Jump to content

Master and Commander

Aragorn Elessar

Rekommenderade inlägg

Jag har sett Tv4-reklamen, men någon får ta och förklara handlingen här också. :whistling:

Master & Commander (26/11)

(Master and Commander: The Far Side of the World)

Detta storslagna äventyrsdrama är baserat på Patrick O’Brians romaner och vi ser Russell Crowe i huvudrollen som “Lucky” Jack Aubrey. Jack leder sin besättning på H. M. S. Surprise i en kamp mot en tyngre beväpnad och skoningslös fiende och jakten tar skeppet till andra sidan av världen.

I rollerna bl.a: Russell Crowe, Richard Stroh, Paul Bettany, Billy Boyd

Regi: Peter Weir

Från SF.se.

En Storslagen film till havs med Russel Crowe , den måste man ju bara se på Bio :up: ! ! !

Vet inte så mycket om historien i filmen men efter sett Trailern så VET jag att jag måste se den .

E det ngn som vet ngt om filmen "SWAT" ? ? ? Enl. Bio.nu så skall den ha Premiär den 23:e November ( en söndag ? ? ) . Den finns inte längre med på "kommande" listorna på varken SF eller Sandrews ? ? ? :blink::unsure::blink:

S.W.A.T. har enligt filmbolaget ColumbiaTristar flyttats fram till den 9 januari 2004. Jag har uppdaterat listan över kommande filmer här på Bio.nu.

Tack Peo ! Du e en räddare i Nöden ! ! ! Det blir en Tung Action kväll . Både "SWAT" och "Rånarna" samma kväll ! ! ! :D:D:D:D:D

Ändrad av MasterChief

Såg trailern till Master & Commander här om helgen och fascinerades över att det verkligen inte framgick någonting av vad filmen handlade om. Jo, det var en massa stora segelfartyg och kanoner, men utöver det ingenting.

Tyvärr, trailermakare, vill ni locka mig till en film så får ni allt jobba lite hårdare. Om trailern saknar handling, hur ska jag då veta att filmen har någon?

Dewil

Är, precis som ni verkar vara, tveksam till vad det här är för film egentligen...

Har hört både det ena och det andra.

Bla annat skriver Jens Peterson på aftonbladet att det, i Amerikat, diskuteras ifall Master and Commander eventuellt ska bli Oscar nominerad! Filmen nämns tillsammans med många andra storfilmer! Det kanske borde ses som ett tecken på att det är en bra film!!

Läs själva: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,393464,00.html

Luskade reda på lite info om handlingen i filmen!

During the Napoleonic Wars, Lucky Jack Aubrey captains the crew of the H.M.S. Surprise. When the ship is suddenly attacked by a superior enemy, it is badly damaged and much of his crew is injured. In a bold and dangerous move, Aubrey decides to set sail in a high stakes chase across two oceans to intercept and capture their foe. It's a mission that can decide the fate of a nation--or destroy Lucky Jack and his crew.

Förresten är filmen grundad på en bok av Patrick O'Brian (inte för att jag vet vem det är), men den verkar onekligen spännande! Sju dagar kvar nu!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...