Off The Ground Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Off The Ground, jag tror topplistan gäller de senaste 24 timmarna. Stämmer det då? Jo, det stämmer. Fast om man ska vara petnoga, så borde det då stå "Dygnets 10 topp". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Lestat, prutta får du göra på andra ställen... lol Nja, jag tror inte det finns någon möjighet med ljud här och jag är inte så säker att jag vill ha en massa ljud här heller. Att koppla ljudfiler till smilies är ju hysteriskt skojigt som idé men problemet är ju att man inte hör det ljudet samtidigt som man läser det. Och om det är flera inlägg på samma sida med olika ljud blir det nog en himla kakofoni... Jag följer hellre motot Keep it simple stupid. Okej ra, men jag lovar dig Peo att jag kommer att säkerligen komma på något mer man kan ta och fundera på. (nickar med en seriös funderande blick) Så håll andan...jag bara sprudlar av idéer. Obs: jag gillade faktskt den där 2 varianten, tycker den var riktigt väl genomtänkt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 2 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 2 Mars, 2004 1. Några bilder som postats här funkar inte eftersom de ligger på servrar som inte tillåter hotlinking, dvs att man visar bilden på en annan hemsida. Tex funkar inte bilderna från impawards.com. Det där skulle jag vilja veta hur man kan se. Jag har fattat det så att för den som skriver inlägget och själv varit inne på sidan med bilden som det länkas till, så syns bilden i det färdiga inlägget. För andra läsare av inlägget så blir det fel och ingen bild syns. Det går alltså inte att se att hotlinking inte är tillåten om man är den som skriver inlägget. Eller? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 2 Mars, 2004 Report Share Skriven 2 Mars, 2004 (ändrad) Bra fråga Jojje. Tyvärr vet jag inget sätt att få reda på om sajten tillåter hotlinking eller inte. Bästa sättet att undvika problem med bilder som inte visas är att ladda hem bilden till sin egen dator och sedan bifoga bilden till inlägget. Om filstorleken inte är för stor så funkar det utmärkt att bifoga bilder som du har på din dator. impawards.com funkar som sagt inte, vi får tipsa varandra om sidor där det funkar. Problemet är att sajten kan plötsligt bestämma sig för att inte tillåta hotlinking och då syns inte bilden ändå... Ändrad 2 Mars, 2004 av Peo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 2 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 2 Mars, 2004 Mmm, Tofus senaste inlägg i Posters-tråden visar ju att man uppenbarligen inte ser själv att hotlinking inte är tillåten och att bilderna därmed inte syns. Nackdelen med att bifoga bilden själv är att man bara kan bifoga en bild per inlägg samt att den alltid hamnar längst ner i inlägget. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 5 Mars, 2004 Report Share Skriven 5 Mars, 2004 Det märks när man är inne i inlägget som gäst. tro mig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 5 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 5 Mars, 2004 Det märks när man är inne i inlägget som gäst. tro mig Japp, kan nog stämma. Jag testade att skriva ett inlägg med Netscape, och då syntes bilden jag länkat till. Sen läste jag inlägget i IE och då syntes inte bilden. Jag trodde det berodde på att jag använde en annan läsare, men det kan ju kanske bero på att jag var gäst när jag använde IE. Jag fick för mig att sajten med bilden kände att jag kollat på bilden med Netscape och tillät då mig att se den även genom hotlinking, men när jag använde IE så gick det inte att göra hotlinking eftersom jag inte kollat på bilden direkt med den läsaren. Typ att cookies registreras eller inte. Hur som helst så verkar det gå att kolla om hotlinking funkar i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 6 Mars, 2004 Report Share Skriven 6 Mars, 2004 Gud så irriterande... Kolla in när man kör en QUOTE på [LP]Wa!ingren. Wa!ingren,6 Mar 2004, 11:28]bla bla bla bla bla bla Så där går det när man slänger in skumma tecken i sitt namn. ([ ]) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 6 Mars, 2004 Report Share Skriven 6 Mars, 2004 Mmm... det blir nog till att byta namn... ska kolla upp det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 25 Mars, 2004 Report Share Skriven 25 Mars, 2004 Hm, en stilla undran...Peo. När jag sparkade igång datorn idag så märkte jag visst att jag glömde logga ur mig inatt. Och då ligger man väl som "aktiv" typ om jag förstår det rätt, vilket kan vara lite pinsamt i fall nån undrar vad man pysslar med liksom. Så jag undrar bara om du funderat lite på om man inte borde loggas ut efter att ha varit inaktiv i timmar eller så? Men men, jag kanske är ute cyklar vad vet jag. Men det vore kul och veta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 25 Mars, 2004 Report Share Skriven 25 Mars, 2004 haha... jasså du har vaknat upp med dåligt samvete efter en hel natt på Bio.nu. Nej, du listas inte som aktiv efter 15 minuter. Så ibland när du skriver långa inlägg eller är riktigt noga med att alla färger blir tillräckligt kitchiga så hinner du försvinna från listan på aktiva. Jag loggar sällan ut mellan mina besök här. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 25 Mars, 2004 Report Share Skriven 25 Mars, 2004 haha... jasså du har vaknat upp med dåligt samvete efter en hel natt på Bio.nu. Nej, du listas inte som aktiv efter 15 minuter. Så ibland när du skriver långa inlägg eller är riktigt noga med att alla färger blir tillräckligt kitchiga så hinner du försvinna från listan på aktiva. Jag loggar sällan ut mellan mina besök här. Tack snälla Peo men jag tor att det där var liite för mycket info just nu p g a att jag är lite smågrinig. Hur som helst så var det mycket bra att veta om huruvida aktiv man är om glömt logga ur, så till det säger jag tack så jättemycket. Men det där om "kitchiga färger vet jag inte om jag tycker är så roligt. Pikarna bara haglar om mina " vackra " inlägg. Mja ja, tack i alla fall då´ra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 14 Maj, 2004 Author Report Share Skriven 14 Maj, 2004 Liten (onödig) fråga. Vad är den där GoogleBot för nåt? Jag förstår att det knappast är en vanlig medlem, men "den" tycks alltid vara online och när man kollar på listan tycks den bete sig som en vanlig medlem. Vad är det för nåt? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 Maj, 2004 Filmstar Report Share Skriven 14 Maj, 2004 Liten (onödig) fråga. Vad är den där GoogleBot för nåt? Jag förstår att det knappast är en vanlig medlem, men "den" tycks alltid vara online och när man kollar på listan tycks den bete sig som en vanlig medlem. Vad är det för nåt? jag frågade Peo om det och det ska tydligen vara en representant från Google som lägger in det vi skriver på forumet som sökord på Google. Tror jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Maj, 2004 Filmstar Report Share Skriven 15 Maj, 2004 Är det inte en automatisk "spindel" som scannar av? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.