Filmstar Czechflash Skriven 9 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Såg för ett tag sen klart på första avsnittet av Twin Peaks. Händer väldigt mycket (många olika karaktärer presenteras) och jag kan inte annat än säga att jag vill veta hur det går. Har ju sett serien (hälften eller två tredjedelar) för en 10 år sen, men kommer inte ihåg något av den. Del två är inspelad och den ska jag titta på senare. Lördagar och söndagar nattid visas serien. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Om jag skulle säga så här....... Hur fan i helvete kan ni se på Seinfeld, det är bara mesar som ser på den serien, självupptagna och självgoda människor som älskar att höra sin egen röst och att tro att de är mer värda än andra människor Hm....hörde innan att Anna anklagades för att klanka ner men när jag läser hennes inlägg så står det att OM hon hade sagt det så skulle hon bli utskälld, det var ju i detta fallet enbart ett exempel. Om ni nu menar allvar med denna meningslösa disskution så säger jag som The Matrix, lay of the ordbajsing. Att leka med orden på det viset för att få fram sin åsikt känns ganska onödigt . Och tillslut om man bortser från Seinfeld själv så är väl seinfeld ett roligt program men eftersom de inte går på de kanaler jag har så ser jag oftast på VÄNNER. Och då skulle jag vilja veta vilka belägg du har för att jag skulle ha lägre IQ än större delen av befolkningen. Jag går själv i skolan och om du läser i struntprattråden så märker du att jag inte anser mig som dålig i skolan utan tvärtom. OCh det är en ganska dålig start att komma in och klanka ner på andra särskilt när det inbegriper en stor del av forumet. The Matrix hade en liknande start men han har verkligen skärpt till sig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Hm....hörde innan att Anna anklagades för att klanka ner men när jag läser hennes inlägg så står det att OM hon hade sagt det så skulle hon bli utskälld, det var ju i detta fallet enbart ett exempel. Tack Roadie... Skönt att höra att någon som är "oinetlligent" kan se det där exemplet... Jag anser detta vara en meningslös och löjlig disskution.. Vill du fortsätta detta så kan du kontakta mig via PM... Eller skriv ett brev till kungen om hur orättvis det är... Ska istället följa dennaintressanta debatt. Måste säga att det är det mest lovande som hänt på forumet på lång tid Nähä du det får du inte.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Vadå, vänner var ju skitkul förut...nu har det kanske gått ett par säsonger för mycket, men för det mesta så går det inte ett avsnitt utan att jag skrattar... Och sedan så älskar jag Just Shoot Me, Finch är ju bäst!! Seinfeld är väl okej, men Seinfeld är så tråkig...Kramer är bäst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 (ändrad) Hej alla Vänner-fans Missförstå mig inte - jag ser också på vänner och kan till en viss del uppskatta den direkta humorn som i synnerhet Joey levererar. Mitt budskap var dock att serien Vänner har en enkel struktur där de komiska inslagen utgörs av framförallt två faktorer: 1) Joeys korkade kommentarer 2) Chandlers s k humor och båda dessa ingredienser är saker som åskådaren får direkt i knät d.v.s. utan finess och utan krav på extra tankeverksamhet. Utifrån detta resonemang skrev jag i tidigare inlägg att denna enklare form av sitcom attraherade en viss typ av publik - en publik som ser fördel snarare än en nackdel att humorn är direkt, tillrättalagd och enkel. En publik som även involverar undertecknad ... innehavare av en IQ LÅÅÅÅÅNGT under genomsnittet. Det var således en åsyftning gentemot min egen bristfälliga intelligens som gjordes i det första inlägget... tro ingenting annat! Ändrad 9 Juni, 2003 av Descartes Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Hej alla Vänner-fans Missförstå mig inte - jag ser också på vänner och kan till en viss del uppskatta den direkta humorn som i synnerhet Joey levererar. Mitt budskap var dock att serien Vänner har en enkel struktur där de komiska inslagen utgörs av framförallt två faktorer: 1) Joeys korkade kommentarer 2) Chandlers s k humor och båda dessa ingredienser är saker som åskådaren får direkt i knät d.v.s. utan finess och utan krav på extra tankeverksamhet. Utifrån detta resonemang skrev jag i tidigare inlägg att denna enklare form av sitcom attraherade en viss typ av publik - en publik som ser fördel snarare än en nackdel att humorn är direkt, tillrättalagd och enkel. En publik som även involverar undertecknad ... innehavare av en IQ LÅÅÅÅÅNGT under genomsnittet. Det var således en åsyftning gentemot min egen bristfälliga intelligens som gjordes i det första inlägget... tro ingenting annat! jomen visst.. Du visar verkligen att det råder brist på intelligens hos dig.. Du skriver ett inlägg, sedan visar det sig att du själv ser på vänner.. men det fortfarande attraherar en publik med IQ LÅÅÅÅÅNGT under genomsnittet... