Jump to content

Allt om Fransk film

Plox

Rekommenderade inlägg

Ingoman, anledningen till att jag bryr mig är att jag anser att det finns hopp för Plox (till skillnad från många andra här på forumet hehe) och därför vill jag uppmuntra honom :up:

Det var ju han som startade denna fabulösa tråd t.ex och så har han fin filmsmak också.

Eller är du kanske svartsjuk för att han får min positiva uppmärksamhet?

Ja Plox är väl ung och formbar. För mej är det försent. Jag fick ju min lilla bastning av Pumbaa (visst var det du) i en annan tråd. Har sedan dess sett diverse roliga felstavningar från honom :whistling:

Det är en liten tjusning med felstavningar ju.

Ang fransk film.

Det stora blå Har jag ju givetvis också sett men tycker inte det är ett mästerverk men en bra film.

• Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar

Kan hålla med Manetheren att fransk film många gånger kan vara överskattad, speciellt när de försöker sig på pretensiösa filmer. Då blir det oftast för mycket för mig. Gillar inte heller, som jag nämnde tidigare, när de bara slänger in en massa dialog och det känns som om det inte händer något. Då kan man hellre se en Woody Allen eller liknande och uppskatta det mer. Men det är klart att man säkerligen skulle uppskatta sådana filmer mer om man förståd språket och vitsarna och liknande. Nu är skolfranskan inte direkt så finslipad att jag kan förstå så mycket utan text :whistling:

• Filmstar

Jag såg Irréversible i helgen och förväntade mig en riktigt hemsk upplevelse. Utöver två scener som motsvarade dessa förväntningar så var det en extremt välgjord film, som i stil med Memento, går "baklänges" i handlingen. Kameraarbetet är otroligt bra och får det att kännas som om filmen är gjord i endast ett klipp, samt att skådespelarna med Vincent Cassel i topp, är riktigt bra. Rekommenderas, men inte för de känsliga tittarna...

4/5

Jag såg Irréversible i helgen och förväntade mig en riktigt hemsk upplevelse. Utöver två scener som motsvarade dessa förväntningar så var det en extremt välgjord film, som i stil med Memento, går "baklänges" i handlingen. Kameraarbetet är otroligt bra och får det att kännas som om filmen är gjord i endast ett klipp, samt att skådespelarna med Vincent Cassel i topp, är riktigt bra. Rekommenderas, men inte för de känsliga tittarna...

4/5

Håller helt med dej. Det är som du säger så otroligt snygga och välgjorda övergångar mellan scenerna. Och jag vill nog påstå att det är mycket bättre än Memento.

Kikade lite på listan "Franska nya våldsvågen".....

Är det möjligen någon här som har sett filmen Muay Thai?

Den har jag varit intresserad av ett bra tag nu, men det har alltid blivit att man hyrt något annat istället.

Tycker för övrigt att Thai Boxning är en hur cool sport som helst.

Kolla i Aktuellt-tråden för mer info......

Är det nån som sett Wasabi, med Jean Reno och har några kommentarer om den?

Kikade lite på listan "Franska nya våldsvågen".....

Är det möjligen någon här som har sett filmen Muay Thai?

Den har jag varit intresserad av ett bra tag nu, men det har alltid blivit att man hyrt något annat istället.

Tycker för övrigt att Thai Boxning är en hur cool sport som helst.

Den har jag sett och gillade den. Chok-Dee, som den också heter, är en skön blandning av Karate Kid och Rocky fast utan att vara tråkig, och den är en sån där film som ger en lust att springa en runda. Huvudrollsinnehavaren påminner dock en hel del om Paolo Roberto och man har väl ansträngt sig lite för mycket mot slutet av filmen för att det ska bli en långfilm av det hela. Thaiboxningen är inte heller lika vackert gjord som den var i Beautiful Boxer, men gillar man sporten så är jag säker på att man kommer gilla den här filmen. Och jo, det förekommer också många vältränade och barbröstade killar, vilket jag vet att du gillar. :whistling:

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...