roadwarrior Skriven 4 Januari, 2004 Report Share Skriven 4 Januari, 2004 Blir mer och mer tänd på idéen....mmmm...längtar efter en t-shirt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hrafn Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Många kockar... men det känns som att vi är på väg att renodla idén till en kort enkel text. Jag tycker Hrafns förslag såg rätt ok ut. Kanske skulle va aningen mindre text och en punkt mellan "bio" och "nu". Svart t-shirt och vitt tryck. Några hippa kontakter på Spy Bar har jag inte (lyckligtvis), men kanske på andra ställen. Ska höra mig för lite. Jag har skrattat ganska gott åt det där med autografen... . Självklart om någon hemskt gärna vill ha min autograf så fixar jag det efter att t-shirten tryckts (och ni andra slipper ). Min ide var att låta BIO stå i en lite annorlunda nyans från NU, och skippa punkten. Detta av flera anledningar. För det första tar det bort lite av reklamvarningen, eftersom att man inte DIREKT inser att vi faktiskt gör reklam för en hemsida. För det andra fungerar det lite som en varning för hur mycket vi som bär tröjan gillar film, för risken är att om någon undrar vad vi ska göra i eftermiddag, så kommer de snabbt att inse att vi mycket hellre skulle vilja se en film en att sitta och lurka på något hippt kvarterskafé. Bio, nu! Och eftersom att .nu fenomenet är så pass känt kommer de med IQ över 5 snabbt att inse att det handlar om en webbsida. Titta, det är genomtänkt också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Jag håller med Hrafn, "Bio, nu". Fast utan , så klart. Snart är jag klar med min andra T-shirt. jobbat som en tok. Kan inte fler lämna in förslag? Bilder, inte bara bokstäver =). ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 En till... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 En till... Thats nice! Men jag tycker att man kan behålla punkten faktiskt. Det är ju det sidan heter, bio.nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 En till... Thats nice! Men jag tycker att man kan behålla punkten faktiskt. Det är ju det sidan heter, bio.nu. Thx, jag ska göra den lite snyggare senare, hade lite prb i illustrator.. ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 (ändrad) Förslag på tryck. Rastertryck ArA Ändrad 5 Januari, 2004 av ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Min ide var att låta BIO stå i en lite annorlunda nyans från NU, och skippa punkten. Detta av flera anledningar. För det första tar det bort lite av reklamvarningen, eftersom att man inte DIREKT inser att vi faktiskt gör reklam för en hemsida. Olika nyanser på bio och nu kan väl vara okej, men jag tycker absolut att det ska stå bio.nu som talar för att vi gillar den siten. Jag tror man blandar ihop det där med reklamvarning. Reklamvarning behöver inte vara något fult om det görs i rätt mening. Jag tycker mer att det vore kul att säga till andra att jag minsann gillar bio.nu, och om det nu är reklam så gör det mig ingenting så länge jag får visa att jag faktiskt gillar forumet. Det var ju som när jag sprang på Trash Bar och såg att dom sålde t-shirt med deras namn, så ville jag direkt köpa deras t-shirt för att visa andra att jag gillar klubben och går gärna dit. Så just därför vill jag också visa att jag gillar film och bio.nu. Så just därför har bio.nu ett betydelse budskap som gör att folk hajar att vi snackar om en site där man gillar film. Så därför har punkten ett stort värde så att vi får förhoppningsvis mer folk som upptäcker det sköna forumet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Många kockar... men det känns som att vi är på väg att renodla idén till en kort enkel text. Jag tycker Hrafns förslag såg rätt ok ut. Kanske skulle va aningen mindre text och en punkt mellan "bio" och "nu". Svart t-shirt och vitt tryck. Några hippa kontakter på Spy Bar har jag inte (lyckligtvis), men kanske på andra ställen. Ska höra mig för lite. Jag har skrattat ganska gott åt det där med autografen... . Självklart om någon hemskt gärna vill ha min autograf så fixar jag det efter att t-shirten tryckts (och ni andra slipper ). Min ide var att låta BIO stå i en lite annorlunda nyans från NU, och skippa punkten. Detta av flera anledningar. För det första tar det bort lite av reklamvarningen, eftersom att man inte DIREKT inser att vi faktiskt gör reklam för en hemsida. För det andra fungerar det lite som en varning för hur mycket vi som bär tröjan gillar film, för risken är att om någon undrar vad vi ska göra i eftermiddag, så kommer de snabbt