Tofu Skriven 3 Februari, 2004 Report Share Skriven 3 Februari, 2004 jag må ha missat något men alltid när jag försöker gå med på kraven om en 12kbs 64 x 64 bild så får jag alltid en pissliten version av bilden jag laddat upp. Och flera stycken har bilder som inte går på 64 x 64. Är det bara jag som har den bildreduceringen inställd? Peo om du skulle kunna ställa in en acceptabel storlek så man ser min avatar bra vore det väldigt behjälplig och snällt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 3 Februari, 2004 Report Share Skriven 3 Februari, 2004 Det va märkligt. Som jag förstår det så går det att ladda upp en bild från din dator till vår server som är max 12 kb. Sen anpassas storleken på den bilden till max 64 pixlar åt båda hållen. Din nuvarande avatar är 46x64. Är det för litet? Eller ser du den ännu mindre? Vilka medlemmar har större avatar än 64 pixlar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 3 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 3 Februari, 2004 enligt mitt photoshop har t.ex. MasterChief en 97 x 97. Men det kanske är fel på mitt program. Och ja min bild är väldigt otydlig och liten på min skärm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 4 Februari, 2004 Report Share Skriven 4 Februari, 2004 Din originalbild är 97x136 http://www.bio.nu/forum/uploads/av-587.jpg men minskas automatiskt ner till 46x64 pixlar. MasterChiefs är 97x95 http://www.bio.nu/forum/uploads/av-822.jpg men minskas automatiskt ner till 64x64 pixlar. Ingen aning vad problemet kan bero på, så jag skjuter blint: Vilken skärmupplösning har du? Har du Mac? Vilken webbläsare har du? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 4 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 4 Februari, 2004 nehj det är PC med Internet Explorer, så nu blir jag ännu mer paranoid här. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.