Jump to content

Oscarsgalan 2007

Tully

Rekommenderade inlägg

• Svar 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar
Fast jag vill nog se att Allan Arkin vinner och tror faktiskt han gör det också

Alan Arkin är en skön skådespelare som jag gillat från hans filmer på 60-talet fram till nu. Detta är hans tredje nominering, kanske blir det tredje gången gillt.

Men jag tycker att "motståndet" är tufft. Djimon Hounsou var bra i Blood Diamond och kan skrälla. Eddie Murphy vann ju en Golden Globe för ett tag sen och måste räknas till favoriterna (även om det är uppdelat i drama och komedi/musikal i GG). Jackie Earle Haley är den mest okända av de nominerade, men han var mycket bra (bäst) i Little Children. Tror inte Mark Wahlberg har så stor chans, men vissa hyllar honom. Tycker inte han var med tillräckligt mycket för att överprestera de övriga nominerade.

• 2 weeks later...

Ja, det är trist. Kanalen finns inte än, utan startar precis samma dag som Oscarsgalan hålls. Jag vet inte hur många som kommer kunna se kanalen då. Men som sagt, har man digital-tv så bör man kunna få in den. Och har man Com Hems analoga grundutbud så ska den också dyka upp samma dag.

Håller tummarna för Babel för bästa film, men The Departed vore också ett bra val.

The Queen är okej, men överskattad, Little Miss Sunshine är bra. Och Letters...inte sett än.

Tycker helt klart att Prestige borde blivit nominerad för bästa film, men annars är årets nomineringar ganska vettiga.

Det är bra att Oscarsgalan går precis före mitt sportlov. Förut har jag blivit tvungen att gå till skolan på måndag morgon utan att ha fått en blund i ögonen för att man har tittat på Oscarsgalan. Mindre bra är just faktumet att Oscarsgalan sänds på Kanal 9 i år.

När det gäller nomineringarna hoppas jag bara på att Mark Wahlberg får en birollsoscar för sin sköna roll i The Departed.

jag hoppas att the prestige vinner för bästa scenografi och illusionisten för bästa foto.

apocalypto för bästa make-up.children of men och babel för bästa manus.

pan's labyrinth för bästa utländska. United 93 för bästa redigering.

Helen Mirren-the queen för bästa roll. Mark Wahlberg-the departed för biroll. Bästa film och bästa regi känns som det kvittar mellan dem. Scorsese och departed ska inte ha ngn iaf. inte för att den är dålig utan för att det är en överskattad dussinrulle.

Jag är besviken att inte parfymen inte är med på bästa utländska, bästa huvudroll, bästa scenografi,bästa foto, bästa kostym, bästa ljud, bästa redigering.

kan inte förstår hur så många kan hålla på Mark wahlberg. för det första så är han ju med extremt lite och för det andra så är det nog en av de sämre roller jag sett han göra.

Tycker både Alan Arkin och Djimon Hounsou är 100 gånger bättre

Kan inte ens förstå hur Markypojken kunde bli nominerad. Det borde väl Nicholson blivit i så fall. Juryn måste haft hjärnblödning eller så har han väldgt många kompisar i Hollywood Marky.

Bästa film hoppas jag på The departed för det är den jag tycker är bäst. har dock inte sett Dream girls och Letters from Iwo Jima...än

Bästa manliga. Hoppas jag på Ryan Gosling men tror det blir Will Smith som jag hittils tycker är sämst av de jag sett även om han inte är dålig.

Bästa kvinnilga har jag inte sett nån av filmerna men blir mycket förvånad om inte Helen Mirren vinner.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...