whatever Skriven 24 November, 2003 Report Share Skriven 24 November, 2003 Hittade ingen bra tråd som passade för mina frågor så jag startade en där alla kan skriva lite mindre frågor om problem, tyckte det var bättre än att starta en enbart för mina frågor. 1. Jag blir nästan aldrig inloggad när jag besöker bio.nu/forum, det trots att jag har kryssat i "logga in mig automatiskt". 2. Så var det inte förut, men nu har det blivit så att man kommer tillbaka till huvudsidan när man loggar in, även om man hade tryckt på "Svara" som gäst. Lite jobbigt, går det att åtgärda? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 November, 2003 Report Share Skriven 25 November, 2003 Hittade ingen bra tråd som passade för mina frågor så jag startade en där alla kan skriva lite mindre frågor om problem, tyckte det var bättre än att starta en enbart för mina frågor. 1. Jag blir nästan aldrig inloggad när jag besöker bio.nu/forum, det trots att jag har kryssat i "logga in mig automatiskt". 2. Så var det inte förut, men nu har det blivit så att man kommer tillbaka till huvudsidan när man loggar in, även om man hade tryckt på "Svara" som gäst. Lite jobbigt, går det att åtgärda? Håller med, jag blir aldrig inloggad automatiskt hemma trots ikryssning. Sedan har jag hamnar man inte alltid i den senaste skrivna tråden när man trycker direkt ute i menyen, ibland hamnar man i den näst nyaste eller i den tredje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 25 November, 2003 Report Share Skriven 25 November, 2003 Jag är inte helt säker på vad det beror på. Själv har jag aldrig några problem med detta. Alltid automatiskt inloggad. Därför måste jag be om svar på följande frågor så att vi kan luska ut vad problemet beror på: 1. Jag förstår givetvis att ni har ställt er webbläsare till att acceptera cookies så vi lämnar den här punkten... 2. Växlar ni mellan att använda Netscape och Internet Explorer? 3. Använder ni två olika datorer? Dvs jobb och hemma alternativt skolan och hemma. 4. Är det fler än ni som använder samma dator som ni och eventuellt besöker forumet? 5. Är ni uppkopplade bakom en proxyserver? Eh... jag är trött efter vad som känns som bara en halvtimmes sömn inatt och kommer inte på fler frågor nu, men jag ska fundera vidare vad problemet kan bero på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 10 December, 2003 Author Report Share Skriven 10 December, 2003 (ändrad) Det händer att jag använder olika datorer, och det läskiga var att för några dagar sen var jag inne på en offentlig dator och kollade runt lite, rent reflexmässigt trycker jag "svara" och helt plötsligt är jag inloggad som whatever. Om jag är ansluten bakom en proxyserver har jag inte så stor koll på men det står definitivt nåt om proxy när man installerar "bredbandet" (telia 0.5 mbps). Sen en till skitsak som jag håller på att reta ihjäl mig på. Jag vet inte om det har med forumet att göra eller om det bara är Windows som retas. Jag kan inte markera bakåt med musen längst upp till vänster (där texten börjar) utan att den drar med några tecken bakom... JAG BLIR GALEN! :mad: EDIT: Dessutom är det väl onödigt att det finns en smiley som heter : mad2 : men ingen som heter bara :mad:? Ändrad 10 December, 2003 av whatever Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 10 December, 2003 Report Share Skriven 10 December, 2003 Det händer att jag använder olika datorer, och det läskiga var att för några dagar sen var jag inne på en offentlig dator och kollade runt lite, rent reflexmässigt trycker jag "svara" och helt plötsligt är jag inloggad som whatever. Jag har precis motsatt problem. När jag är i skolan och är inne på bio.nu fungerar allt bra ända tills jag trycker svara, då loggas jag ut!!! Därför får jag läsa alla inlägg i skolan och sedan vänta tills jag kommer hem innan jag kan svara. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 13 Februari, 2004 Report Share Skriven 13 Februari, 2004 Inget problem egentligen, men varför finns Harry Potter Och Fången Från Azkaban med bland de högst betygsatta filmerna? När man trycker på länken så kommer man ingenstans, det står bara "Sidan kan inte visas". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 13 Februari, 2004 Report Share Skriven 13 Februari, 2004 Tack, det ska va fixat nu. Vissa använder betygsfunktionen till att kommentera kommande filmer och passar på att betygsätta filmen också... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 23 Februari, 2004 Report Share Skriven 23 Februari, 2004 Peo! Kolla in det här inlägget. När jag skriver ett inlägg så "Förhandsgranska inlägg" är en funktion som jag säkerligen trycker på minst fyra fem ggr, och jag fattar ingenting. För inlägget är nu en "copy" av ett orginal, som ser ut som det ska göra om man bortser från min Edit. Och den där mycket irriterande "Det här inlägget har ändrats av" Du kan säkert inte svara på det, men: "börjar ana oråd Förresten nu när jag ändå är här och larvar mig om småskit, så kan jag väl passa på att säga: jag gillar inte Det här inlägget har ändrats av... