Plox Skriven 13 Maj, 2008 Report Share Skriven 13 Maj, 2008 Tror vi kan ta tjeckerna igen - men sen lär det ta tvär stopp tyvärr. Inte imponerad av något lag egentligen - men Kanada tar hem skiten inför sin hemmapublik och allt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 13 Maj, 2008 Moderator Report Share Skriven 13 Maj, 2008 YES! Härligt att Henke spelar EM. Klart det blir förvirrande med hans nej ena gången och ja andra gången, men det måste ju ha att göra med den känsla han har i kroppen. Som han spelat i klubblaget senaste tiden är han given i lanslaget, han är ju Sveriges bäste fotbollsspelare genom tiderna. Skulle lätt peta Zlatan för Henke. Med honom kommer rutinen och intelligensen. Han kommer ge de andra trygghet. Ser fram emot EM nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 13 Maj, 2008 Report Share Skriven 13 Maj, 2008 Ja, EM-sommaren blev redan mycket hetare innan den ens börjat! Jag hade räknat ut Henke för lääänge sen och han trodde jag inte var ett alternativ att räkna med över huvud taget. Men egntligen är det ju ganska logiskt... När han slutade efter VM blev det inte något roligt slut alls men samtidigt tyckte han väl inte att det var nån idé att fortsätta i landslaget mot ett nytt mästerskap då hans karriär ändå borde vara över då. Men han håller ju fortfarande på och har visat att han inte är på nedgång och då borde det ju finnas motvitation för landslaget. Och det fanns det ju som tur var också! Han känns ju given i förstaelvan och jag tror han blir bästa svensken i turneringen när EM summeras också. Med en utvilad Zlatan som återhämtat sig efter skad så har Sverige ännu en gång ett av de intressantaste anfallsparen i turneringen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 14 Maj, 2008 Report Share Skriven 14 Maj, 2008 Tror vi kan ta tjeckerna igen - men sen lär det ta tvär stopp tyvärr. Inte imponerad av något lag egentligen - men Kanada tar hem skiten inför sin hemmapublik och allt. Ja, tror Sverige kan ta sig till semin men sen tar det stopp. Förlorar de kvartsfinalen är det ett fiasko, Sverige är ett sådant lag som bara ska ta sig till semifinal. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 14 Maj, 2008 Author Report Share Skriven 14 Maj, 2008 Tror vi kan ta tjeckerna igen - men sen lär det ta tvär stopp tyvärr. Inte imponerad av något lag egentligen - men Kanada tar hem skiten inför sin hemmapublik och allt. Ja, tror Sverige kan ta sig till semin men sen tar det stopp. Förlorar de kvartsfinalen är det ett fiasko, Sverige är ett sådant lag som bara ska ta sig till semifinal. Att förlora mot tjeckien kan jag inte se som ett fiasko. Fiaskot i så fall är förlusten mot schweiz Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 14 Maj, 2008 Report Share Skriven 14 Maj, 2008 Tror vi kan ta tjeckerna igen - men sen lär det ta tvär stopp tyvärr. Inte imponerad av något lag egentligen - men Kanada tar hem skiten inför sin hemmapublik och allt. Ja, tror Sverige kan ta sig till semin men sen tar det stopp. Förlorar de kvartsfinalen är det ett fiasko, Sverige är ett sådant lag som bara ska ta sig till semifinal. Att förlora mot tjeckien kan jag inte se som ett fiasko. Fiaskot i så fall är förlusten mot schweiz Jag sa inte att en förlust mot Tjeckien är ett fiasko. Jag sa att en förlust i en kvartsfinal är ett fiasko. Ja, förlusten mot Schweiz var det största svenska fiaskot sedan OS 2002. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 14 Maj, 2008 Report Share Skriven 14 Maj, 2008 Ja, förlusten mot Schweiz var det största svenska fiaskot sedan OS 2002. Nja, nu tar du nog i. Du verkar lyckligtvis ha förträngt ett antal fiaskon efter Salt Lake som smäller lite högre, till exempel World Cup-fiaskot mot Tjeckien med 1-5 i arslet och alla de största på isen. Till exempel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 14 Maj, 2008 Report Share Skriven 14 Maj, 2008 Ja, förlusten mot Schweiz var det största svenska fiaskot sedan OS 2002. Nja, nu tar du nog i. Du verkar lyckligtvis ha förträngt ett antal fiaskon efter Salt Lake som smäller lite högre, till exempel World Cup-fiaskot mot Tjeckien med 1-5 i arslet och alla de största på isen. Till exempel. Ja, den tänkte jag inte på, men de förlorade ju ändå mot Tjeckien då som är ett bra hockeylag, så även om man förlorar stort mot dem en gång (även om det är i en viktig match) så är det ju ändå mer acceptabelt än att Sverige förlorar mot Schweiz. