Moderator Manetheren Skriven 27 April, 2004 Moderator Report Share Skriven 27 April, 2004 Jack Nicholson är han verkligen en så stor skådespelare? Han gör samma karaktär i film efter film, och den karaktär han gör retar mig mest. Så är det nog med många skådespelare. Jag t.ex har riktigt svårt med Russel Crowe som jag anser bara kan spela en sorts karaktär (ok har fått ändra mig lite efter a beautiful mind). Nicholson har inte så stora variationer i sitt agerande, som du säger, men jag tycker helt enkelt att det han gör gör han så otroligt bra. I Livet från den ljusa sidan är han till en början sin vanliga sura gubbe, men han visar sedan att han kan ha distans till den hårda karaktär han är känd för och faktiskt kan vara riktigt rolig. Rekommenderas om du inte sett den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 April, 2004 Kan inte riktigt hålla med om att han inte kan variera sig. Visst kan det finnas likheter i hans skådespel i filmer som The Shining, Livet från den ljusa sidan och Gökboet. Men det är ändå annorlunda, tycker jag. Sen har vi ju Chinatown där han spelar helt annorlunda från hans vanliga sätt att spela. Även om det då och då dyker upp typiskt Nicholson-skådespel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uCj Skriven 27 April, 2004 Report Share Skriven 27 April, 2004 (ändrad) Galen i kärlek var hursomhelst väldigt rolig att se Men man måste nog se den med rätt inställning, överdrifter finns det nämligen gott om! Jag röstade på The Shining eftersom han är så grymt bra i den filmen. Jag har också tyckt ibland att hans roller liknar varanda, men inte mer än att han ofta spelar en person med stor utstrålning och kanske är lite tokig också ?! Czechflash: är du tillbaks nu ? Har varit tomt med filmer sen du stack Ändrad 27 April, 2004 av uCj Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 27 April, 2004 Author Report Share Skriven 27 April, 2004 Jag håller, liksom Czechflash, inte med om att Jack inte kan variera sig. Typexemplet är The Pledge - Löftet där han är totalt olik sig själv på alla sätt och vis och där han har en väldigt tung och svår roll att spela, vilket han gör på ett subtilt, nyanserat och mästerligt sätt. Även i About Schmidt så gör han en för honom annorlunda roll. Men visst kan jag hålla med om att han ofta spelar en viss typ av karaktärer, ofta galningar, fast ingen är bättre på att spela galen än Jack, t.ex. hans roll i The Shining. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 April, 2004 Håller med mitchie i de filmer han nämner. Jack kan spela varierat och gör det mycket bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 April, 2004 Moderator Report Share Skriven 28 April, 2004 Men visst kan jag hålla med om att han ofta spelar en viss typ av karaktärer, ofta galningar, fast ingen är bättre på att spela galen än Jack, t.ex. hans roll i The Shining. Jo, det var ungeför så jag menade. Har inte sett Chinatown, Galen i kärlek, eller About Schmit (men jag vill) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.