Peo Skriven 16 September, 2002 Report Share Skriven 16 September, 2002 Befinner mig nu på Umeå Filmfestival sedan några dagar tillbaka. Du kan läsa mina recensioner från festivalen här: www.bio.nu/umea/ Några filmer som jag inte hunnit med att recensera än men som jag redan nu vill tipsa om: Hunddagar (Dog Days) - en fullständigt absurd, estetiskt filmad och tragikomisk skildring av några människors vardag i Österrike. Drama. Dagarna emellan (In den Tag hinein) - tyskt stillsamt ungdomsdrama Give up yer aul sins Komisk animerad kortfilm från Irland. Bourne Identity, Suxxess och Changing Lanes nådde inte riktigt upp till förväntningarna men den förstnämnda var ok. Fullständiga recensioner kommer inom kort. Under det närmaste dygnet kommer jag också att se Alla älskar Alice och Sök mig på mobilen. Båda verkar lovande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 17 September, 2002 Author Report Share Skriven 17 September, 2002 Dagarna emellan har biopremiär den 4 oktober och inget annat. Recensioner av gangsterdramat Road to Perdition med Tom Hanks och svenska komedin Livet i 8 bitar finns att läsa på specialsidan för Umeå Filmfestival: www.bio.nu/umea/ Alla älskar Alice har jag precis sett. Ett helt ok drama om en tjej som slits mellan sina separerande föräldrar. Lena Endre, Marie Richardson och Mikael Persbrandt är med i denna film av Richard Hobert. Längre recension: www.bio.nu/umea/ Fler recensioner från filmer som jag sett i Umeå kommer inom de närmaste dagarna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.