Jump to content

Filmfestivalen i Umeå

Peo

Rekommenderade inlägg

Befinner mig nu på Umeå Filmfestival sedan några dagar tillbaka. Du kan läsa mina recensioner från festivalen här: www.bio.nu/umea/

Några filmer som jag inte hunnit med att recensera än men som jag redan nu vill tipsa om:

Hunddagar (Dog Days) - en fullständigt absurd, estetiskt filmad och tragikomisk skildring av några människors vardag i Österrike. Drama.

Dagarna emellan (In den Tag hinein) - tyskt stillsamt ungdomsdrama

Give up yer aul sins Komisk animerad kortfilm från Irland.

Bourne Identity, Suxxess och Changing Lanes nådde inte riktigt upp till förväntningarna men den förstnämnda var ok. Fullständiga recensioner kommer inom kort. Under det närmaste dygnet kommer jag också att se Alla älskar Alice och Sök mig på mobilen. Båda verkar lovande.

Dagarna emellan har biopremiär den 4 oktober och inget annat.

Recensioner av gangsterdramat Road to Perdition med Tom Hanks och svenska komedin Livet i 8 bitar finns att läsa på specialsidan för Umeå Filmfestival:

www.bio.nu/umea/

Alla älskar Alice har jag precis sett. Ett helt ok drama om en tjej som slits mellan sina separerande föräldrar. Lena Endre, Marie Richardson och Mikael Persbrandt är med i denna film av Richard Hobert.

Längre recension: www.bio.nu/umea/

Fler recensioner från filmer som jag sett i Umeå kommer inom de närmaste dagarna.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...