Rakii Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Tomten är Finsk. Javisst, har själv varit i Rouvaniemi (är finsk jag med förövrigt) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Nej, tomten finns fortfarande inte. Ska vi nu behöva dra upp det här igen??? Nej orkar inte med det i år. Det verkar ju ändå inte hjälpa. Inga donationer till TRIS har det kommit heller...SUCK! Vad gäller julklapparnas vara eller inte vara kan jag säga att de är självklart ett stort plus, men långt ifrån det viktigaste. Stämningen är det bästa. Måste tyvärr säga att detta ändrats till det sämre sen jag började jobba. När man gick i småskolan var ju hela december en enda lång upptrappning till den 24e. Sagoläsning, julpyssel, bak, kalenderöppning, lucia mm. När man gick på högstadiet och gymnasiet försvann detta (utom lucian) men man hade fortfarande lite julledighet att se fram imot, och de sista dagarna vinnan jul var man ledig och kunde förbereda sig. Numer jobbar jag på som vanligt och man hinner liksom aldrig komma i den rätta julstämningen. Har inte sett en enda lucia i år. Har sovit till ett avsnitt av adventskalendern... det är väl bara att inse att saker förändras. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Tomten är Finsk. Javisst, har själv varit i Rouvaniemi (är finsk jag med förövrigt) Kan du finska? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Eftersom jag är kristen måste jag säga att allt för mycket koncentration har lagts på materialismen, och det är lite tråkigt. Julen är inte kul för att man får julklappar tycker jag. Det är underbart för att man får träffa familjen, mysa med dem, och sedan på midnatt gå till kyrkan. Stryk bort "kristen" och "gå till kyrkan" så håller jag med rätt mycket.Fast jag måste erkänna att presenterna är ett plus, både att få och klura ut vad man ska ge bort. Men materialismen och konsumtionen har definitvit tagit överhanden. Ska vi nu behöva dra upp det här igen???Ja, tomten finns inte. Inga donationer till TRIS har det kommit heller...SUCK!Ännu ett bevis. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Tomten är Finsk. Javisst, har själv varit i Rouvaniemi (är finsk jag med förövrigt) Kan du finska? Kan prata flytande finska och är en fullblodig finne trots att jag är född i Sverige, kan dock inte skriva lika bra som jag pratar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Tomten är Finsk. Javisst, har själv varit i Rouvaniemi (är finsk jag med förövrigt) Kan du finska? Kan prata flytande finska och är en fullblodig finne trots att jag är född i Sverige, kan dock inte skriva lika bra som jag pratar. WOW! Nästan på pricken samma, bara att jag är 1/4 tysk. Är Svensk medborgare då morsan är det , men ska byta till Finsk före jag fyller 18 så jag tar lumpen i Finland. Kävitsä Suomalaista koulu stadis? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Tomten är Finsk. Javisst, har själv varit i Rouvaniemi (är finsk jag med förövrigt) Kan du finska? Kan prata flytande finska och är en fullblodig finne trots att jag är född i Sverige, kan dock inte skriva lika bra som jag pratar. WOW! Nästan på pricken samma, bara att jag är 1/4 tysk. Är Svensk medborgare då morsan är det , men ska byta till Finsk före jag fyller 18 så jag tar lumpen i Finland. Kävitsä Suomalaista koulu stadis? Själv så blev bytte jag medborgarskap för att slippa gå lumpen både i Sverige och i Finland, hade troligtvis sluppit i Finland även som jag åkt dit och mönstrat. Trevligt i alla fall att det finns andra finnar här på forumet En minä ollut käunut soumalaista kouluaa, vain routsalaiseeja Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Inga donationer till TRIS har det kommit heller...SUCK!Ännu ett bevis. Det är bara ett bevis på att folk inte tar sitt ansvar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 22 December, 2005 Report Share Skriven 22 December, 2005 Har ArA betalat sina 200 spänn du la ut för honom? Annars har du ont om medlemmar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 23 December, 2005 Report Share Skriven 23 December, 2005 Har finskt påbrå en liten bit bak jag också men det äringet jag skryter över. Har även norskt påbrå och det skryter jag ännu mindre över. Dock ett tyskt efternamn (tror jag) som jag inte vet vad det kommer av. Förlåt förresten.Jävligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 23 December, 2005 Report Share Skriven 23 December, 2005 Har ArA betalat sina 200 spänn du la ut för honom? Annars har du ont om medlemmar. Nej jag har inte sett skymten av några pengar från ArA. Men får jag med honom och en till så blir vi tre... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 24 December, 2005 Report Share Skriven 24 December, 2005 Till alla: God Jul! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 December, 2005 Report Share Skriven 24 December, 2005 MERRY FUCKING CHRISTMAS!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.