Jump to content
  • 0

Vietnamrekryter dejtar "fula" tjejer inför avfärd till Vietnam

Mats L

Fråga

Hej!

Jag såg en film för en del år sedan, eller rättare sagt början och slutet av en film. Den handlade om ett gäng unga soldater på väg ut i Vietnamkriget. De skulle festa en sista kväll före avresan och bestämde sig för att bjuda ut varsin flicka. De skule ha en tävling om vem som fick tag på den fulaste/töntigaste flickan. En ganska ful idé alltså.

Fånigt nog såg jag inte mitten av filmen, det var något fel på videoinspelningen eller sändningen eller nåt. Slutet var i alla fall så att grabben kom hem till San Fransisco (?) och beslöt att leta reda på den flicka han dejtat den ovan nämnda kvällen. Vid det laget var han en bruten man - långt ifrån det kaxiga vinnartyp han varit före avresan till kriget. Slutscenen var mycket vacker tyckte jag; han träffar verkligen flickan, som tagit över ett kafé/matställe efter en släkting. De träffas där och - jodå det verkar finnas känslor kvar hos henne.

Denna kontrast mellan den stöddige glidaren och hans betydligt ödmjukare gestalt på slutet grep mig. Jag skulle mycket gärna få tag på filmen, och se den i sin helhet. Jag hade för mig att den heter "The date" eller något sådant, men jag har inte lyckats hitta den. Jag vore mycket tacksam för tips om detta.

Förhoppningsfulla hälsningar

Mats Lundin

Knislinge

2 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

• 0
  • Filmstar

Hej Mats,

Tyvärr inget jag känner till, men om du kommer ihåg något mer så ska jag försöka hitta den. Vet du ungefärligt år på filmen? Den var amerikansk förmådar jag? Kommer du ihåg någon skådespelare? Någon karaktärs namn? Allt du kan komma på kan vara till hjälp.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...