Jump to content

Mest irriterande i Ringen-filmerna


Vad blev du mest irriterad på i Ringen-filmerna?  

40 members have voted

  1. 1. Vad blev du mest irriterad på i Ringen-filmerna?

    • Att Faramir har blivit elak
      8
    • Inledningen i Fylke: Att det är så ljust på marken trots att himlen är täckt av moln
      1
    • Alla krystade tillbakablickar med Arwen och Aragorn
      11
    • Att den i boken så vackra Galadriel ser ut som stryk
      2
    • Eomers mustasch som gör att han ser ut som att han är harmynt
      1
    • Alla skämt om att Gimli är så kort (i samband med slaget vid Helms Klyfta)
      3
    • Att vistelsen i Moria aldrig blev lika spännande som i boken
      0
    • Merrys ofantligt fåniga uppsyn när han har hjälm på sig
      0
    • Något annat
      14


Rekommenderade inlägg

Det som stör mig är "the warg attack", inkluderad i TT för att "I wanted a scene with the animals coz they were teh cool!!1". Den tog upp tid som hade kunnat användas till att göra en mer korrekt återgivning av scenen med Gandalf och Theoden, istället för den förenklade "förtrollningen", som verkligen var simpel i jämförelse med boken.

hehe, mycket tid togs upp till specialeffekter men om de nu valt att gå den banan så ok för mig. tyckte att specialeffekterna var bra till vi kom till ficklampsögat och dödens armé.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gillade filmerna skarpt.

 

Men som alla tycker, så var animationen vid Sammath Naur inte den bästa.

Men i övrigt, så var det rätt sjyssta animeringar.

(kanske inte Saurons öga, när den spejjar.. Strålkastarwannabe). Och fallet av Barad Dur.

 

ArA

Ändrad av ArA
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag måste säga att jag är otroligt förvånad över alla som är så upprörda att saker och ting skiljer sig från böckerna. Jag ser det som något helt naturligt. Det handlar om en tolkning av böckerna, och när det gäller filmmakeri så finns det så otroligt mycket att ta hänsyn till. Filmens rytm, filmens längd, filmens balans. Detta plus att det ofta handlar om att tillfredsställa fler än biopubliken. Filmbolagschefer och annat löst folk. Jag är helt säker på att om jag gjort filmerna så hade nog både det ena och andra försvunnit eller blivit ändrat.

Hur som helst så har jag faktiskt inget speciellt att hänga upp mig på när det gäller storyn. Jag har läst böckerna och är fullt medveten vad som finns med och inte. Jag hade till exempel gärna sett kummelgastarna... men, men...

 

Något som jag däremot står mig på är rena filmtekniska saker:

 

Inledningen med Smeagol och Deagol i ROTK... Varför? Fruktansvärt ful sekvens.

 

Merry och Pippin rider på Lavskägge... Hu! Vidrigt bluescreenjobb. (eller kanske greenscreen)

 

...och varför gör John Rhys-Davies rösten till Lavskägge. Okej han har en bra röst men han är ju för tusan redan med i filmen. Otroligt störande.

 

Varför måste Elijah Wood ständigt ha ett sånt plågat-hundvalpsögat-halvleende-gråtmilt ansiktsuttryck hela filmerna igenom.

Han är ju den tråkigaste av alla karaktärer filmerna igenom. Tanken är nog att man ska lida med honom. Men jag lider nog mest på grund av honom.

 

Sen måste jag säga att många av alvskådisarna är fruktansvärt fula.

 

Slutet i ROTK är dessutom fruktansvärt utdraget.

 

...annars har jag inget att klaga på.

;)

Link to comment
Share on other sites

Jag måste säga att jag är otroligt förvånad över alla som är så upprörda att saker och ting skiljer sig från böckerna. Jag ser det som något helt naturligt. Det handlar om en tolkning av böckerna, och när det gäller filmmakeri så finns det så otroligt mycket att ta hänsyn till. Filmens rytm, filmens längd, filmens balans. Detta plus att det ofta handlar om att tillfredsställa fler än biopubliken. Filmbolagschefer och annat löst folk. Jag är helt säker på att om jag gjort filmerna så hade nog både det ena och andra försvunnit eller blivit ändrat.

Hur som helst så har jag faktiskt inget speciellt att hänga upp mig på när det gäller storyn. Jag har läst böckerna och är fullt medveten vad som finns med och inte. Jag hade till exempel gärna sett kummelgastarna... men, men...

 

Något som jag däremot står mig på är rena filmtekniska saker:

 

Inledningen med Smeagol och Deagol i ROTK... Varför? Fruktansvärt ful sekvens.

 

Merry och Pippin rider på Lavskägge... Hu! Vidrigt bluescreenjobb. (eller kanske greenscreen)

 

...och varför gör John Rhys-Davies rösten till Lavskägge. Okej han har en bra röst men han är ju för tusan redan med i filmen. Otroligt störande.

 

Varför måste Elijah Wood ständigt ha ett sånt plågat-hundvalpsögat-halvleende-gråtmilt ansiktsuttryck hela filmerna igenom.

Han är ju den tråkigaste av alla karaktärer filmerna igenom. Tanken är nog att man ska lida med honom. Men jag lider nog mest på grund av honom.

 

Sen måste jag säga att många av alvskådisarna är fruktansvärt fula.

 

Slutet i ROTK är dessutom fruktansvärt utdraget.

 

...annars har jag inget att klaga på.

;)

Åh, det var ju bra, du tog ju inte med så mycket ändå tycker jag... ;)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...