Jump to content

Johnny Depp!


Ireth

Rekommenderade inlägg

# The Rum Diary (2005) (in production) .... Paul Kemp

# Shantaram (2007) (announced) .... Lindsay

# The Diving Bell and the Butterfly (2006) (announced) .... Jean-Dominique Bauby

# Pirates of the Caribbean 2 (2006) (pre-production) .... Captain Jack Sparrow

# Corpse Bride (2005) (filming) (voice) .... Victor

... aka Tim Burton's Corpse Bride (USA: complete title)

# Charlie and the Chocolate Factory (2005) (post-production) .... Willy Wonka

 

# The Libertine (2004) .... Rochester

# Finding Neverland (2004) .... Sir James Matthew Barrie

# Ils se marièrent et eurent beaucoup d'enfants (2004) .... L'inconnu

 

taget från imdb. Siffrorna gäller nog USA

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag håller med att när depp spelar knasiga roller tex pirates, sleppy hollow då han är bäst.

 

Han är ju sjukt bra i pirates of the Caribbean och min favorit med depp är nog i Sleppy Hollow, Chocolat och Gilber grape där han är så skön.

Ändrad av Elessar86
Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig förstått hans storhet. Att han ens slogs mot en storhet som Robert De niro på filmtipset är för mig sanslöst. Visst är han bra, Edward scissorhands är grym och han är bra i många roller (aldrig dålig), men sååå bra vet jag inte. Kanske är de för att han alltid tar skruvade roller. Jag har lite svårt för skådespelare som liksom aldrig gör något riktigt seriöst, något känslosamt. Donnie Brasco var väl ett steg i rätt riktning (där är han nedtonad, Al pacino stjäl dock showen).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Depp har gått o blivit min absoluta favorit. Absoluta favoritfilmerna han gjort är för mig:

 

Edward Scissorhands, Ed Wood, Fear and loathing in Las Vegas och hans senaste underbara rollprestation är Finding Neverland!

 

gillar man Depp måste man se dessa filmer!

Link to comment
Share on other sites

Depp har gått o blivit min absoluta favorit. Absoluta favoritfilmerna han gjort är för mig:

 

Edward Scissorhands, Ed Wood, Fear and loathing in Las Vegas och hans senaste underbara rollprestation är Finding Neverland!

 

gillar man Depp måste man se dessa filmer!

 

Gillar man Depp hoppas jag verkligen att man inte behöver se Fear and loathing in Las Vegas. Den ser ju sjukt dålig ut (har bara sett 10 min men det räcker för mig.... snälla börja inte klaga på mig, jag gillar helt enkelt inte sådana filmer). Ed Wood är inte så bra den heller. Men drama är drama.. :rolleyes:

Men ja, jag tycker då att han är bra. Var får ni ifrån att han har knepiga roller? Det tycker minsann inte jag. Inte han själv heller för den delen :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Gillar att Depp väljer sina roller med omsorg, han verkar inte bry sig speciellt mycket om just betalingen... Har nog inte sett något dåligt med honom. En dålig film lyfts av hans insatser. Snygg är han oxå!! Skulle jag göra en makeover till en kändis skulle det garanterat bli Deppan... Fan, skulle nog gifta mig med honom om jag var laggd åt det andra hållet... Det är något speciellt med killar och Johnny.

 

Förresten visste ni att det finns ett band som heter just Gay for Johnny Depp?

 

http://gayforjohnnydepp.com/ :up::blink:

 

 

...OOOopps blev nog lite för mycket där.. :D

Link to comment
Share on other sites

Gillar att Depp väljer sina roller med omsorg, han verkar inte bry sig speciellt mycket om just betalingen... Har nog inte sett något dåligt med honom. En dålig film lyfts av hans insatser. Snygg är han oxå!! Skulle jag göra en makeover till en kändis skulle det garanterat bli Deppan... Fan, skulle nog gifta mig med honom om jag var laggd åt det andra hållet... Det är något speciellt med killar och Johnny.

 

Förresten visste ni att det finns ett band som heter just Gay for Johnny Depp?

 

http://gayforjohnnydepp.com/  :up:  :blink:

 

 

...OOOopps blev nog lite för mycket där..  :D

 

Ajajaj... lite gayvarning här tror jag! :P

 

Depp är en riktigt bra skådespelare, en av de bästa enligt mig. Rollen som Jack Sparrow var en av de bästa rollprestationer jag sett så här i nutid, bara älskar Pirates of the Caribbean. Men ända sen jag såg Poolarna från 1985 har jag gillat Depp, det är något magiskt med honom.

 

Har inte alla hans filmer på DVD och lär nog aldrig få dom heller men för bara någon vecka sedan hittade jag Secret Window för en billig pening så jag var ju tvungen att köpa den bara för att Depp har huvudrollen, även fast filmen inte var jättebra.

Link to comment
Share on other sites

Har inte sett Secret Window ännu men den är ett måste. Tycker nog att Benny & Joon är en av hans bästa hittils.

 

Samlar på hans filmer, och har sett en hel del märker jag. Om man måste betygsätta så ska jag försöka med de jag har sett. Tänk på att det är Johnnys filmer nu, filmen kan vara bra även om den får dåligt betyg då han inte har gjort en dålig roll:

 

Astronaut's Wife: 4

Benny & Joon: 5

Blow: 4

Chocolat: 3

Cry Baby: 2

Donnie Brasco: 5

Ed Wood: 4

Edward Scissorhands: 5

Fear and Loathing in Las Vegas: 4

From Hell: 3

Gilbert Grape: 4

I sista sekunden: 3

Man who cried: 3

Nightmare on Elm Street: 2

Ninth Gate: 3

Once upon a time in Mexico: 4

Pirates of the Caribbean: 3

Sleepy Hollow: 5

Plutonen: 5

 

Plutonen är en ruggigt bra film, men om Johnny gör en så bra roll i den kan ju diskuteras... Han gör sitt jobb helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...