Achtung Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 Jag har nu sett den utökade versionen av The two towers. Jag kan direkt medela att det här inte var en lika lyckad utökning som den till första filmen. Medans den liksom FOTR:EE hade flera scener som fördjupar storyn och förklarar bakgrunden osv så finns det även flera scener som tydligen blev bortklippta bara för att de var pinsamt dåliga. Man får dock nästan känslan av att de som verkligen borde se det här är de som inte läst böckerna då den ger mycket mer bakgrundsfakta som inte kommer fram i bio-versionen. Saker som tex att Uruk-haierna som tar Merry och pippin möter orcher från morder och att de bråkar om vart de ska, eller att de tror att hoberna har ringen. Man får även en mycket bättre bakgrund till Faramir och aragorn. Men annars så verkar en väldigt stor del av de bortklippta scenerna varra ännu fler skämt med Gimli och merry och pippin. Något som inte direkt var nödvändigt när jag själv nog ansåg att TTT hade lite väl många skämt redan i bio-versionen. Men trots det så är det precis som i FOTR:EE bra sammanklippt med resten av filmen, och ibland även bättre sammanklippt än filmen var då den saknade dessa scener, och musiken flyter på bra. Så nog är det ett måsteköp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 (ändrad) Har extended redan kommit ut? Hade för mig att release-datumet var den 25..? Har iofs haft fel förut Fina upplysningar dock. Gillar faktumet att man tydligen får se mer av Ugluk och Grishnak, det var något jag saknade. Vad gäller utökad humor med Gimli, Merry och Pippin är det väl inget som får mig att hoppa med förtjusning.. Ändrad 10 November, 2003 av kalimac Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallross Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 den släpps den 18:e..hur har du lyckats se den Achtung?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 November, 2003 Author Report Share Skriven 10 November, 2003 Den finns på internet. Men eftersom jag ändå kommer köpa den så fort jag får möjlighet så är det väll inte så omoraliskt att ladda ner den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIR Jonte Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 (ändrad) Klantigt av mig...sorry... Ändrad 10 November, 2003 av SIR Jonte Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 Var man hittar illegala kopior av filmen lämpar sig inte för diskussion här eftersom våra regler förbjuder det och du riskerar bli avstängd. Om ni nödvändigt måste diskutera sådant, ta det via privata meddelanden och inte via forumet. Vi återgår istället här till diskussion om Extended version av Två Tornen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 November, 2003 Author Report Share Skriven 10 November, 2003 Instämmer, var man hittar sånt kan man diskutera på andra platser. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 10 November, 2003 Report Share Skriven 10 November, 2003 Aja, då kan vi gå över på något annat... Achtung, vad är det som är nytt? Går en väldans massa rykten men man vet inte vad som är sant riktigt... Är trappan med (i moria)? Det har varit mycket snack om att merry och pippins roller blivit utvidgade... Stämmer det??? Aja, lycko. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallross Skriven 11 November, 2003 Report Share Skriven 11 November, 2003 såg just att d har TTT EE till försäljning redan nu på dvdirect på söder...reg 1 dock..å den e typ 300 spänn dyrare än vad den kommer att vara när den släpps på tisd Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 November, 2003 Author Report Share Skriven 11 November, 2003 Trappan är inte med. Och ja, merry och pippin är de som är mest utvidgade. Men det är mest komiska scener som de får extra av. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 11 November, 2003 Report Share Skriven 11 November, 2003 Mkt störande dålig nyhet Discshop.se - TTT:Extended Edition Releasedatumet för denna box har flyttats fram till den 26/11 pga av ett fel i den maskin som tillverkar förpackningarna. Detta gäller Sverige, Norge och Finland. Får kanske köpa import istället då !! ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 11 November, 2003 Report Share Skriven 11 November, 2003 (ändrad) Men vafan.. här har dom chansen att utvidga Merry och Pippins roller och så kör de vidare på clownspåret Så förbannat roligt är det väl inte att misshandlas av orcher.. Edit: hmm? Är hela extended försenad till den 26? Och jag som såg fram mot en trevlig födelsedagspresent.. (fyller år den 18 ) Ändrad 11 November, 2003 av kalimac Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 November, 2003 Author Report Share Skriven 11 November, 2003 Men vafan.. här har dom chansen att utvidga Merry och Pippins roller och så kör de vidare på clownspåret Så förbannat roligt är det väl inte att misshandlas av orcher..Edit: hmm? Är hela extended försenad till den 26? Och jag som såg fram mot en trevlig födelsedagspresent.. (fyller år den 18 ) Nja det finns en del ickekomiska scener med dem också. Men de är få. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ribbskott Skriven 11 November, 2003 Report Share Skriven 11 November, 2003 Är hela extended försenad till den 26? Och jag som såg fram mot en trevlig födelsedagspresent.. (fyller år den 18 ) Gissa när jag fyller år! Den 26:e. Då är det bara att skicka iväg päronen på morgonen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIR Jonte Skriven 12 November, 2003 Report Share Skriven 12 November, 2003 Håller med Achtung att TTT extended inte är lika lyckad som FotR. Men Faramir framställs mkt bättre enligt min mening i den förlängda versionen. Scenen från Gondor med Boromir, Faramir och Denethor är mkt bra den gillar jag skarpt... Jag hade stora förväntningar på denna filmen kanske lite för stora med tanke på att FotR förlängda är så bra...man kanske ska skruva ner förvätningarna lite inför RotK annars kanske det finns risk för att man blir besviken? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.