imponerad. Tyckte det såg mycket dåligt ut efter "förvandlingen"...Tyckte det hade varit mycket bättre om de hade använt sig av en riktig bodybuilder a la Lou Ferrigno som de gjorde i serien... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Jag har en känsla av att hulken kommer att floppa. SIFMR Sista Inlägget Före Matrix Reloaded Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Jag kommer iaf inte gå och se den på bio... Detta är en X-Men-tråd...ursäkta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 21 Maj, 2003 Report Share Skriven 21 Maj, 2003 om de skulle använda en riktig bodybuilder som i tv-serien så skulle de inte bli samma karaktär som det är serietidningen. För han är juh nämligen rätt så stor i serien. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 21 Maj, 2003 Det har du kanske rätt i, men effekterna verkar vara mycket dåliga av det jag såg av trailern. Får hoppas att jag har fel... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 Maj, 2003 Author Moderator Report Share Skriven 22 Maj, 2003 I serietidningarnas värld är det populärt med sk. crossovers, dvs att karaktärer från en tidning gästspelar i en annan tidning. Nu har jag inte kolla på vilka filmbolag som har rättigheter till de olika filmerna, men annars kunde det väl vara tänkbart att X-men får ta sig an Hulk, eller att Spider-Man stöter på Daredevil. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajsa Skriven 26 Maj, 2003 Report Share Skriven 26 Maj, 2003 (ändrad) Äsch...nu blev jag ju riktigt nyfiken om vad det där med phoenixen handlade om. Är det ingen som kan berätta...Snälla?? Ändrad 12 Juni, 2003 av kajsa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 26 Maj, 2003 Report Share Skriven 26 Maj, 2003 Äsch...nu blev jag ju riktigt nyfiken om vad det där med phoenixen handlade om. Är det ingen som kan berätta...Snälla?? Jo förresten, jag har en fråga...Är Wolverine kär i Jean Grey i serien också eller är det bara något de kommit på i filmen? Jag skrev lite om det här Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.