Peo Skriven 2 September, 2003 Report Share Skriven 2 September, 2003 Vi har påbörjat en flytt till nytt datacenter. Detta innebär att det kan förekomma lite mindre störningar under de närmaste dagarna. DNS - uppdaterar lite olika snabbt över världen så vissa kan se den gamla serverns info och vissa den nya tex. Nyss har jag upptäckt att de uppladdade bilder vi har på Bio.nu, inklusive era uppladdade avatarer, inte funkar. Jag har kontaktat den som är ansvarig för flytten och hoppas att vi kan få det åtgärdat snarast. Edit: Oj, redan fixat. Det va snabbt. Tack Aaron. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 2 September, 2003 Author Report Share Skriven 2 September, 2003 Så här långt verkar allt ha gått bra med flytten förutom några mindre missar med tiden och avatarerna som ska va åtgärdat nu. Vi får se om nya datacentret är snabbare och om den kan hålla sig ifrån downtime bättre än förra stället gjorde sista månaderna. Jag tycker det verkar snabbare, men det är lite tidigt att uttala sig om det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 2 September, 2003 Report Share Skriven 2 September, 2003 Det verkar rätt så snabbt nu ja. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 9 September, 2003 Author Report Share Skriven 9 September, 2003 Snart har det passerat en vecka på det nya datacentret och det har inte varit några störningar i trafiken än vad jag kunnat märka. Förra centret hade ju en hel del problem mot slutet. Därför flyttade vi. Nu ser det ut som om vi kommer att införskaffa en splitter ny server också. Ibland har servern gått på knäna när det varit mycket trafik (inte pga Bio.nu utan den andra sajt som jag driver och finns på samma server: freewebspace.net). Med en ny och bättre server hoppas vi att det kommer gå lite snabbare att ladda sidor som är ansträngande för servern, typ forum. Troligtvis kommer vi byta till den nya servern runt den 1:a oktober. Jag meddelar om jag får någon mer exakt tidsangivelse. Det kommer att bli ett kort avbrott just när den gamla servern kopplas bort och den nya kopplas in. Några andra störningar ska förhoppningsvis inte uppstå. Men om det skulle göra det kommer vi givetvis att vara beredda och jobba hårt för att lösa eventuella tillfälliga problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.