Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Inatt va det uppesittarkväll för Peo, med uppgradering till ny version av forumet som skojsigt evenemang. Något rödögd efter cirka en timmes slit verkar allt funka som det ska. Forumet ser marginellt annorlunda ut än igår och ett fåtal nya funktioner finns för den som tittar noga. Upptäcker du några felaktigheter skriv gärna här eller kontakta mig via ett PM. Gonatt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 En småskojig funktion är att man nu kan följa sökmotorerna när de indexerar forumet. Tex såg jag nyss "Hot Bot ( 66.196.72.60 ) Läser forum: TV". Google Bot kommer vi väl också få se snart. Jaja, det va en bagatell som förmodligen bara jag tyckte va lite kul... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 GoogleBot ( 64.68.82.18 ) Blir medlem. 15 Oct 2003, 13:51 Lycka till... Hoppas vi inte får en massa robotar som skriver på forumet bara... Edit: Har upptäckt att det nu är enklare att ändra i det meddelande man håller på att skriva. När man tex lägger till en smiley så lägger den sig där man vill ha den och inte alltid sist i meddelandet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Förbättrade funktioner - Översättningen - Sökfunktionen - Ny funktion för att göra snabba svar. Du behöver inte klicka till ny sida för att svara på ett inlägg, klicka bara på knappen Fast Reply. - Funktionen för att skriva och ändra nya meddelanden är bättre - Rapportera inlägg har fått en ny knapp, tidigare var det en textlänk. Klicka på knappen när du tycker att ett inlägg är olämpligt så rapporteras inlägget till mig. - Olika sökmotorers bots går att se när de försöker indexera forumet - Om man startar en ny tråd har man 24 timmar på sig att lägga till en omröstning till tråden om man kommer på att en omröstning skulle va bra att lägga till. - En knapp under varje inlägg till en miniprofil, där man kan se lite kontaktinfo för medlemmen. Foto på medlemmen kan man också se om medlemmen lagt till ett foto. Vem blir först med att våga lägga in ett foto på sig själv? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 (ändrad) Nåt är allvarligt fel. Om man öppnar t ex Filmer du just har-tråden så ska det sista inlägget vara av MasterChief. Istället ser jag ett helt tomt inlägg från mig själv. Dessutom har roadies och Hawa!is inlägg förväxlats och mitchies inlägg om NBK försvunnit helt. Detta förekommer nästan i alla trådar verkar det som. EDIT: Jaha, i IE funkar det verkar det som. Sen har Markera detta forum som läst-funktionen försvunnit. Medvetet? Mörka separeringslinjer verkar ha försvunnit i tabeller o dyl. Medvetet? Längts ner i ett trådfönster brukade alltid man kunna komma tillbaka till forumet, men nu är dessa länkar borta. I alla fall om en tråd bara är en sida. Ändrad 15 Oktober, 2003 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Det låter ju inte så skoj... Jag har inte de problem du nämner med inlägg som försvunnit med mera. Kan det ha något att göra med att du är bakom en proxyserver? Jag ska försöka ta reda på vad det kan bero på. Sen har Markera detta forum som läst-funktionen försvunnit. Medvetet? Mörka separeringslinjer verkar ha försvunnit i tabeller o dyl. Medvetet? Längts ner i ett trådfönster brukade alltid man kunna komma tillbaka till forumet, men nu är dessa länkar borta. I alla fall om en tråd bara är en sida. Inte medveten om dessa förändringar, ska kolla upp det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Markera detta forum som läst funktionen - fanns den under varje tråd? Jag tror den markeras som läst automatiskt nu. Den finns fortfarande på forumets förstasida. Tillbaka till forumets förstasida och en hel del andra ställen inom forumet kan man komma via en sk drop-down menu längst ner i alla trådar. Mörka separeringslinjer i tabeller: du menar mellan inläggen? Det verkar va en ljus linje nu istället, ser ljusare ut. Är det något problem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Bio.nu Community - filmdiskussion -> Övrigt -> Bio.nu info och feedback De här länkarna pratade jag om. Nu såg iofs att det fanns en länk till närmaste nivån längst ned i ett trådfönster dvs Bio.nu info och feedback, men jag tycker hela länkraden kan vara med som överst i trådfönstret. Är inte bakom en proxyserver. Problem med försvunna inlägg i Netscape men inte i IE. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Kanske något som har med cookie inställningarna i Netscape att göra? Men jag vet faktiskt inte alls. Verkar skumt. Angående menylänkarna så syns de fortfarande överst överallt vart man än går i forumet... men det kanske fanns längst ner också. Nu kan man välja i drop-down menyn eller klicka på knappen med en pil upp som finns i varje inlägg så kommer man till menyn längst upp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Jag har testat forumet i Netscape 6 nu och jag märker inte av de problem du nämner. Däremot ser forumets bredd lite mysko ut i Netscape när man är inne i ett forum. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 (ändrad) Jag använder Netscape 6.2. Sista inlägget i en tråd är helt tomt och dessutom är olika forumares inlägg förväxlade. I t ex Talk Show-trådens första sida blir allting helt galet. Czechflashs sista inlägg på den sidan är helt tomt och dessutom är inläggen förskjutna till höger. I Han som var med i den med hon...-trådens sista sida är Hawa!i sista postare 9 oktober med ett helt tomt inlägg fast det borde vara MasterChief idag. Skulle vara bra om det löstes eftersom forumsidorna faktiskt laddas snabbare i Netscape än i IE. Tidigare har det aldrig varit några problem för mig i Netscape. I IE ser man varje liten grafiksak laddas, i Netscape säger det bara swosch. Peo, du nämnde cookies. De ska vara aktiverade antar jag för att det ska funka bäst. Det har jag. Jag vet inte om det hänger samman med vilka trådar jag själv gjort inlägg i eller ej. Problemen ser likadant ut vare sig jag är inloggad eller ej och verkar förekomma slumpartad i vissa trådar. De andra sakerna är smågrejor som inte spelar någon roll. Man kan göra allt som förut, bara på andra sätt. Varför blir jag utkastat ständigt och jämnt i IE. Bara på några sekunder ibland känns det som. Är tiden man får vara oaktiv satt till 30 s eller? Markera forumet som läst-funktionen fanns förut högst upp i ett forum. Nu finns den bara längst ned på sidan. Problemet verkar vara att den inte funkar. Jag trycker där men alla blå pluppar finns kvar. De är för övrigt kvar fastän jag har läst det nya inlägget. Borde de inte försvinna när jag läst det inlägget? EDIT: Bortse från det där med de blå plupparna. Jag hade inte cookies aktiverade när jag nu kör i IE. Förmodligen därför jag blev utkastad också. Ändrad 15 Oktober, 2003 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 (ändrad) Hmmm, nu blev jag utkastad igen... efter bara en kort stund. Nåja. Det här med vilka trådar som är kaiko i Netscape. Det verkar vara dem flesta och det behöver inte vara såna som jag postat i. "ROTK - senaste nytt" ser helt vansinnig ut. Tomma inlägg, ibland är marginalen plötsligt flyttad till mitten av fönstret. Vill bara tillägga att allt funkar i IE. Ja, förutom att man verkar bli utkastad på nolltid om man inte gör nåt. Det räcker inte med att klicka runt heller. Plötsligt måste man logga in igen när man ska göra något aktivt som att svara på ett inlägg. Men alltså, eftersom det ju funkar med IE, så lägg inte ner alltför mycket jobb på mina problem. Det är bara det att jag är lite allergisk mot just IE. Kan testa med Opera istället kanske. Ändrad 15 Oktober, 2003 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 (ändrad) Himla mysko det där med att sista inläggen är tomma och att flera andra inlägg inte heller stämmer... Någon annan som har det problemet? Jag ska försöka uppgradera Netscape till senaste version som är 7.1 och se om jag får samma problem. Edit: Aha... 6.2 är senaste svenska versionen av Netscape. Eh... ja får kolla med invisionboard som gjort forumet och kanske har något svar. Min senaste teori är att det kan va nån vajsing med cascading style sheets eftersom de kan funka lite olika i olika webbläsare. Ändrad 15 Oktober, 2003 av Peo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Det kommer en ny version av forumet inom de närmaste veckorna. Om problemen kvarstår kommer jag givetvis uppgradera igen så snart som möjligt för att se om det löser problemen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 15 Oktober, 2003 Author Report Share Skriven 15 Oktober, 2003 Jag har gjort en ändring i cascading style sheet nu som kanske påverkar? Någon förbättring? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.