the crow Skriven 24 Januari, 2004 Report Share Skriven 24 Januari, 2004 Vilken skräckfilmserie är filmhistoriens bästa? Glöm Motorsågsmassakern! Glöm Halloween? All ära åt Fredagen den 13! Scream kan ju inte ens göra en frikyrkopastor upprörd! Nej bra skräck film hittar man i A nightmare on Elm street och i Final destination. Om ni undrar varför jag inte tog upp The Ring(us)... DEN SUGER!!!! Kom gärna med kritik och andra åsikter. Det här är ju trots allt en disskusion.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 24 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 24 Januari, 2004 Välkommen till forumet, the crow! Kom gärna med lite motiveringar själv. Det vore intressant och dessutom blir det lättare att diskutera då. Jag återkommer med åsikter i ämnet så småningom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 24 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 24 Januari, 2004 Det är ju lite svårt att säga att The Ring-serien är dålig när det bara gjorts en så länge (räknar då endast de amerikanska). Bästa hittills är väl Ju-on: The Grudge. Även om man får sig ett par skratt mellan skräcken, haha. Nej, jag vet faktiskt inte. Har aldrig sett en bra serie av skräckfilmer. Dock är väl Evil Dead-serien ganska bra (även om jag bara sett första och andra, men har hört att tredje också ska vara bra). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 Januari, 2004 Report Share Skriven 25 Januari, 2004 Fredagen den 13 - Usch dåligt!!!! Antal sedda: 6/11 Halloween - Älskvärt även om serien blir sämre ju längre det går. Antal seddan: 8/8 Nightmare on elmstreet Charmigt och genomgående bra. Antal sedda: 7/8 Ringu - Nja, första är bra sedan, amerikanska äger.... Antal sedda: 3/3 Evil dead - Gillar inte första, sedan blir det askul och bra. Antal sedda: 3/3 Kommer inte på fler nu. Märk att jag räknat med Freddy vs Jason på elmstreet och fredagen den 13, så ni inte tror jag räknat fel (om jag nu inte gjort det ändå...det är ju ganska sent ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dewil Skriven 25 Januari, 2004 Report Share Skriven 25 Januari, 2004 Alien-serien - om man vill räkna alla filmerna som skräck. Första filmen är det definitivt. Dewil Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 25 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 25 Januari, 2004 Jag är, som sagt, ingen fanatiker av den här genren. Har endast sett: Nightmare on elm street: 1/8 Halloween: 2/8 Fredagen den 13:e: 0/11 Evil Dead: 0/3 Ringu: 1/3 Om man får ta Alien-serien så håller jag med Dewil om det. Det är den bästa, men det är iofs den enda serien som jag har sett fullt ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 25 Januari, 2004 Alien-filmerna tycker jag inte är skräck (jag har pratat om detta tidigare), inte ens den första. Men jag kan gå med på att låta det vara, hehe. Trots det måste jag nämna det... Greenleaf: Tyckte du bättre om Alien eller Aliens ? Personligen tycker jag båda är mycket bra, men andra är nog näppet bättre. Men det är svårt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 25 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 25 Januari, 2004 Alien-filmerna tycker jag inte är skräck (jag har pratat om detta tidigare), inte ens den första. Men jag kan gå med på att låta det vara, hehe. Trots det måste jag nämna det... Greenleaf: Tyckte du bättre om Alien eller Aliens ? Personligen tycker jag båda är mycket bra, men andra är nog näppet bättre. Men det är svårt. Läser du i filmer du just sett-tråden så har jag skrivit om det. Jag föredrar Aliens framför ettan. Det var lite häftigt med skrämseleffekten i ettan, men jag gillar mer när man ser sköna elitsoldater med en jäkla massa vapen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 25 Januari, 2004 Report Share Skriven 25 Januari, 2004 iförsig finns det väl 9 Halloween filmer nu när den nya är ute. Sjabigt skräp som dock fick mig att garva jätt schysst ibland, inte alla halloween rullar man får reda på att Myers snor färnkål. bäst gjord och skönaste är nog Evil Dead, men egentligen är det inte vad vi första inlägget syftade på med skräck. Det är ju mer den del av en kultur som hyllar skräcken som just kultur. Snackar vi ren dödar slasher skräck, då tar jag nog alltid Fredag den 13de av nostalgiska och karaktäristiska synpunkter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 Januari, 2004 Report Share Skriven 25 Januari, 2004 iförsig finns det väl 9 Halloween filmer nu när den nya är ute. Sjabigt skräp som dock fick mig att garva jätt schysst ibland, inte alla halloween rullar man får reda på att Myers