maria_ Skriven 24 April, 2007 Report Share Skriven 24 April, 2007 Hej! Jag söker desperat efter en dansfilm som jag tror kom ut på tidigt 80-tal. Den handlar om ett gäng ungdomar som är ute på gatorna och dansar och showar, dom bor alla i en lokal som dom renoverar till en lägenhet. Islutet tror jag dom är med i en danstävling på en klubb? Det var min favoritfilm då jag var liten och minnena är vaga, men jag hoppas att den finns någon som kanske vet något mer. Mvh Maria Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Filmstar Jojje Skriven 25 April, 2007 Filmstar Report Share Skriven 25 April, 2007 Vill bara dubbelkolla att det inte är Fame, vilket det förstås inte är. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Sillyboy Skriven 4 Juni, 2007 Report Share Skriven 4 Juni, 2007 jag tänker att det möjligtvis skulle kunna vara footloose du menar, men har ingen aning om det stämmer. men det är ju en dans film från 80 talet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 maria_ Skriven 11 Juni, 2007 Author Report Share Skriven 11 Juni, 2007 tack för era svar, men det är inte en så känd dansfilm. jag har letat som en galning men kan inte hitta den någonstans. jag behöver hjälp... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Mr 80´s Skriven 12 Juni, 2007 Report Share Skriven 12 Juni, 2007 Hej Maria, detta är alltid svårt att hitta och speciellt mindre kända filmer. Det underlättar alltid om du kan säga vilken typ av dans dom utövar i filmen, är det någon känd skådespelare med i filmen, vart utspelar sig filmen? Jag kommer att tänka på Bodyrock med Lorenzo Lamas, det är min gissning. Mr 80´s Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Mr 80´s Skriven 12 Juni, 2007 Report Share Skriven 12 Juni, 2007 Eller kan det vara Beatstreet med Rae Dawn Chong Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Pajosv Skriven 29 Juni, 2007 Report Share Skriven 29 Juni, 2007 Hej! Jag söker desperat efter en dansfilm som jag tror kom ut på tidigt 80-tal. Den handlar om ett gäng ungdomar som är ute på gatorna och dansar och showar, dom bor alla i en lokal som dom renoverar till en lägenhet. Islutet tror jag dom är med i en danstävling på en klubb? Det var min favoritfilm då jag var liten och minnena är vaga, men jag hoppas att den finns någon som kanske vet något mer. Mvh Maria Kan det inte vara Staying Alive? En slags fortsättning på Saturday Night Fever... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Guest Paco Skriven 25 Februari, 2008 Report Share Skriven 25 Februari, 2008 Hej, Det är ett år sedan du skrev detta men ville ändå svara när jag såg din fråga. Letade nämligen själv efter filmen och när jag såg din fråga var det som att läsa mina egna ord. Lyckligtvis har jag en storasyster med gott minne "Fast Forward" (regisserad av Sidney Poitier faktiskt, såg det just på Imdb) Hälsningar PaCo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Caroline Skriven 28 Februari, 2021 Report Share Skriven 28 Februari, 2021 {date}}, maria_ sa: tack för era svar, men det är inte en så känd dansfilm. jag har letat som en galning men kan inte hitta den någonstans. jag behöver hjälp... Kan det vara breakdance-the movie? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fråga
maria_
Hej!
Jag söker desperat efter en dansfilm som jag tror kom ut på tidigt 80-tal.
Den handlar om ett gäng ungdomar som är ute på gatorna och dansar och showar,
dom bor alla i en lokal som dom renoverar till en lägenhet.
Islutet tror jag dom är med i en danstävling på en klubb?
Det var min favoritfilm då jag var liten och minnena är vaga, men jag hoppas
att den finns någon som kanske vet något mer.
Mvh Maria
8 svar på denna fråga
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.