Jump to content

Jack Nicholson

mitchie

Vilken är Jack Nicholsons bästa film?  

22 members have voted

1. 1. Vilken är Jack Nicholsons bästa film?

• Chinatown
      1
    • Gökboet
      9
    • Livet från den ljusa sidan
      1
    • The Shining
      7
    • About Shmidt
      0
    • The Pledge - Löftet
      2
    • Five Easy Pieces
      0
    • Batman
      1
    • Ömhetsbevis
      0
    • Annan
      1

Rekommenderade inlägg

• Moderator
Jack Nicholson är han verkligen en så stor skådespelare? Han gör samma karaktär i film efter film, och den karaktär han gör retar mig mest.

Så är det nog med många skådespelare. Jag t.ex har riktigt svårt med Russel Crowe som jag anser bara kan spela en sorts karaktär (ok har fått ändra mig lite efter a beautiful mind).

Nicholson har inte så stora variationer i sitt agerande, som du säger, men jag tycker helt enkelt att det han gör gör han så otroligt bra. I Livet från den ljusa sidan är han till en början sin vanliga sura gubbe, men han visar sedan att han kan ha distans till den hårda karaktär han är känd för och faktiskt kan vara riktigt rolig. Rekommenderas om du inte sett den.

• Filmstar

Kan inte riktigt hålla med om att han inte kan variera sig. Visst kan det finnas likheter i hans skådespel i filmer som The Shining, Livet från den ljusa sidan och Gökboet. Men det är ändå annorlunda, tycker jag. Sen har vi ju Chinatown där han spelar helt annorlunda från hans vanliga sätt att spela. Även om det då och då dyker upp typiskt Nicholson-skådespel.

Galen i kärlek var hursomhelst väldigt rolig att se :) Men man måste nog se den med rätt inställning, överdrifter finns det nämligen gott om!

Jag röstade på The Shining eftersom han är så grymt bra i den filmen. Jag har också tyckt ibland att hans roller liknar varanda, men inte mer än att han ofta spelar en person med stor utstrålning och kanske är lite tokig också ?!

Czechflash: är du tillbaks nu ? Har varit tomt med filmer sen du stack :huh:

Ändrad av uCj

Jag håller, liksom Czechflash, inte med om att Jack inte kan variera sig. Typexemplet är The Pledge - Löftet där han är totalt olik sig själv på alla sätt och vis och där han har en väldigt tung och svår roll att spela, vilket han gör på ett subtilt, nyanserat och mästerligt sätt. Även i About Schmidt så gör han en för honom annorlunda roll. Men visst kan jag hålla med om att han ofta spelar en viss typ av karaktärer, ofta galningar, fast ingen är bättre på att spela galen än Jack, t.ex. hans roll i The Shining.

• Moderator
Men visst kan jag hålla med om att han ofta spelar en viss typ av karaktärer, ofta galningar, fast ingen är bättre på att spela galen än Jack, t.ex. hans roll i The Shining.

Jo, det var ungeför så jag menade. Har inte sett Chinatown, Galen i kärlek, eller About Schmit (men jag vill)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...