Prof.Kalkyl Skriven 25 Januari, 2007 Report Share Skriven 25 Januari, 2007 Mest spännande blir nog att se vilken som vinner bästa film och manlig respektive kvinnlig biroll. Huvudrollerna kan jag sätta mycket på att Forest Whitaker och Helen Mirren vinner.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 26 Januari, 2007 Filmstar Report Share Skriven 26 Januari, 2007 Fast jag vill nog se att Allan Arkin vinner och tror faktiskt han gör det också Alan Arkin är en skön skådespelare som jag gillat från hans filmer på 60-talet fram till nu. Detta är hans tredje nominering, kanske blir det tredje gången gillt. Men jag tycker att "motståndet" är tufft. Djimon Hounsou var bra i Blood Diamond och kan skrälla. Eddie Murphy vann ju en Golden Globe för ett tag sen och måste räknas till favoriterna (även om det är uppdelat i drama och komedi/musikal i GG). Jackie Earle Haley är den mest okända av de nominerade, men han var mycket bra (bäst) i Little Children. Tror inte Mark Wahlberg har så stor chans, men vissa hyllar honom. Tycker inte han var med tillräckligt mycket för att överprestera de övriga nominerade. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 5 Februari, 2007 Report Share Skriven 5 Februari, 2007 Vi kör givetvis en tävling med fina priser som vanligt inför Oscarsgalan. Ska försöka få upp den inom ett dygn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soda Skriven 6 Februari, 2007 Report Share Skriven 6 Februari, 2007 Oscarsgalan borde visas in nån kanal som folk har, vem har kanal9 eller vad den nu hette. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 6 Februari, 2007 Report Share Skriven 6 Februari, 2007 Ja, det är trist. Kanalen finns inte än, utan startar precis samma dag som Oscarsgalan hålls. Jag vet inte hur många som kommer kunna se kanalen då. Men som sagt, har man digital-tv så bör man kunna få in den. Och har man Com Hems analoga grundutbud så ska den också dyka upp samma dag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soda Skriven 6 Februari, 2007 Report Share Skriven 6 Februari, 2007 Jag har Com hem, så jag borde nog få in kanalen då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 8 Februari, 2007 Report Share Skriven 8 Februari, 2007 Håller tummarna för Babel för bästa film, men The Departed vore också ett bra val. The Queen är okej, men överskattad, Little Miss Sunshine är bra. Och Letters...inte sett än. Tycker helt klart att Prestige borde blivit nominerad för bästa film, men annars är årets nomineringar ganska vettiga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 8 Februari, 2007 Report Share Skriven 8 Februari, 2007 Det är bra att Oscarsgalan går precis före mitt sportlov. Förut har jag blivit tvungen att gå till skolan på måndag morgon utan att ha fått en blund i ögonen för att man har tittat på Oscarsgalan. Mindre bra är just faktumet att Oscarsgalan sänds på Kanal 9 i år. När det gäller nomineringarna hoppas jag bara på att Mark Wahlberg får en birollsoscar för sin sköna roll i The Departed. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufred Skriven 9 Februari, 2007 Report Share Skriven 9 Februari, 2007 jag hoppas att the prestige vinner för bästa scenografi och illusionisten för bästa foto. apocalypto för bästa make-up.children of men och babel för bästa manus. pan's labyrinth för bästa utländska. United 93 för bästa redigering. Helen Mirren-the queen för bästa roll. Mark Wahlberg-the departed för biroll. Bästa film och bästa regi känns som det kvittar mellan dem. Scorsese och departed ska inte ha ngn iaf. inte för att den är dålig utan för att det är en överskattad dussinrulle. Jag är besviken att inte parfymen inte är med på bästa utländska, bästa huvudroll, bästa scenografi,bästa foto, bästa kostym, bästa ljud, bästa redigering. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pegguth Skriven 16 Februari, 2007 Report Share Skriven 16 Februari, 2007 Hur blev det med tävlingen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Februari, 2007 Report Share Skriven 16 Februari, 2007 kan inte förstår hur så många kan hålla på Mark wahlberg. för det första så är han ju med extremt lite och för det andra så är det nog en av de sämre roller jag sett han göra. Tycker både Alan Arkin och Djimon Hounsou är 100 gånger bättre Kan inte ens förstå hur Markypojken kunde bli nominerad. Det borde väl Nicholson blivit i så fall. Juryn måste haft hjärnblödning eller så har han väldgt många kompisar i Hollywood Marky. Bästa film hoppas jag på The departed för det är den jag tycker är bäst. har dock inte sett Dream girls och Letters from Iwo Jima...än Bästa manliga. Hoppas jag på Ryan Gosling men tror det blir Will Smith som jag hittils tycker är sämst av de jag sett även om han inte är dålig. Bästa kvinnilga har jag inte sett nån av filmerna men blir mycket förvånad om inte Helen Mirren vinner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 18 Februari, 2007 Filmstar Report Share Skriven 18 Februari, 2007 Peo, med en vecka kvar till Oscarsgalan kanske det vore dags att lägga upp tävlingen i en separat tråd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 18 Februari, 2007 Report Share Skriven 18 Februari, 2007 Right, ska fixa. Nu finns oscarstävlingen här! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 19 Februari, 2007 Filmstar Report Share Skriven 19 Februari, 2007 Right, ska fixa. Nu finns oscarstävlingen här! Tack så mycket ! Nu gäller det bara att se de sista filmerna innan man kan rösta fullt ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 19 Februari, 2007 Report Share Skriven 19 Februari, 2007 Ja i veckan får det bli att pressa ordentligt om jag ska hinna se alla. Har dessutom tagit semester på måndag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.