Jump to content

Snacka sport

Ingoman

Rekommenderade inlägg

• Moderator
Jag är i alla fall väldigt glad och nöjd över resultatet, favoriten Gerrard gjorde sitt och Torress satte nästan ett par skott också, vilken kväll!
Jaha, jag får väl gratulera då, för fan!! :mad2::lol:

Hehe, det får du allt göra, för man kan ju inte klandra Liverpool för att vara världens bästa fotbollslag.

Värl... ehum... ska vi kanske diskutera hur det gick i matchen i helgen kanske? ;)

• Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Inter lär ju vara väldigt revanschsugna på hemmaplan inför kvällen stundande match, men alla oddsen talar emot att Liverpool inte kommer att ro hem i land med segern i behåll. Hoppas själv på att någon av antingen Torres, Gerrad, Kuyt eller Alonso sätter in ett par fina bollar och sätter Zlatan och Co på plats. Kommer bli storfirande i helgen ifall matchen slutar väl.

Liverpool går, utan minsta tvekan, vidare ikväll.

Jag håller på United och borde hoppas att Scousers ryker för att verkligen fullborda deras usla säsong (hahaha, Barnsley), men hoppas på att de vinner och att alla engelska lag lottas i olika kvartar så att vi har chansen att se 100% Inglaterra i semifinalerna.

• Moderator

Trist att inte Inter fick spela med fullt manskap denna matchen heller. Men Inter arbetade inte som ett lag och det förlorade man på. Mycket slarv skänkte segern åt Liverpool, och väldigt mycket ego i Inter gjorde att målchanser kastades bort. Engelsmännen spelade diciplinerat men tråkigt som vanligt. Dock hade de ju en seger att bevaka så det var kanske naturligt.

Nåja, fotboll är en lagsport och det bäst fungerande laget gick vidare, helt klart.

Förra året var det knappast krafterna, förra året var det två toppklasspelare från Espana som gjorde det. Villas frispark är magisk!

Iår hade det otur med domarna, helt klart, men samtidigt visar bara den här första rundan i CL att England är världens bästa liga just nu, which ofcourse, kicks motherfuckin' ass. Nu hoppas vi på helengelska semis och att United får Schalke eller Fenerbahce i kvarten!

• Filmstar

Nu missade jag första utvisningen Inter fick (Materazzi), men har hört att den var lite tveksam. Dock var gårdagens utvisning inte så mycket att snacka om. Första gula var givet, andra var inte meningen, men när han har ett gult ska han inte gå in så hårt och riskera ett till. Så det var välk 60-40 att han skulle ha ett till gult. Förstår att domaren gav han det dock.

Chansen att ett hatlag vinner är ganska stort, tyvärr. Men jag hoppas två av dem (de värsta) möter bra motstånd och åker ut direkt. Orkar inte ha med dem till semi...

Samtidigt som de har domarna mot sig i Champions League så har Inter något enormt flyt med domsluten i ligan. Har fått med sig åtskilliga straffar och offsidemål som varit mer än tveksamma. Saker och ting jämnar ut sig, vilket är riktigt skön. Personligen så sitter jag och småmyser lite då Spurs har 0-1 borta mot PSV, dags att hänga en till eller fixa avancemanget på förlängning. Berba är mer eller mindre gud här hemma.

GO COYS.

Ja giffarna har värvat friskt iår och har ett intressant lag och i alla fall på papperet ett mycket starkt lag. Helst de två isländska värvningarna utöver Skulasson från Häcken.Ser fran emot AS nu.

Kul också att TIK vann och leder med 2-0 i matcher över Modo. Skulle vara så skönt att ta sig till semi.

Och basketen är väl inget man idrekt följer men nog är det skoj som fan att Sundsvall kan var med i toppen och faktiskt slåss om guldet.

• 2 weeks later...
  • Filmstar

Ja tack, då var den födelsedagen förstörd ! Pinsamt av domaren att ge gult till Torres och sen andra gula till Mascherano i samma situation. Men vi visste redan att 9 av 10 domare håller på Manure och gör allt för att de ska få straffar, övertag i manskap och annat smått och gott. Jaja, ligan är ändå körd, men jag hoppas verkligen Manure får sig en lektion i CL. Äckligt, men inte helt oväntat. Händer alltid något sånt.

• Filmstar
Ah, det klassiska tricket att skylla på domaren när man förlorar. Mhm, I know that one.

Mmmm, Nanis mål var mumma.

Notera att jag skrev inlägget i halvtid. Stängde av sen då det blev helt ointressant. Ligan är ändå körd i år, så det var inte direkt en viktig match. Däremot är det alltid jobbigt att förlora mot värsta laget. Gillar bara inte när domaren ska gå in och visa att han bestämmer genom att ge rött och förstöra matchen. Nu missade jag början av matchen när Mascherano fick sin första varning, men den andra är ju pinsam. Grejen var väl den att han hade tjatat på domaren tidigare och borde hållit sig undan, men domaren gör fel redan tidigare att han inte tar ett snack med spelaren. Det finns vissa som är bra på det och då blir det också lugnt på plan. Men här blir det bara fel. Antagligen hade han sett hur Ashley Cole betedde sig någon dag innan i den omdiskuterade situationen och ville visa att man inte tolererar det. Iofs gillar jag inte Mascherano och hade gärna sett att Liverpool hade en bättre och av mig mer omtyckt spelare på hans position.

Mina lag att ogilla i England är helt klart Manure på första plats, Arse på andra och Chelski på tredje. Everton kommer väl därefter då de är rivaler, men som lillebror är de ganska enkla att hålla på avstånd. Annars ligger Inter bra till som lag att ogilla, skulle nog lägga dem efter Manure och Arse. Största anledningen stavas Zlatan, överbetald, överskattad och allmänt jäkligt jobbig. Till och med när Zlatan var i favoritlaget Juventus hade jag svårt att heja på dem. Skicka han till rumänska ligan eller liknande så man slipper höra och se honom.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...