mitchie Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 (ändrad) Om ungefär två veckor har Jack Nicholsons nya film, Galen i kärlek biopremiär. Detta och att Jack Nicholson är en av mina absoluta favoriter i filmvärlden har gjort att jag vill skapa en ny tråd, där hans filmer och roller diskuteras. Vilka filmer och roller tycker ni om med honom och varför, betyg på de filmer ni sett eller vad ni tror om Galen i kärlek kan diskuteras, ja allt som har med Jack att göra. Själv så tycker jag att de tre översta filmerna på röstningen är bäst. Nicholson har ett brett omfång och kan spela mer än bara galning, vilket han har bevisat på senare år i och med The Pledge och About Schmidt, två lysande, subtila, nyanserade roller, atypisk Jack. Men Jack är nog ändå bäst när han är galen eller spelar rebelliska roller, t.ex. i The Shining där han är riktigt läskig eller som den energiske Randal McMurphy i Gökboet. Jag gillar hans kroppspråk och hans djävulska ansiktsuttryck. Han är både en mästare på dramatiska roller som i tidgare nämnda The Pledge och komiska roller, som i Livet från den ljusa sidan, där han har en perfekt tajming och ett härligt sätt att leverera replikerna på. Ändrad 1 Februari, 2004 av mitchie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Jag gav min röst till The Pledge. Jag tycker att han är bra i nästa alla ovanstående filmer men i Pledge visar han att han är bäst på allt. Inte bara galningar. Annars är ju Gökboet en klassiker där han är helt underbar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArA Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Jag röstade på Livet från den ljusa sidan Han är både rolig, känslig och dum i den filmen. Gillar sånt ArA Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 1 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Jag röstade på The Shining eftersom jag bara älskar honom där. Mycket bra och underhållande. Jack Nicholson är utan tvekan en av mina favoritskådespelare. Han gör väldigt många bra roller som i t.ex. Gökboet och About Schmidt. En film som jag gillar väldigt mycket med han i huvudrollen är Livet från den ljusa sidan. Mycket kul film med en bra Nicholson. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brazil Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Jag röstade på Pledge. Men rollen han gör i Gökboet är också het kandidat till min favoritroll med Jach N! Också en av mina favoritskådisar som medverkat i många riktigt bra filmer. Dessutom är han otroligt underhållande i Ömhetsbevis och Batman. Det krävs en Jach N för att få fram sådana karaktärer ! Mvh, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 1 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Februari, 2004 Jag tycker i princip aldrig han är dålig, eller rättare sagt, han är i princip alltid väldigt bra. Med 12 Oscarsnomineringar och 3 vinster är han självklart en legend. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 Februari, 2004 Report Share Skriven 1 Februari, 2004 När jag såg att det var frågan om röstning, så tänkte jag först inte ens öppna tråden. Men sen såg jag ju att det var mitchie som hade dragit igång tråden. Så då kändes det lugnt... Jag säger som Czechflash säger, att det är alltid lika kul att se Jack Nicholson. Men nu har jag ju inte sett alla dessa filmer man kunde rösta på. Men The Shining är så bra, som jag dessutom såg på bio när den kom ut. Och då var jag ju liten och oskuld, så då var det faktiskt mycket nära att jag var på väg att lämna salongen. Men idag skulle väl jag gäspa lite lätt... Gökboet behöver man väl inte säga så mycket mer än att den är otroligt bra. Livet från den ljusa sidan är så härligt Jack, elak som fan. Men jag kan inte svika min idol Tim Burton, så min röst la jag på Batman. Men jag vill också säga att gillar The Witches of Eastwick. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uzala Skriven 6 Februari, 2004 Report Share Skriven 6 Februari, 2004 Jag råkade rösta fel. Tänkte Shining men tryckte nån annan, tror det var Gökboet. Nåja. Tycker han är ganska cool i På heder och samvete när han vrålar "You can't handle the truth!" där i vittnesbåset. Hela den scenen där han växlar långa och många meningar med Tom Cruise är riktigt högklassig faktiskt. Nicholson är för övrigt otvivelaktigt en av mina favoritskådespelare! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 13 Februari, 2004 Report Share Skriven 13 Februari, 2004 Det är ju bara Shining som gäller! Världens bästa skräckfilm! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacknicholson Skriven 17 Mars, 2004 Report Share Skriven 17 Mars, 2004 Jag röstade klart på gökboet. Jack Nicholson gör en otroligt bra roll och handlingen är skitbra! Har sett gökboet cirka 8 gånger och jag kommer aldrig tröttna på den. Om jag inte röstat på gökboet skulle jag rösta på The Shining som är en bra (men inte så läskig) film och även i den filmen gjorde han en otroligt bra skådespelar insats. Och det klassiska citatet:- Heeeeeere´s Johnny!!! Jag är bara 13 år men jag kommer alltid ha jack nicholson som idol och jag älskar alla hans filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 17 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 17 Mars, 2004 Jag röstade klart på gökboet. Jack Nicholson gör en otroligt bra roll och handlingen är skitbra! Har sett gökboet cirka 8 gånger och jag kommer aldrig tröttna på den. Om jag inte röstat på gökboet skulle jag rösta på The Shining som är en bra (men inte så läskig) film och även i den filmen gjorde han en otroligt bra skådespelar insats. Och det klassiska citatet:- Heeeeeere´s Johnny!!! Jag är bara 13 år men jag kommer alltid ha jack nicholson som idol och jag älskar alla hans filmer. Kul med en ny medlem som uppskattar Nicholson! Håller med om att han gör en strålande roll i Gökboet, me´n som du kan läsa högra upp på tråden så röstade jag ändå på The Shining eftersom han är som klippt för dne rollen. Nicholson är bäst på att spela galen. Välkommen till forumet jacknicholson! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 17 Mars, 2004 Author Report Share Skriven 17 Mars, 2004 Ja, välkommen jacknicholson! Jag har också Jack som en av mina klara favoriter, vilket jag nämnt tidigare i den här tråden. Tycker att det mesta han gjort är bra. En otroligt bra film med honom är Det Hårda Straffet som jag glömde att nämna. En film alla Nicholson-fans definitivt bör ta en titt på. Underbart samspel mellan Nicholson och Randy Quaid i den och en skön stämning rakt igenom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacknicholson Skriven 19 Mars, 2004 Report Share Skriven 19 Mars, 2004 tack så mycket! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scissora Skriven 23 April, 2004 Report Share Skriven 23 April, 2004 Jack Nicholson är han verkligen en så stor skådespelare? Han gör samma karaktär i film efter film, och den karaktär han gör retar mig mest. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppesnoppe Skriven 27 April, 2004 Report Share Skriven 27 April, 2004 röstade på gökboet för det är nog en av de första filmerna jag kommer ihåg jag sett. den satte verkligen ett djupt avtryck. sen har jag köpt easy rider också. inte sett den än men far min säger att den är grym. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.