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 23 Februari, 2004 Report Share Skriven 23 Februari, 2004 Hänger inte riktigt med i vad du menar... Har du innan du postat inlägget tryckt på "Förhandsgranska inlägg" och sedan har "Det här inlägget har ändrats av..." kommit med trots att du inte ändrat något? Blev citatet fel eftersom det va ett dubbelcitat kanske? Dubbelcitat kan ställa till det ibland. Angående texten "Det här inlägget har ändrats av..." så kan jag hålla med om att det inte ser så snyggt ut. Oftast har det ingen som helst användning, men i vissa enstaka fall kan det vara av intresse att veta att ett inlägg har ändrats. Och det är för dessa enstaka tillfällen som funktionen finns. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 24 Februari, 2004 Report Share Skriven 24 Februari, 2004 Mja, Peo. Som du märker så var jag tvungen att ta en funderare, för det här är ju som sagt Mindre Problem-tråden. Och det här är väl ingenting att hänga upp sig på egentligen... "Förhandsgranska inlägg" trycker jag på många gånger innnan jag bladar iväg ett inlägg, och ändå så kan det faktiskt ändå hända att jag missat en stavning eller något annat larvigt vilket gör mig rasande. Så därför är jag väldigt noga på att "granska" inlägget innan jag lägger upp det. Och som du säger så kan det vara lite kinkigt att mecka ihop ett inlägg med mer en ett QUOTE, som då givetvis ska innehålla QUOTE:ns "adress". Summan av allting är att eftersom det aldrig hänt tidigare, så droppar vi det här. Gällande "Det här inlägget har ändrats av", så har jag märkt att du din lilla rackare inte "drabbas" av dessa irriterande "tags". Ni ska veta att jag har hökögon, så jag säger bara som De Niro sa till Ben Stiller i Meet the Parents: I will be watching you. Vilket då självklart inkluderar den där underbara gesten De Niro gör med fingrarna mot ögonen.. Yippee-ki-yay, motherfuckers... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 24 Februari, 2004 Report Share Skriven 24 Februari, 2004 Haha... Det förhatliga "Det här inlägget har ändrats av..." drabbar mig när jag ändrar andras inlägg än mitt eget om jag förstått det hela rätt. Om det inte är så, så får jag fixa det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 24 Februari, 2004 Report Share Skriven 24 Februari, 2004 Haha... Det förhatliga "Det här inlägget har ändrats av..." drabbar mig när jag ändrar andras inlägg än mitt eget om jag förstått det hela rätt. Om det inte är så, så får jag fixa det. På den frågan svarar jag: ja I och för sig tycker jag inte att du ska ändra på något, för det skulle i alla fall inte jag göra om det var min site. Man måste ju visa att man "äger" liksom, eller "rule´s". Det skulle i alla fall jag göra. Sådeså. Som t.ex. så har jag noterat att du valt en mycket passande färg på din "medlemslänk"...Smart Peo. mmm...(nickar girigt) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 27 Februari, 2004 Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Åh, Peo kommer bli så glad med en medlem som är så kreativ. Idag när jag satt och messade med en polare, så kom jag på taggen som saknas. Jag säger bara ljud... Ni vet ju att smile-gubbarna är ju jättebra att ha när man vill lägga in en nyans, utan att behöva skriva så mycket för att känslan ska komma fram i inlägget. Så varför inte ljud-taggar? Jag har några bra uppslag: . :applaud: . :drums: . :fanfare: . :ta-da: . :buuu: . :fart: 2 varianter...en vanlig snabb fjärt, och den bästa...en rejäl brakare i minst 30 sekunder . :na na na: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Peo, den här listan med "Dagens 10 Topp författare" stämmer sällan för mig. Idag t.ex. står det att jag gjort 24 inlägg, fast när jag räknar så är det bara 12. vad beror detta på? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Off The Ground, jag tror topplistan gäller de senaste 24 timmarna. Stämmer det då? Lestat, prutta får du göra på andra ställen... lol Nja, jag tror inte det finns någon möjighet med ljud här och jag är inte så säker att jag vill ha en massa ljud här heller. Att koppla ljudfiler till smilies är ju hysteriskt skojigt som idé men problemet är ju att man inte hör det ljudet samtidigt som man läser det. Och om det är flera inlägg på samma sida med olika ljud blir det nog en himla kakofoni... Jag följer hellre motot Keep it simple stupid. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.