Jump to content

Struntsnack om Tv-serier


Lestat

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Forsätter Stjärnorna på slottet-snacket här...

Höjdpunkten hittills med programserien tyckte jag var Peter Stormare förra året, han överraskade verkligen mig på ett positivt sätt.

Ja, programmet med Stormare och även Loffe Carlsson är nog mina favoritprogram. Och hela första säsongen med Börje Ahlstedt. :)

 

Har tänkt litegrann på vilka jag själv helst skulle vilja se i programmet, men de flesta jag verkligen vill se är ju redan döda. Tänker närmast på Ernst-Hugo förstås, som skulle få Gardell att likna en trött tavla. Två som ännu inte är döda och som skulle vara riktigt intressanta att höra mer om är i alla fall Roy Andersson och Max Von Sydow. Och som experiment kan man slänga in vår käre Ingvar Oldsberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Verkar som att The Pacific kommer att ha premiär i år! Är ju uppföljaren till Band of brothers.

Har längtat ända sedan jag hörde talas om att den var planerad!

 

Pacific.JPG

 

Verkar intressant. Bara att vänta tills svensk TV har råd att köpa in serien eller så ladda ner den när den sänds i staterna. Jag väljer nog att bryta lagen. Vilket kryp jag är.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag kollar nästan aldrig på TV, vilket leder på att jag väldigt sällan upptäcker bra TV-serier.

 

Men jag kollar ju lite och är inte helt pantad när det gäller kultförklarade TV-serier så som Knight Rider, MacGyver och A-Team. Men ingenting jag själv är förtjust i, dem serier jag kan blänga på är:

 

Kyle XY

24

Vänner

Desperate Housewifes

Lost

 

Tycker dock att Lost börjar gå alldeles för långt och gör en bara förvirrad, säsong 1 var ett mästerverk men har bara spårat ut. Desperate Housewifes kom bara upp i intresset bara för att. Men det kan även hända att jag kollar CSI lite då och då.

Link to comment
Share on other sites

Ja de första säsongerna av Lost var riktigt bra, själv gav jag upp i mitten av fjärde säsongen och har inte hittat sugen efter fortsättningen sedan dess. men nu verkar det i alla fall vara klart att det blir totalt 6 säsonger, så det bli nog att jag klämmer de sista två säsongerna också...

 

Jag vet inte riktigt vad du har för smak uncle_funk, men har du inte sett Sopranos (som jag forsatt håller som den bästa TV-serien alla kategorier, av de jag sett vill säga) så kan jag verkligen rekommendera dig att ge den en chans. Börja med säsong 1 - gillar du inte den så behöver man ju inte kolla på de övriga fem säsongerna.

 

Själv tittar jag minst lika mycket på bra TV-serier som jag tittar på film, en riktigt bra TV-serie är ju som en JÄTTE LÅNG JÄTTE BRA FILM - och sådana vill man ju inte vara för utan. :)

Link to comment
Share on other sites

Ah nä men Rakii - welcome back! :up:

 

Jodå Mad Men är grymt bra, har sett de första 3-4 avsnitten bara - men är redan fast. Helt sjukt snyggt är det också - synd bara att man blir så satans röksugen - ingen bra serie för oss som precis lyckats sluta röka...

 

Ska helt klart plocka upp första säsongen på DVD, kostar ju inte mer än 200 spänn heller - som hittat.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, här är jag igen, efter en tids uppehåll!

 

Kul att du också gillar serien, precis som jag som efter att ha sett drygt fem avsnitt av boxen hittills måste påpeka att jag fullkomligt älskar det som Matthew Weiner framför. Boxen innehåller ju dock inte alls något vidare extramaterial men för en säsong av en riktigt bra tv-serie är ju 200:- som hittat, vilket var det jag betalade.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En statusrapport: :nerd:

 

Har ett avsnitt kvar att 24 - säsong 7 som jag tänkte klämma idag.

Alias har jag helt tappat suget på - är just nu på andra säsongen (av fem säsonger totalt).

Twin Peaks har jag tänkt se länge nu men ännu inte påbörjat.

Southpark (som blivit min gonatt-serie) har jag pressat mig fram ända till säsong 9.

The Shield har jag och brodern pressat friskt på sistone, just nu är vi i slutet på säsong 3 (6 säsonger totalt).

Scrubs (7 eller 8 säsonger landande det på) check!

Family Guy - säsong 4 precis avklarad.

 

Sen kommer Dexter - säsong 2 nu i början av juni, ser sjukt mycket fram emot den!

 

Annars är det en väldans massa serier som jag vill se men som jag ännu inte börjat på;

 

True Blood (1 säsong)

Six Feet Under (5 säsonger)

The Wire (5 säsonger?)

Arrested Development

Veronica Mars (3 säsonger)

Jericho (2 säsonger)

Oz (5 säsonger)

Battlestar Galactica (4 säsonger?)

Mad Men (1 säsong)

osv osv osv...

Link to comment
Share on other sites

Har glott igenom säsong 2, 3 och 4 av The Office US igen. Säsong 2 och 3 är verkligen skitgrymma, fyran tappar en del i kvalitet (likaså femman) men totalt sett är det en ruskigt rolig och underhållande serie. Jag har inte sett hela UK-versionen men det känns som att US-remaken har gått sin egen väg och eftersom att det är en så "allmän" miljö så känns det inte riktigt som en lika fet ripoff som många andra serier.

 

Bästa karaktären? Michael är rätt rolig, Dwight är hysteriskt rolig men bäst är ändå Creed. Så jävla klockren varje gång han är med. Jag tycker dock om alla på sitt eget lilla vis. Den enda som är lite meh:ig är Andy. Han var bättre när han lackade.

 

EDIT: Säsong 1 är också rätt bra men som jag har förstått det är avsnitten lite mer rippade i den säsongen. Jag har hoppat över den hittills, mest för att den bara är sex avsnitt. Men ska nog glo igenom den nu också eftersom att jag är klar med de andra och kollar igenom dom igen.

 

Plox: Hur kan du ha South Park som gonattserie? South Park är topp 3 bland de bästa serierna någonsin (tillsammans med Entourage och It's Always Sunny in Philadelphia (tror jag, känns som att jag glömmer någon)). Den förtjänar att ses i vaket tillstånd och med fokus. Säsong 10 är nog det bästa som gått på tv någonsin.

Link to comment
Share on other sites

Tjalan: Haha jo problemet med mina gonattserier är att jag inte somnar - så fokus går aldrig under 95% - lovar. Jag tyckte South Park började lite trögt för att nu de senare säsongerna (7,8 och 9) bli riktigt jäkla kul. Härligt att du gillar säsong 10 - då har jag något att se fram emot.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...