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 (ändrad) ööö... Du kanske missade att jag DE FACTO skrev att det var en åsyftning gentemot min egen bristfälliga intelligens som gjordes i det första inlägget. Utifrån denna information så var det ju imponerande att du drar slutsatsen att det råder brist på intelligens hos mig - mycket imponerande analytisk förmåga, rena hjärnkirurgen.. GRATTIS! Med all önskvärd tydlighet har *A n n a* visat att jag inte är den enda med en ... hmm ... något bristfällig intelligens. KUL! Ändrad 9 Juni, 2003 av Descartes Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 (ändrad) ööö... Du kanske missade att jag DE FACTO skrev att det var en åsyftning gentemot min egen bristfälliga intelligens som gjordes i det första inlägget. Utifrån denna information så var det ju imponerande att du drar slutsatsen att det råder brist på intelligens hos mig - mycket imponerande analytisk förmåga, rena hjärnkirurgen.. GRATTIS! Med all önskvärd tydlighet har *A n n a* visat att jag inte är den enda med en ... hmm ... något bristfällig intelligens. KUL! här dras inga slutsatser, det var du själv som sa det... sen är jag väl som så många andra.. Jag ser det jag själv vill se.. varken mer eller mindre, sen om det är ett tecken på min bristande intelligens så må det så vara.. Huvudsaken är ju att jag vet hur det ligger till.. Men är det något mer du har att säga så säg det nu, under den tiden som min intelligens helt plötsligt har flugit bort.. Annars kanske det blir en svår nöt att knäcka.. Och jag tänker då rakt inte hälsa dig välkommen till något forum, då säger jag hellre Hej då Ändrad 9 Juni, 2003 av *A n n a* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 (ändrad) Ha ha Det var jag själv som sade att det var jag själv som hade sagt det.. Det var du som reflekterade över något som jag så uppenbart meddelade. Ändrad 9 Juni, 2003 av Descartes Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Ha ha Det var jag själv som sade att det var jag själv som hade sagt det.. Det var du som reflekterade över något som jag så uppenbart meddelade. Om du inte förstår innebörden av "att dra slutsatser" eller om du inte förstår ordets innebörd.. så är det ditt problem. Men det är klart Dumhet är omedveten okunnighet så jag är väl inte direkt förvånad över ditt uttalande. Tror inte ens jag tänker fortsätta det här.. Men du har tagit ett steg utanför trappan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 *A n n a* Jag förstår inte varför du känner dig så förnärmad och hotad av mina åsikter. Jag syftar inte på någon speciell person i mina uttalanden utan analyserar sitcoms utifrån dess genomsnittliga publik. Varför måste du skälla ut mig och insinuera saker istället för att diskutera huruvida mina åsikter/analyser är korrekta eller felaktiga. Det är ju fortfarande ingen som bemött mitt första inlägg med någon som helst substans. Varför är det så farligt att diskutera människors intelligens? Jag har definitivt inga problem att angripa ämnet och analysera kopplingen mellan intelligens och preferenser i fråga om filmer/TV-serier. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 9 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Time out, off topic. SLUTA JIDDRA. IQ hit och IQ dit, vem fan bryr sig. Snälla sluta NUUUUUUU.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 The Matrix OK, jag skall sluta.. inte för att jag anser att det är oetiskt att diskutera detta utan enbart på grund avdet faktum att just du uppmanar mig att sluta! Descartes = Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 9 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 9 Juni, 2003 The Matrix OK, jag skall sluta.. inte för att jag anser att det är oetiskt att diskutera detta utan enbart på grund avdet faktum att just du uppmanar mig att sluta! Descartes = Tack snälla du, Descartes. Jag tror jag blivit bönhörd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Jag måste bara spy över denna disskution, visserligen lite intressant i den idylliska forumvärlden, men ändå. Det är löjligt vad som disskuteras och hur ord vänds mot varandra. Jag tror absolut inte intelligens kan kopplas till tv. Man kan vara superintelligent och fortfarande skratta och alltid fall i de uppenbara fällor som tvserier gillrar. Här är de flesta av oss lika, vi kan inte motstå skratten hur dåliga eller hur förutsägbara de än är och de som försöker förneka det är enligt min mening en aning pretantiöst lagda. Visst vi kanske inte gillar samma sorts tvserier, men humorn finns där på samma dumma och meningslösa sätt och vi kan inte motstå det. Seinfeld och Vänner är lika, de serveras bara på olika tallrikar och till olika människor. I detta fallet inte bara till de intelligenta eller till de ointelligenta. Här klankar jag inte ner på dig Descartes, jag förstår ditt resonemang, men jag håller inte med därför motargumenterar jag, jag hoppas du förstår det . Men okej som vi sade skulle denna disskution läggas ner och det är väl bäst. Slutligen vill jag också påpeka att min mening enbart är rätt för mig och kanske inte för alla andra, så alla har rätt till sin mening så länge det inte kränker andra människors intigritet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.