apox Skriven 19 Mars, 2004 Report Share Skriven 19 Mars, 2004 Hoppas ni vet att Hidalgo inte är en "true story". Denne Frank Hopkings som filmen handlar om var bara en lögnhals som ägnade sitt liv åt att skriva en massa falska historier om sitt liv. Hans fru bland annat hjälpte honom genom att skriva brev i efterhand som på så sätt skulle "intyga" att han gjort det o det. Anledningen till att man hitintills trott att detta var en sann historia är att Hopkins lyckades få en historiker att nämna honom i en historiebok. Det här häst-racet i filmen har ALDRIG existerat, eller det finns åtminstone inga bevis för att det har det. Så jag tycker det är lite pissigt att de skriver "the Unbelievable True Story" även fast det nu kommit fram att det inte är det. Fan filmen kommer säkert suga också verkar det som GAH enda anledningen till att Viggo valde den var för att det är en hästfilm. Annars är Viggo KUNG Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 19 Mars, 2004 Report Share Skriven 19 Mars, 2004 Mmm. Det verkar vara många filmer som stoltserar med "sanna" historier som i själva verket till vissa delar är påhittade. Detta fall kan jag inte säga nåt om. Men det känns som om flera "true storys" i filmer är delvis falska. Fast det behöver ju faktiskt inte nödvändigtvis betyda att filmen är dålig.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 19 Mars, 2004 Author Report Share Skriven 19 Mars, 2004 (ändrad) Det spelar väl inte så stor roll om den är sann eller inte? Den är väl lika dålig/bra för det? Fast, ja, det är ju dumt att skylta med det, i så fall. Tilllägg: Haha, nu har jag fixat biljetter till premiären. Hm...skall se den på Palladium i Gbg. Gillar egentligen inte sådana stora salonger (), men det går väl. Ändrad 24 Mars, 2004 av North Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.