roadwarrior Skriven 27 Januari, 2004 Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Men Evil dead filmerna blev ju bra först i tvåan.... Ettan är ju ganska dålig!!! Det är ju i tvåan som det händer saker! Typ att Ash förlorar handen... och sätter dit motorsågen!!!! GRYMT!!!! Men en film som man måste nämna är ju Psycho!!! Alfred Hitchcocks(kan ha stavat fel) version. fast den är svart vit så är den ju kult! Nyinspelningen från 1999 ska vi inte tala om!!!! Men en ny fråga: Vilken mördare anser ni är grymmast? 1. Freddy Krueger! "One, two. Freddy´s coming for you..." 2. Döden i Final destination 1&2 3. Tjejen i The Ring(us). var så jävla grym när hon fick priset på MTV movie adwards!!! Bästa tacktalet på Jävligt länge! Fler åsikter eller håller ni med? Ja, jag håller med. Psycho är kult, men den skrämmer inte. Det är lite synd. Perkins är mycket bra i huvudrollen. För han heter väl perkins i efternamn? Den skönaste mördaren är helt klart Freddy krueger. Han är klockren i scener som: " This is god", när han pekar på sina knivar och när han ser ut som en mördad tjej och säger " Please, help me from.." sedan får man se hans fula nuna och så säger han "Freddy!" Otroligt skön mördare. Den läskigaste är väl Sadako/Samara i The Ring. Man får kalla kårar så fort man ser henne. Den mest mystiske mördaren är han i Halloween-serien. Michael Myers heter han, eller hur? Man vill verkligen veta mer om honom efter att ha sett ettan! Måste erkänna att jag inte sett PSYCHO...jag vet jag skäms. Jag har bara sett remaken som suger! Tänkte ta med den i min Hitchcockkavalkad men tyvärr har jag den inte (och inga hitchcockfilmer heller för den delen så det blir svårt med kavalkad ). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 Januari, 2004 Jag köpte ju Psycho på DVD för några dagar sen (har sett den 2-3 gånger tidigare, men ville ha den med extramaterialet och bra kvalité). Det är verkligen ett måste bland Hitchcock-filmerna. Den är svartvit av ett par anledningar (vilka man bl.a. får reda på av extramaterialet). En är att man ville undvika censuren som inte hade tillåtit blodet i filmen om det varit i färg. En annan var att man inte hade så stor budget (vilket är svårt att tro när Hitchcock hade gjort flera storfilmer innan denna), orsaken var att detta var hans sista film med det bolaget enligt kontraktet (kommer inte ihåg om det var Universal eller Paramount). Han tog in ett gäng personer som endast gjorde TV-filmer och serier för att spara så mycket pengar som möjligt. Ganska imponerande att resultatet blev så pass lyckat som det faktiskt blev. Mest pga skådespelarinsatsen av Anthony Perkins som verkligen spelar suveränt. Trodde den här tråden handlade om bästa skräck-serien, inte filmen. Men om man ska nämna en film bland de bästa skräckfilmerna, vill jag nämna The Cangeling från 1980 som en av de bästa. Den har inga ungdomar i en stuga eller liknande, utan en gammal man (George C. Scott)... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valandil Skriven 28 Januari, 2004 Report Share Skriven 28 Januari, 2004 En av de bästa serierna är helt klart "Terror på Elmstreet" med Krueger... Den där genuina äckliga känslan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 28 Januari, 2004 Report Share Skriven 28 Januari, 2004 Phsyco är väl ingen skräckfilmsserie?! Men men... Det finns ju egentligen ingen serie(som jag har sett) som är direkt läskig. Inte rakt igenom i alla fall. Mina favorit är helt klart Evil Dead. Ettan var bra, tvåan var bra och fruktansvärt cool och rolig och trean är bra men sämst av dem. Rekommenderar dvd-boxen, trots att bildkvaliten är lite si och så. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 28 Januari, 2004 Report Share Skriven 28 Januari, 2004 Phsyco är väl ingen skräckfilmsserie?! Men men... Det finns ju egentligen ingen serie(som jag har sett) som är direkt läskig. Inte rakt igenom i alla fall. Mina favorit är helt klart Evil Dead. Ettan var bra, tvåan var bra och fruktansvärt cool och rolig och trean är bra men sämst av dem. Rekommenderar dvd-boxen, trots att bildkvaliten är lite si och så. Jo det finns faktiskt flera Psycho ända fram till fyra st. Sedan finns ju alltid remaken som är den enda jag sett (och den sög) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 28 Januari, 2004 Report Share Skriven 28 Januari, 2004 iförsig finns det väl 9 Halloween filmer nu när den nya är ute. Sjabigt skräp som dock fick mig att garva jätt schysst ibland, inte alla halloween rullar man får reda på att Myers snor färnkål. bäst gjord och skönaste är nog Evil Dead, men egentligen är det inte vad vi första inlägget syftade på med skräck. Det är ju mer den del av en kultur som hyllar skräcken som just kultur. Snackar vi ren dödar slasher skräck, då tar jag nog alltid Fredag den 13de av nostalgiska och karaktäristiska synpunkter. Angående Alien så gillar jag tvåan bäst eftersom jag såg den först. Den är asmatig och underbar, har alltid haft en förkärlek till det övernaturliga Och angeånde Halloween så kan jag bara få det till 8?!?! Halloween Halloween 2 Halloween III - Season of the witch Halloween 4: The Return of Michael Myers Halloween 5 Halloween - The Curse of Michael Myers Halloween H20: 20 Years Later Halloween: Resurrection Har jag missat någon? Gillar Halloweenserien Det stämmer. Var nog jag som blandade ihop lite filmer. Jag har nämligen läst om en film innan Curse of Michael Myers då han ska dö i ett stenras. Jag var däremot rätt besviken på 4 och 5 som är samma handling. Sen är ju del tre en skit i sin egen benämning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 28 Januari, 2004 Report Share Skriven 28 Januari, 2004 Phsyco är väl ingen skräckfilmsserie?! Men men... Det finns ju egentligen ingen serie(som jag har sett) som är direkt läskig. Inte rakt igenom i alla fall. Mina favorit är helt klart Evil Dead. Ettan var bra, tvåan var bra och fruktansvärt cool och rolig och trean är bra men sämst av dem. Rekommenderar dvd-boxen, trots att bildkvaliten är lite si och så. Jo det finns faktiskt flera Psycho ända fram till fyra st. Sedan finns ju alltid remaken som är den enda jag sett (och den sög) Fel av mig. Nu när du säger det så tror jag att jag har ett svagt minne av någon dvdbox jag såg på Åhlens, men det kanske bara var den gamla och remaken. I vilket fall som helst måste jag i alla fall se dom andra filmerna nu. Och JA, remaken var värdelös. Att ens komma på tanken att gör en var dumt och dömt att misslyckas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.