Peo Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Skulle bara meddela utifall någon inte förstått det, att Descartes beteende i denna tråd inte är acceptabelt och att en varning utfärdats. Vi försöker återgå till den goda stämning vi har på forumet i vanliga fall och jag hoppas att du också Descartes väljer den vägen annars vet du vad som väntar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Jag blir så irriterad. TV4 visade en förbannat bra serie, som jag inte kan komma i håg namnet på. Men i inledningen, så dyker några ord upp: wait,worry, to be near. Är det någon som vet vad jag pratar om? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Vad handlade serien om???? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Vad handlade serien om???? Det var lite Arkiv X över det hela. Jag tror han heter Lance Ericson, som spelar en FBI-agent som utreder en del skumma mord b l a. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 10 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Det måste vara Millennium med Lance Henriksen. Hade aldrig riktigt tid att se den, men fick en känsla av den var riktigt bra. Chris Carter som även gjorde X-Files ligger mycket riktigt bakom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Det måste vara Millennium med Lance Henriksen. Hade aldrig riktigt tid att se den, men fick en känsla av den var riktigt bra. Chris Carter som även gjorde X-Files ligger mycket riktigt bakom. Jippii, alla rätt till dig jojje. Jag vet inte vart mina hjärnceller tagit vägen, men den serien som för övrigt var jävligt bra. Kommer säkert igen. Och jag kan lova dig att den är sevärd... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Jo mellenium har jag sett men jag tycker det verkar ha spårat ur på senaste tiden. Gillade de tidigare avsnitten jag såg, men nu verkar det tråkigt ockås sänder tv4skitnissarna det så sent Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 okej nu har jag sett den. inte så värst överväldigad måste jag säga. för det första fattar jag inte riktigt vad den handlar om. den handlar inte om nånting. transportsträcka så det skriker om det. morpheus tal känns klyschigt, och festen därefter känns som en jävla musikvideo. tråk. dessutom för utdragna slagsmål, särskilt den med alla smith-kloningarna. jag var trött på det redan när en av alla smithar säger "more!". keanu reeves är lika stel som vanligt, men okej, man kan väl ha överseende bara för att det är han (han är ju alltid sån). det börjar nästan bli lite charmigt. sen undrar jag vad som hände med tank? han dog väl inte i första filmen, eller? inte för att det är nåt fel på den nya, link, förutom att han har fått lite för många punchlines. det som är positivt är mindre, men för det första är den ju roligare än den första filmen (vilket jag iofs inte vet om det är så bra egentligen, det känns i det här fallet som en brist på bättre manus, men det är ju underhållande att titta på). fransmannen som håller nyckelmakaren fången är kanske det det roligaste med sina svordomar. sen är den ju såklart snygg så man tappar andan. snygg början, med trinity på motorcykeln, men det är nästan tråkigt också, särskilt med slagsmålen. har svårt att ge sifferbetyg, men för sakens skull.... 2,5 av 5 Hmm... Anser inte att någon med sådana uppenbara språkliga brister har rättighet att uttala sig. Speciellt frasen "det som är positivt är mindre" är ju en höjdare som jag måste dela med mig utav till släkt och vänner. Att du sedan vägrar använda versal vid ny mening orkar jag inte ens kommentera. förlåt peo och alla andra, men jag måste bara få försvara mig, utan att bråka alltför mycket. att pika på prepositionsanvändningen i andras inlägg sådär detaljerat som jag gjorde är ungefär lika löjligt som att bedöma intelligensen hos människor med hjälp av tv-serien ”vänner”. det var min poäng (som verkar ha gått förlorad). vad det gäller matrix-recensionen skulle jag kunnat skriva den som om den var för dn:s kultursida, men valde att avstå eftersom överdrivet snobberi i allmänhet bara gör människor förbannade. folk här på forumet skriver i regel rätt informellt, och därför brukar jag följa det exemplet och skriva ungefär som jag pratar. opretentiösheten är också anledningen till att jag skriver med endast gemener. det är ett medvetet val, inte okunskap. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 (ändrad) att pika på prepositionsanvändningen i andras inlägg sådär detaljerat som jag gjorde är ungefär lika löjligt som att bedöma intelligensen hos människor med hjälp av tv-serien ”vänner”. det var min poäng (som verkar ha gått förlorad).vad det gäller matrix-recensionen skulle jag kunnat skriva den som om den var för dn:s kultursida, men valde att avstå eftersom överdrivet snobberi i allmänhet bara gör människor förbannade. folk här på forumet skriver i regel rätt informellt, och därför brukar jag följa det exemplet och skriva ungefär som jag pratar. opretentiösheten är också anledningen till att jag skriver med endast gemener. det är ett medvetet val, inte okunskap. Var inte orolig ovän jag förstod vad du menade och blev ganska förvånad av Descardes påhopp, när ditt inlägg inte alls gjordes för att håna Anna. Och jag tycker du har rätt, det är nog bäst att hålla sig till ett ganska okonstlat språk här på forumet för det blir roligare mer lättförståeligt och överhuvudtaget trevligare . För övrigt verkar du vara en väldigt intelligent person så jag tror att du mycket väl skulle kunna skriva på ett mycket mer intelligent sätt men har som sagt kommit ner på jorden för att vi "forumister" ska förstå dig ...hoppas du förstod vad jag menade. Ändrad 11 Juni, 2003 av roadwarrior Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Jag har en känsla av att Dascartes visste det och bara ville bråka lite. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 11 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Nu har jag verkligen kommit igång här. Munlädret bara fladdrar... Jag ville bara säga att ni MÅSTE kolla in X-FILES på TV4 måndagar, sååå jävla spännande. Även fast inte min favvo Fox Mulder är med. Dana är ju med och Dogget, John Dogget... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Kom att tänka på en serie jag ser då och då... Kallad Ed, går på 5:an och jag antar att flera missat den. Tycker den är ganska undervärderad. Den är rätt så skön, inga skrattljud, bra inlevelse, pinsamma situationer... Ibland blir det till ett moraliskt drama men i helhet så försöker den vara kul samtidigt som den säger något. Helt enkelt bra. Sedan är Ed´s medarbetare hyfsat sköna. Ni som sett serien vet nog vad jag menar... ta er en titt någon dag, den går rätt så ofta (har förövrigt fått den sändningstid som jag har för mig vänner hade; 19:00 - 20:00). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 Juni, 2003 När Ed först började visas såg jag ett par delar och tyckte att det var en helt ok serie. Vet inte varför jag inte fortsatte titta, antar att det fanns för lite tid, helt enkelt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wednesday Skriven 14 Juni, 2003 Report Share Skriven 14 Juni, 2003 Saknar Kvinnofängelset omnämnt här! För att inte tala om M*A*S*H. Queer as folk är det absolut bästa de senare åren i mina ögon (YAY för män som hånglar på TV) och Twin Peaks går heller aldrig riktigt ur tiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 14 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 14 Juni, 2003 Saknar Kvinnofängelset omnämnt här! För att inte tala om M*A*S*H. Queer as folk är det absolut bästa de senare åren i mina ögon (YAY för män som hånglar på TV) och Twin Peaks går heller aldrig riktigt ur tiden. Kvinnofängelset é lite kult, otroligt hur dom har lyckats hitta så många osnygga skådisar i en och samma serie. M*A*S*H gillar jag skarpt. Kommer säkert tillbaks. Jag gillade det absolut sista avsnittet som präglades av nostalgi i 180... Queer as folk missade tyvärr. Shit också. Men jag håller med dig det är coolt när män hånglar på TV. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.