Peo Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Specialforumen här på Bio.nu (Matrix och LoTR) är tänkt att fördjupa diskussionen om aktuella ämnen som vi på förhand vet kommer att diskuteras flitigt. Nu uppstår situationen att Matrix inte längre diskuteras speciellt flitigt och frågan är vad göra nu? Mitt förslag är att lägga äldre halvslumrande specialforum som tex Matrix under en ny kategori "Specialforum" alternativt lägga dessa under kategorin "Film". LoTR-forumet tycker jag fortfarande är aktivt och den flyttar vi inte på än på ett tag. Vilka nya specialforum vill ni se som ni tror kan bli populära diskussionsämnen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 1 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Februari, 2004 (ändrad) Jag anser att Matrixavdelningen kan tas bort helt. Det där om specialforum låter ok, men i såna fall borde det vara en egen kategori och inte under film. LOTR-forumet är aktivt och kommer bli mer aktivt om nu Bilbo kommer ut. Vilket är ganska troligt. Den är nog bäst att låta vara. Nya specialforum: Star Wars: Nu när 3:an börjar bli aktuell med nyheter och dylikt kommer säkert flera SW-fantaster söka sig hit (yey!). Det kan vara något att lägga in i framtiden. Annars är det inte så mycket mer. Kanske en Indiana Jones, men egentligen tycker jag inte det eftersom jag är inte så förtjust i filmerna. Har du tänkt ut någonting själv angående specialforum? Ändrad 1 Februari, 2004 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Matrix-forumet kan du lägga under "Film" tycker jag. Annars har det ju diskuterats om man ska ha ett forum med Star Wars inför Episod 3, men det är väl för tidigt. Nya specialforum? Ehhh.... Ingen aning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 1 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Tackar för era åsikter. Jo, LOTR forumet stannar definitivt. Star Wars är en bra idé, frågan är när vi öppnar en sådan del. Oscargalan funderade jag också på att ha som specialforum. Eller så får man bara se efterhand om det är något ämne som tar åt sig mer uppmärksamhet än något annat i Filmforumet och därför gör sig bäst i ett eget specialforum. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Eftersom jag inte är så aktiv i Matrix, så kan du ta på bort/flytta den. LOTR ska vara kvar, där händer det alltid nått. Tex Spam av röstningar ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psylocke Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Bra att LOTR får vara kvar, och ett Star Wars-forum låter inte så dumt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Oscargalan funderade jag också på att ha som specialforum. Ja, vi måste i alla fall ha en chatt under själva galan så att man inte somnar framför TV:n . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Instämmer. Matrixforumet har spelat ut sin roll. En tanke är ju att bara lägga över trådarna i filmforumet, men det kanske inte funkar. Starwars-forum kan man ju vänta lite med men när det blir aktuellt så kan det ju va bra. Annars så vet jag inte vilken film som skulle förtjäna ett eget forum. Det krävs ju nåt rätt stort intresse och så populärt är ju inte Indiana Jones. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 (ändrad) Ett specialforum för snack om skådespelare och/eller regissörer... EDIT: Eller skulle det bara var ett temporärt forum? Ändrad 1 Februari, 2004 av Pilsk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Ett specialforum för snack om skådespelare och/eller regissörer... EDIT: Eller skulle det bara var ett temporärt forum? Nej, det tycker jag är onödigt. Än så länge så har vi ingen jätteaktivitet och då behöver vi ju inte dela upp film-forumet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Tyvärr kan jag inte komma på något bra exempel på forum just nu, men däremot kan jag säga lite om vad som sagt hittills. Jag anser att Matrixavdelningen kan tas bort helt. Nya specialforum: Star Wars: Nu när 3:an börjar bli aktuell med nyheter och dylikt kommer säkert flera SW-fantaster söka sig hit (yey!). Det kan vara något att lägga in i framtiden. Greenie har en poäng här, och det är att förhoppningsvis fler medlemmar tar sig hit vilket inte är helt fel. Även fast det är SW-fantaster... Och jag kan ju lugnt säga att jag skulle inte sakna forum Matrix. Inte efter de sista två flopparna. Så jag håller inte riktigt med citatet nedan, för man ska komma ihåg att det är just medlemmar som gör forumet levande. ÄLSKA Bio.nu Starwars-forum kan man ju vänta lite med men när det blir aktuellt så kan det ju va bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 1 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Det speciella Matrix-forumet kan, och bör, tas bort eftersom aktiviteten i princip är noll nu. Däremot tycker jag det vore dåligt om själva trådarna, och därmed inläggen, försvann. Om nån söker på inlägg om Matrix-filmerna så ska ju inläggen fortfarande finnas kvar, eller hur!? Känner inget behov av nåt speciellt forum själv, just nu, men skulle inte hoppa av Bio.nu om ett speciellt SW-forum startades, även om jag lite ogillar fenomenet med att filmer hajpas in absurdum. En film är en film anser jag, inget mer. Greenie och Lestat har en poäng med att SW-fans skulle komma hit om det fanns ett speciellt forum. En del är säkert inte bara SW-fans utan också filmfans i allmänhet och skulle nog stanna här och bli aktiva på hela forumet. Achtung nämner att vi inte har nån jätteaktivitet. Det kanske stämmer men jag tycker i alla fall att det är en väldigt skön och familjär stämning här som jag gillar. Vet inte var gränsen går, men om det blir för mycket folk så kanske det ändras. Ja, ja, vi tackar nog inte nej till fler medlemmar just nu i alla fall. Så ett SW-forum är nog vettigt så småningom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 (ändrad) Greenie och Lestat har en poäng med att SW-fans skulle komma hit om det fanns ett speciellt forum. En del är säkert inte bara SW-fans utan också filmfans i allmänhet och skulle nog stanna här och bli aktiva på hela forumet. Jo, det stämmer nog. Anledningen att det här forumet fortfarande lever är ju alla som kom(mig inkluderat) på grund av LOTR-forumet. Och SW har ju som bekant minst lika många fans som LOTR. p.s. Ett forum för The Catrix hade ju varit rätt så bra. Ändrad 1 Februari, 2004 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Det speciella Matrix-forumet kan, och bör, tas bort eftersom aktiviteten i princip är noll nu. Däremot tycker jag det vore dåligt om själva trådarna, och därmed inläggen, försvann. Om nån söker på inlägg om Matrix-filmerna så ska ju inläggen fortfarande finnas kvar, eller hur!? Suck, att man måste förklara allt för alla. Tror du verkligen att Peo skulle radera ut trådar bara så där. Förlåt Jojje, men jag vet inte om jag missförstod dig här. Men jag sitter fakstiskt och garvar just nu... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 1 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Tror du verkligen att Peo skulle radera ut trådar bara så där. Ja. Nja, egentligen inte, men jag såg att Achtung uttryckte oro för att det inte skulle funka att flytta över allt till Film-delen. Jag är trött, har sett åtta filmer på tre dagar, kom precis hem från Götet, och orkar inte läsa igenom allt, ok? Kan du förstå det, din lågstående spammare och hobbymoderator-wannabe till Bio.nu:are? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.