Jump to content

Disney kopiera

Downup

Rekommenderade inlägg

Jag vet ej om detta har varit på detta forum pga av ..Blev medlem idag.

En copy av Lejon Kungen

Monsters Inc med

Atlantis

Mm 3 stycken men hört att det är mycket mera...

Nå vad tycker ni om detta?

Själv tycker jag att

Både bra och dåligt

Bra = Dom har bra ritare

Dåligt = Dom har ingen hjärna att komma på själva =) :ph34r:

• 2 weeks later...

fast om vi nu tar och tänker till ordentligt så riktar sig disney in på familj och främst barnen....Barn vill ju självklart se sin favoritsago på film, i tecknat dessutom...kommer ihåg hur överlycklig jag var när jag såg peter pan första gången....sedan så kopierar de inte helt, kolla deras tolkning utav skattkammarön.....likt??, skulle inte tro det.

Jag älskar disney, jag visste inte ens att dom hade kopierat filmer från andra innan denna tråden kom upp... Och jag har alltid älskat deras filmer och kommer alltid att göra det.. dvs de filmer som kom under min uppväxt, askungen, lejonkungen, peter pan mm ....

Men vad som kommer att hända i framtiden vet jag inte om jag kommer att gilla... Skall det vara disney så skall det vara teknat på teknat sätt...

Jag vet att det är inriktat på barn. Jag vet också hur det påverkar barn. Barn som blir vegetarianer efter att ha sett att rådjuren i bambi kan tala. Barn som tror att en kvinnas ända möjlighet att hävda sig är genom sitt utseende. mm mm.

men om man tänker så så måste man ju lägga ner hela filmindustrin eftersom den påverkar vuxna som små!

Att barn blir vegetarianer för att de har sett bambi, de tror jag inte på riktigt men att de vill känna sig fina för att de ser Yasmin och aladdin på TV, det kan jag förstå...Men då är det ju värst för vuxna kvinnor eftersom att de är omgivna av supermodeller överallt, vackra skådespelerskor o.s.v...

Sanningen så att säga så är det ett mycket stort plus ifall kvinnor ser bra ut...det är faktiskt till största del männens fel att kvinnor går på sina utseenden, eftersom killar nästan bara vill ha snygga tjejer, hur bra mår en ung kvinna vars omgivning tycker att hon är ful.

Samma sak är det med killar.

Alla dessa skönhetsideal finns överallt och det är till största del TV:ns fel. Men jag tror att det mesta lägger sig oskrapat på ytan med åren och att det är när man blir äldre som de riktiga komplexen, dåliga självförtroenden börjar lägga sina spår i människor..

Ändrad av filmlover_424

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...