Lestat Skriven 17 Oktober, 2004 Report Share Skriven 17 Oktober, 2004 jag skulle aldrig kalla mig ett geni i svenska, men när man stavar väl som "väll" så spyr jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 17 Oktober, 2004 Report Share Skriven 17 Oktober, 2004 jag skulle aldrig kalla mig ett geni i svenska, men när man stavar väl som "väll" så spyr jag. Instämmer totalt. Har dock sett värre och mer irriterande felstavningar än så. "Ända" istället för enda som ett exempel... Snackar dom om arslet eller? Vad är det med folk? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowfax Skriven 18 Oktober, 2004 Report Share Skriven 18 Oktober, 2004 jag skulle aldrig kalla mig ett geni i svenska, men när man stavar väl som "väll" så spyr jag. Instämmer totalt. Har dock sett värre och mer irriterande felstavningar än så. "Ända" istället för enda som ett exempel... Snackar dom om arslet eller? Vad är det med folk? De har inte kommit ut ur "fjortis-stadiet" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 18 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 18 Oktober, 2004 Kan ni inte hålla er till att hacka på de grammattisskka rötäggen istället för de som stavar fel. Jag slarvar ju nåt ofantilgt när jag stavar så jag känner mig oerhört träffad. Dock brukar gramatiken stämma. Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowfax Skriven 19 Oktober, 2004 Report Share Skriven 19 Oktober, 2004 Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här! Inte? Det är ju riktigt kul att inte förstå meningarna riktigt.. Men med tanke på er, så skulle inte jag bli förvånad om någon började skriva så.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 Oktober, 2004 Report Share Skriven 19 Oktober, 2004 Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här!Inte? Det är ju riktigt kul att inte förstå meningarna riktigt.. Men med tanke på er, så skulle inte jag bli förvånad om någon började skriva så.. själv avskyr jag SMS tugg...föredrar hellre "smart" nyans i texten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 19 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 19 Oktober, 2004 Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här! Inte? Det är ju riktigt kul att inte förstå meningarna riktigt.. Men med tanke på er, så skulle inte jag bli förvånad om någon började skriva så.. Som gammal gubbe måste jag oja mig över att detta kommer att bli ett generationsproblem. Undomar kommer inte kunna skriva riktig svenska om några år, de är så vana att förkorta allt på SMS-språk. Sanna mina ord! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 Oktober, 2004 Report Share Skriven 19 Oktober, 2004 Som gammal gubbe måste jag oja mig över att detta kommer att bli ett generationsproblem. Undomar kommer inte kunna skriva riktig svenska om några år, de är så vana att förkorta allt på SMS-språk. Sanna mina ord! öh, snubben! tagga ner nu va. jag säger bara: vägra bli gubbe Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 19 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 19 Oktober, 2004 He, bättre säga det själv än att få det i ansiktet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowfax Skriven 20 Oktober, 2004 Report Share Skriven 20 Oktober, 2004 Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här!Inte? Det är ju riktigt kul att inte förstå meningarna riktigt.. Men med tanke på er, så skulle inte jag bli förvånad om någon började skriva så.. själv avskyr jag SMS tugg...föredrar hellre "smart" nyans i texten. Gillar inte heller SMS-språk. Visserligen använder jag lite själv, men inte så hemskt överdrivet. Och till dig Manetheren, du menade väl inte alla ungdomar? Jag känner mig lite träffad.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 20 Oktober, 2004 Report Share Skriven 20 Oktober, 2004 Nåja, så länge ingen börjar skriva SMS-språk här så är jag nöjd. Hatar de där meningerna "me iofs han oxå e ff d-ligt syko!". Ja, jag kan ju inte språket, men det är typ så det kan låta. Vill inte ha det här!Inte? Det är ju riktigt kul att inte förstå meningarna riktigt.. Men med tanke på er, så skulle inte jag bli förvånad om någon började skriva så.. själv avskyr jag SMS tugg...föredrar hellre "smart" nyans i texten. Gillar inte heller SMS-språk. Visserligen använder jag lite själv, men inte så hemskt överdrivet. SMS-tugget är ju till för att man ska kunna säga så mycket som möjligt på 160 tecken. Här finns det inga begränsningar och alltså existerar det inte här. Snåla studenter är vi allihopa! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 20 Oktober, 2004 Report Share Skriven 20 Oktober, 2004 Som gammal gubbe måste jag oja mig över att detta kommer att bli ett generationsproblem. Undomar kommer inte kunna skriva riktig svenska om några år, de är så vana att förkorta allt på SMS-språk. Sanna mina ord! Generalisera inte nu, va? Jag kanske inte alltid lyckas, men jag försöker verkligen undvika sånt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 20 Oktober, 2004 Report Share Skriven 20 Oktober, 2004 OTG du sa att du inte kunde SMS språket, men vet du vad du själv skrev förut eller var det bara ett lustigt exempel? Kan knappt få ut ett skit av det där. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 20 Oktober, 2004 Report Share Skriven 20 Oktober, 2004 OTG du sa att du inte kunde SMS språket, men vet du vad du själv skrev förut eller var det bara ett lustigt exempel? Kan knappt få ut ett skit av det där. Jag kan bara upprepa: Jag försöker undvika SMS-språk, men...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Molle Skriven 15 September, 2008 Report Share Skriven 15 September, 2008 "....medan många av er inte ser vari felet ligger i den första meningen." Ordet vari ser också väldigt dumt ut tycker jag men annars håller jag med dig. Dem dem dem överallt. Snart blir det väl "dems" också. Men då är vi förhoppningsvis döda och glömda så det blir dems problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.