Downup Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag vet ej om detta har varit på detta forum pga av ..Blev medlem idag. En copy av Lejon Kungen Monsters Inc med Atlantis Mm 3 stycken men hört att det är mycket mera... Nå vad tycker ni om detta? Själv tycker jag att Både bra och dåligt Bra = Dom har bra ritare Dåligt = Dom har ingen hjärna att komma på själva =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag kollade i Lejonkungen och det var ju nästan löjligt likt Tezuka. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Downup Skriven 27 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jo jag menar det.. Den är värst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxter Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Hohoho, Lejonkungen är ju tydligen värsta ripoffen. Och när dom inte kopierar andra filmer/serier, tar dom ju inspiration (se; story, karaktärer, rubbet!) av t ex folksagor, böcker eller liknande (Robin Hood, Askungen, Atlantis, etc)... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Disney har ofta "lånat" ideér mm från många filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Downup Skriven 14 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 14 Mars, 2003 ingen som tycker detta är dåligt? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 14 Mars, 2003 ingen som tycker detta är dåligt? Jo, absolut. Tittar man på skillnaden mellan Lejonkungen och den andra serien så märker man att det är rent sagt kopierat in till det minsta. Nej, det där trodde jag aldrig om dem, mycket dåligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 14 Mars, 2003 Report Share Skriven 14 Mars, 2003 Till alla USAhatare! Här har ni er chans. Så länge ni bara kastar skit på disney så kommer jag aldrig att säga emot. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 15 Mars, 2003 Report Share Skriven 15 Mars, 2003 fast om vi nu tar och tänker till ordentligt så riktar sig disney in på familj och främst barnen....Barn vill ju självklart se sin favoritsago på film, i tecknat dessutom...kommer ihåg hur överlycklig jag var när jag såg peter pan första gången....sedan så kopierar de inte helt, kolla deras tolkning utav skattkammarön.....likt??, skulle inte tro det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 15 Mars, 2003 Report Share Skriven 15 Mars, 2003 Jag vet att det är inriktat på barn. Jag vet också hur det påverkar barn. Barn som blir vegetarianer efter att ha sett att rådjuren i bambi kan tala. Barn som tror att en kvinnas ända möjlighet att hävda sig är genom sitt utseende. mm mm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 15 Mars, 2003 Report Share Skriven 15 Mars, 2003 Jag älskar disney, jag visste inte ens att dom hade kopierat filmer från andra innan denna tråden kom upp... Och jag har alltid älskat deras filmer och kommer alltid att göra det.. dvs de filmer som kom under min uppväxt, askungen, lejonkungen, peter pan mm .... Men vad som kommer att hända i framtiden vet jag inte om jag kommer att gilla... Skall det vara disney så skall det vara teknat på teknat sätt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 15 Mars, 2003 Report Share Skriven 15 Mars, 2003 (ändrad) Jag vet att det är inriktat på barn. Jag vet också hur det påverkar barn. Barn som blir vegetarianer efter att ha sett att rådjuren i bambi kan tala. Barn som tror att en kvinnas ända möjlighet att hävda sig är genom sitt utseende. mm mm. men om man tänker så så måste man ju lägga ner hela filmindustrin eftersom den påverkar vuxna som små! Att barn blir vegetarianer för att de har sett bambi, de tror jag inte på riktigt men att de vill känna sig fina för att de ser Yasmin och aladdin på TV, det kan jag förstå...Men då är det ju värst för vuxna kvinnor eftersom att de är omgivna av supermodeller överallt, vackra skådespelerskor o.s.v... Sanningen så att säga så är det ett mycket stort plus ifall kvinnor ser bra ut...det är faktiskt till största del männens fel att kvinnor går på sina utseenden, eftersom killar nästan bara vill ha snygga tjejer, hur bra mår en ung kvinna vars omgivning tycker att hon är ful. Samma sak är det med killar. Alla dessa skönhetsideal finns överallt och det är till största del TV:ns fel. Men jag tror att det mesta lägger sig oskrapat på ytan med åren och att det är när man blir äldre som de riktiga komplexen, dåliga självförtroenden börjar lägga sina spår i människor.. Ändrad 15 Mars, 2003 av filmlover_424 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knuckles Skriven 17 Mars, 2003 Report Share Skriven 17 Mars, 2003 Jag kollade i Lejonkungen och det var ju nästan löjligt likt Tezuka. Jag håller med mr. torture som har för den delen förstört lejonkungen för mej! Ja, det var väl allt! <_> Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Jag håller med mr. torture som har för den delen förstört lejonkungen för mej! Ja, det var väl allt! Så det var jag som förstörde, men ändå var det inte jag som startade den här tråden. Du verkar vara väldigt smart.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.