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 15 Maj, 2008 Author Report Share Skriven 15 Maj, 2008 Ja, förlusten mot Schweiz var det största svenska fiaskot sedan OS 2002. Nja, nu tar du nog i. Du verkar lyckligtvis ha förträngt ett antal fiaskon efter Salt Lake som smäller lite högre, till exempel World Cup-fiaskot mot Tjeckien med 1-5 i arslet och alla de största på isen. Till exempel. Jo men tjeckien torde väl haft sina största också. Jag kan inte se det som ett fiasko att åka mot länder som Rysslan eller tjeckien i en kvart. Det är två bra lag som möts och bara ett kan vinna. Fiaskot borde ju ligga i grundspelet om man lyckas få möta ett sådant bra lag redan i kvarten. Nu tycker jag i alla fall att det är sjukt att man i kvarten mötte ett lag från samma grupp hur kul är det egentligen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 15 Maj, 2008 Report Share Skriven 15 Maj, 2008 Nu tycker jag i alla fall att det är sjukt att man i kvarten mötte ett lag från samma grupp hur kul är det egentligen Ja tänkte också på det, varför är det så egentligen, har det alltid varit så? Grymt tråkigt hur som helst. Tror vi får ordentligt med spö av kanada, men hoppas så klart att jag har fel... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 15 Maj, 2008 Report Share Skriven 15 Maj, 2008 Nu tycker jag i alla fall att det är sjukt att man i kvarten mötte ett lag från samma grupp hur kul är det egentligen Tror vi får ordentligt med spö av kanada, men hoppas så klart att jag har fel... Jag är beredd att hålla med dig där, Tre Kronor läre få spö med 4-1 eller 4-2 av Kanada. Fast man vet ju aldrig med Sverige, sedan jag såg kvartsfinalmatchen mellan Sverige-Finland i VM 2003 tror jag allt är möjligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Maj, 2008 Author Report Share Skriven 16 Maj, 2008 Nu tycker jag i alla fall att det är sjukt att man i kvarten mötte ett lag från samma grupp hur kul är det egentligen Tror vi får ordentligt med spö av kanada, men hoppas så klart att jag har fel... Jag är beredd att hålla med dig där, Tre Kronor läre få spö med 4-1 eller 4-2 av Kanada. Fast man vet ju aldrig med Sverige, sedan jag såg kvartsfinalmatchen mellan Sverige-Finland i VM 2003 tror jag allt är möjligt. Jo men Canada på deras emmaplan... de har alltid dommarna med sig lyckas alltid fuska lite om det behövs. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 16 Maj, 2008 Report Share Skriven 16 Maj, 2008 Lite kul att Czechen sitter och håller på Kanada idag - måste nästan vara unikt en dag som denna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 16 Maj, 2008 Author Report Share Skriven 16 Maj, 2008 Lite kul att Czechen sitter och håller på Kanada idag - måste nästan vara unikt en dag som denna. Jo men du vet bara det är motståndare till sverige så håller han på dem. Han är ju en riktig liten sverigehatare den gode Czechen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 16 Maj, 2008 Report Share Skriven 16 Maj, 2008 Min teori är att om Tre kronor kan hålla tätt så länge som möjligt och hindra Kanada från att göra första målet, så kan vi vinna. Får Kanada ett tidigt mål så är nästan matchen förlorad. Jag tror att om vi nu håller tätt ett tag så kan matchen bli tät och fysiskt påfrestande, ungefär som mot Tjeckien. Nu hörde jag just på nyheterna att Kenny Jönson inte spelar och det försämrar oddsen avsevärt, tyvärr. Om Tre kronor vinner: 3-2 Om Kanada vinner: 4-1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.