Jump to content

Guldbaggegalan

Peo

Rekommenderade inlägg

• Svar 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja, det va ju lite oväntat att Ondskan vann tycker jag. Imorgon meddelas vilka filmer som nominerats för Oscargalan.

Två av kvällens vinnare har en minimal chans till nominering i kategorin bästa icke-engelskspråkiga långfilm:

Elina - som om jag inte fanns (Finlands oscarbidrag)

Ondskan (Sveriges oscarbidrag)

• Filmstar

Jaha, jag prickade in tre av fyra vinnare. Missade bara på Bästa film: Ondskan. Det var ju lite oväntat att den vann. Inte oförtjänt men själv tyckte jag Om jag vänder mig om var bättre. Jag måste säga att varje gång jag ser klipp ur Ondskan så blir den lite sämre. Det känns som om skådisarna, inte minst Wilson, läser innantill. Men, trots det så är det en bra film.

Jag såg galan igår.  Gäässp! GUD vad segt och tråkigt det var.  :down: Inte det minsta spännande. Slog t.o.m över till Alias i stora delar. :hypocrite: 

Den enda överraskningen var ju att Ondskan blev bästa film. Galan kunde kortats ner till ungefär en timme. Lundqvist var riktigt tråkig hon med.  <_>

Jepp, galan var skittråkig, orkade bara se halva.

• Filmstar

Sammanfattning av årets guldbaggegala:

Jag kan börja med att skriva att denna gala var precis som de andar åren. Det enda som är nytt är design, värd och självklart filmerna. Jag tycker att antingen så kunde man förkorta den lite eller satsa mer pengar på den. För den känns verkligen inte lika professionell som t.ex. Oscarsgalan. Nu är det förstås dumt att jämföra de två.

Lundqvist var sådär. Gillar inte henne särskilt mycket och hon sade inte många saker som var roliga. I alla fall lät dom inte roliga när de kom från henne.

Filmerna för 2003 har varit hyfsat intressanta. Speciellt komedierna och då tänker jag på Kopps och Skenbart. Mest priser fick troligtvis Om jag vänder mig om. Då är det kanske dags för mig att se den.

Förhoppningsvis blir det ett intressant svenskt filmår i år och vem vet, min syn på svensk film kanske kan ändras om jag blir riktigt imponerad.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...