Jump to content
Peo

Nya Filmsnack.se är här!

Recommended Posts

Hej!

Filmsnack.se kör nu på en sprillans ny mjukvara som vi uppgraderat till under senaste veckan.

Kanske tittar du som gammal medlem in någon gång om året och läser en filmanalys av Mulholland Drive eller en kort recension av en Sydkoreansk film i den där legendariska tråden om Filmer du just sett. Eller så hamnade du här av en slump efter att ha googlat en film. I vilket fall är du välkommen hit!

Bland flera nya funktioner att utforska går det nu att ställa frågor om film och när frågan är besvarad, markera det bästa svaret. Det är också lättare att använda forumet med din mobil. 

Hör gärna av dig i denna tråd om du tittar in här ibland och uppskattar att vi håller vårt filmcommunity öppet. Genom åren har mängder med andra communitys tvingats stänga ner av olika anledningar. Då försvinner tusentals gamla inlägg som kan ha ett värde för många. Vi har bestämt oss för att försöka undvika det.

Så vad är senaste filmen du sett?

Hallå Peo!

Det var ett tag sen. Hoppas allt är bra med dig (i dessa märkliga tider). 😃

Jag tittar in här med jämna mellanrum (som gäst) men har inte varit inloggad på 10 (tio) år! Lyckades återställa mitt lösenord så jag kunde logga in nu.

Jag brukar publicera mina gamla Filmsnack-recensioner på min blogg (https://jojjenito.com/) då och då. Just nu handlar det om gamla Polanski-texter. Så jag uppskattar verkligen att Filmsnack lever vidare trots att forumet är i dvala. Det är ju alltid så, tider förändras och folk går vidare till andra plattformar. Men som sagt, det är uppskattat att inläggen finns kvar och det är kul att leta upp gamla texter.

Det verkar som om sökfunktionen inte är uppe på banan än. Man får inga sökresultat. Är det indexet som behöver uppdateras?

Ha det bra så hörs vi senare.

Hej Jojje!

Allt bra här, hoppas det är bra med dig också!

Kul att du uppskattar att Filmsnack finns kvar och att det är till nytta för din blogg.

Ja, sökindexet håller på att byggas om automatiskt. Vet inte hur lång tid det tar, men databasen är relativt stor så det ser tyvärr ut att dröja. 

Nu ska sökroboten ha jobbat färdigt med den nya databasen så det ska gå att söka igen.