snor färnkål. bäst gjord och skönaste är nog Evil Dead, men egentligen är det inte vad vi första inlägget syftade på med skräck. Det är ju mer den del av en kultur som hyllar skräcken som just kultur. Snackar vi ren dödar slasher skräck, då tar jag nog alltid Fredag den 13de av nostalgiska och karaktäristiska synpunkter. Angående Alien så gillar jag tvåan bäst eftersom jag såg den först. Den är asmatig och underbar, har alltid haft en förkärlek till det övernaturliga Och angeånde Halloween så kan jag bara få det till 8?!?! Halloween Halloween 2 Halloween III - Season of the witch Halloween 4: The Return of Michael Myers Halloween 5 Halloween - The Curse of Michael Myers Halloween H20: 20 Years Later Halloween: Resurrection Har jag missat någon? Gillar Halloweenserien Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyMarklund Skriven 27 Januari, 2004 Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Jag älskar A Nightmare on Elm Street, och har sett alla delar utom #4. Är det någon som har sett den? Den delen har på något sätt "försvunnit". När de kör "alla" delar på TV så hoppar de alltid över #4. Mysko The Ring är för övrigt jättebra. Remaken var min första kontakt med Ringu-världen, och den blew my mind off. Mycket, mycket välgjord, och annorlunda. Det var skönt att slippa alla Scream- och Final Dest.-filmer. De är riktigt dåliga. Typiskt amerikanskt ungdomsdravel. Någon kanske kommer att påpeka att mitt uttalande säger emot de facto att jag älskar A Nightmare on Elm Street, så jag vill bara säga att Freddy Krueger är så jävla skön!!!! Ursäkta min gramatik, men jag är väldigt trött Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
the crow Skriven 27 Januari, 2004 Author Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Men Evil dead filmerna blev ju bra först i tvåan.... Ettan är ju ganska dålig!!! Det är ju i tvåan som det händer saker! Typ att Ash förlorar handen... och sätter dit motorsågen!!!! GRYMT!!!! Men en film som man måste nämna är ju Psycho!!! Alfred Hitchcocks(kan ha stavat fel) version. fast den är svart vit så är den ju kult! Nyinspelningen från 1999 ska vi inte tala om!!!! Men en ny fråga: Vilken mördare anser ni är grymmast? 1. Freddy Krueger! "One, two. Freddy´s coming for you..." 2. Döden i Final destination 1&2 3. Tjejen i The Ring(us). var så jävla grym när hon fick priset på MTV movie adwards!!! Bästa tacktalet på Jävligt länge! Fler åsikter eller håller ni med? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 27 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Men Evil dead filmerna blev ju bra först i tvåan.... Ettan är ju ganska dålig!!! Det är ju i tvåan som det händer saker! Typ att Ash förlorar handen... och sätter dit motorsågen!!!! GRYMT!!!! Men en film som man måste nämna är ju Psycho!!! Alfred Hitchcocks(kan ha stavat fel) version. fast den är svart vit så är den ju kult! Nyinspelningen från 1999 ska vi inte tala om!!!! Men en ny fråga: Vilken mördare anser ni är grymmast? 1. Freddy Krueger! "One, two. Freddy´s coming for you..." 2. Döden i Final destination 1&2 3. Tjejen i The Ring(us). var så jävla grym när hon fick priset på MTV movie adwards!!! Bästa tacktalet på Jävligt länge! Fler åsikter eller håller ni med? Ja, jag håller med. Psycho är kult, men den skrämmer inte. Det är lite synd. Perkins är mycket bra i huvudrollen. För han heter väl perkins i efternamn? Den skönaste mördaren är helt klart Freddy krueger. Han är klockren i scener som: " This is god", när han pekar på sina knivar och när han ser ut som en mördad tjej och säger " Please, help me from.." sedan får man se hans fula nuna och så säger han "Freddy!" Otroligt skön mördare. Den läskigaste är väl Sadako/Samara i The Ring. Man får kalla kårar så fort man ser henne. Den mest mystiske mördaren är han i Halloween-serien. Michael Myers heter han, eller hur? Man vill verkligen veta mer om honom efter att ha sett ettan! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alessandro Skriven 27 Januari, 2004 Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Om Alien räknas som scräck så är den min absoluta favorit! Älskar den, såg första filmen när jag var sådär, 6år. Ett riktigt mästervärk! Någon som vet om det kommer komma ännu en uppföljare, det har snackats lite om? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 27 Januari, 2004 Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Jag är ingen skräckfilmsmänniska. Men jag har sett H20. Den var inte så läskig Sen alla Fredag den 13, tycker jag inte är så läskiga. Har inte sett alla men.. ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.