att inse att vi mycket hellre skulle vilja se en film en att sitta och lurka på något hippt kvarterskafé. Bio, nu! Och eftersom att .nu fenomenet är så pass känt kommer de med IQ över 5 snabbt att inse att det handlar om en webbsida. Titta, det är genomtänkt också. Håller med, det låter skitbra.....ingen punkt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Min ide var att låta BIO stå i en lite annorlunda nyans från NU, och skippa punkten. Detta av flera anledningar. För det första tar det bort lite av reklamvarningen, eftersom att man inte DIREKT inser att vi faktiskt gör reklam för en hemsida. Olika nyanser på bio och nu kan väl vara okej, men jag tycker absolut att det ska stå bio.nu som talar för att vi gillar den siten. Jag tror man blandar ihop det där med reklamvarning. Reklamvarning behöver inte vara något fult om det görs i rätt mening. Jag tycker mer att det vore kul att säga till andra att jag minsann gillar bio.nu, och om det nu är reklam så gör det mig ingenting så länge jag får visa att jag faktiskt gillar forumet. Det var ju som när jag sprang på Trash Bar och såg att dom sålde t-shirt med deras namn, så ville jag direkt köpa deras t-shirt för att visa andra att jag gillar klubben och går gärna dit. Så just därför vill jag också visa att jag gillar film och bio.nu. Så just därför har bio.nu ett betydelse budskap som gör att folk hajar att vi snackar om en site där man gillar film. Så därför har punkten ett stort värde så att vi får förhoppningsvis mer folk som upptäcker det sköna forumet. Håller med. Sidan heter ju bioPUNKTnu. BIO NU är väl inte det smidigaste man kan hitta om man vill ha det som ett uttryck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Kan vi inte ha ett tryck där det istället står VI ÄLSKAR BUFFY OCH ROADWARRIOR eller? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 Vad är det för dumheter att säga att det inte ska vara någon "punkt". Tråden heter Bio.nu plagg och vi hittar forumet på just bio.nu. Jag kan ju inte tala för Peo nu, men om jag skulle lägga ner energi på en site så inte fan skulle jag trycka upp tröjor med tryck som: Vi Älskar FILM, Bio nu eller Bio Forum. Om ni nu tycker att ni vill ha en t-shirt som säger att ni gillar film, så får väl ni trycka upp en egen t-shirt. Eller köpa en med LOTR-motiv typ... Tröjan ska vara svart med vitt tryck, och ska ha ett tryck med Bio.nu minst... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 5 Januari, 2004 Report Share Skriven 5 Januari, 2004 (ändrad) Oj, här är man borta en vecka och så har bio.nu förvandlats till värsta geschäftet. Ändrad 5 Januari, 2004 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hrafn Skriven 6 Januari, 2004 Report Share Skriven 6 Januari, 2004 Vad är det för dumheter att säga att det inte ska vara någon "punkt". Tråden heter Bio.nu plagg och vi hittar forumet på just bio.nu. Jag kan ju inte tala för Peo nu, men om jag skulle lägga ner energi på en site så inte fan skulle jag trycka upp tröjor med tryck som: Vi Älskar FILM, Bio nu eller Bio Forum. Om ni nu tycker att ni vill ha en t-shirt som säger att ni gillar film, så får väl ni trycka upp en egen t-shirt. Eller köpa en med LOTR-motiv typ... Tröjan ska vara svart med vitt tryck, och ska ha ett tryck med Bio.nu minst... Visst, alla har rätt till en åsikt, men tillåt mig att citera mig själv: Och eftersom att .nu fenomenet är så pass känt kommer de med IQ över 5 snabbt att inse att det handlar om en webbsida. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 6 Januari, 2004 Report Share Skriven 6 Januari, 2004 Vad är det för dumheter att säga att det inte ska vara någon "punkt". Tråden heter Bio.nu plagg och vi hittar forumet på just bio.nu. Jag kan ju inte tala för Peo nu, men om jag skulle lägga ner energi på en site så inte fan skulle jag trycka upp tröjor med tryck som: Vi Älskar FILM, Bio nu eller Bio Forum. Om ni nu tycker att ni vill ha en t-shirt som säger att ni gillar film, så får väl ni trycka upp en egen t-shirt. Eller köpa en med LOTR-motiv typ... Tröjan ska vara svart med vitt tryck, och ska ha ett tryck med Bio.nu minst... <_>Visst, alla har rätt till en åsikt, men tillåt mig att citera mig själv: Och eftersom att .nu fenomenet är så pass känt kommer de med IQ över 5 snabbt att inse att det handlar om en webbsida. Ja? Tanken är väl att det ska vara en t-shirt som relaterar till websidan? Om vi bara ska ha snygga t-shirtar så kan vi ju lika gärna trycka en där det står we eller nåt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.