Jump to content

Hur ni tänkt er det (spoilvarning)

Rekommenderade inlägg

SPOIL! NI KOMMER ATT FÅ REDA PÅ HUR ALLT SLUTAR OM NI LÄSER DET HÄR OCH INTE LÄST SISTA BOKEN!

Jag är på olika forum och pratar lotr lite här och var... Något som jag märkt är att flera över internet har gjort egna drömscenarion och manus från sista filmen. Vissa har man trott varit riktiga men det visar sig att det är folk om delar med sig av det dem har gjort. Det är kul att läsa och otroligt freakerande :P.

För att flippa ur totalt vill jag att ni skriver egna scenarion/ manus från ROTK om hur ni tror eller vill att det ska bli. Jag gjorde en på engelska vilket var riktigt kul. Det lättaste och det de flesta skriver om är slutet på filmen alternativt slutet på ringen.

Mitt slutscenario för ringen går så här:

Som saurons trupper slår emot väggen av allierade öppnas dörrarna till morannon sakta igen. Precis som när de svarta ryttarna red ut från Minas morgul på jakt efter ringen skiner ett vitt sken och man kan se en liten figur (stor i jämförelse till alla andra) av vilken endast konturerna kan urskiljas. I framkanten av bilden går hela tiden kriget vidare...

... Sam kommer in i mount doom och ser Frodo på klippavsatsen längst fram. Frodo vänder sig om och säger med hög röst: "I´ve chosen an other path, the ring is mine..."

... plötsligt vrålar personen i ljuset så att jorden skakar, Nazgulerna ger även de ut höga tjut och suiktar på Mt. doom... Man får se Aragon Gimli Legolas, Dol amroth, Eomer titta upp med häpnad; alla slutar slåss, att slåss är nu inte viktigt. På kullen får man se en vit häst stegra sig och gandalf höjer staven och ropar; Behold, this is the great moment for the Ringberer...

Kameran återvänder till Mt.doom och till sam som faller på knä stirrandes mot marken med tårar i ögonen. Ett ringvåldnadsskrik hörs långt borta. Plötsligt komer en vig gollum i full kallabalik,krockar med något osynligt, vänder om och börjar ett slagsmål med någon osynlig varelse. Gollum tycks bita i något och strax ligger Frodo tjutandes på marken med ena handen i den andra. Gollum skugga växer och kreaturen verkar också bli större och han sprattar runt som en glaning. Vad händer; som han är lägst ute på gången med vulkanen under sig snubblar han över kanten. Med ens dyker vålnaderna ner mot lavahavet greppar efter ringen men försöken att nå gollum misslyckas...

Sauron som ska föreställa personen i ljuset mellan dörrarna till morannon upplöses till ett stort enormt bländande sken som slår ner morannon, svarta tornet och som drar in över resten a mordor bringandes förödelse över allt som sauron skapat med hjälp av ringen. På samma gång får vulkanen sitt utbrott. Från långt håll ser man lava skjuta i höjden samtidigt som man ser en liten varelse konkandes på en annan ut ur grottan i den...

Man kommer tillbaka till stridsfältet där orcher vrålar av smärta dödandes suig själva och varandra. De allierade trupperna står stilla och med häpnad skådar de vad som sker. Aragon vänder sig mot gandalf som tyst säger "It worked". Aragon nickar tillbaka och med ett vrål "charge" vänder han sig om och leder kvarvarande trupperna av män mot seger...

Jag ska ta fram ett par till liknande av andra men nu vill jag att ni skriver erat!

Ok, mitt förslag::

SPOILERS******SPOILERS

SPOILERS******SPOILERS SPOILERS******SPOILERS

SPOILERS******SPOILERS

Frodo for ett finger avbitet och gollum skriker "I won, I won".

Frodo:"No, you didn't" "its nothing but a flesh wound"

Gollum: "Look, you've got no ringfinger left"

Frodo:"I've had worse"

Gollum:"Liar"

Frodo:"Im invincible, the shirelings always wins"

Personligen tror jag att det blir så att när slutstriden ser ut att bli som häftigast, då kommer polisen och bryter allt och för bort våra hjältar till en väntande piketbuss.

- Brott mot knivlagen

- Egenmäktigt förfarande

- Olaga innehav av pipgräs

- Våldsamt upplopp

samt

- Otillbörlig marknadsföring av Nya Zeeland

Dewil

• 1 month later...
Personligen tror jag att det blir så att när slutstriden ser ut att bli som häftigast, då kommer polisen och bryter allt och för bort våra hjältar till en väntande piketbuss.

- Brott mot knivlagen

- Egenmäktigt förfarande

- Olaga innehav av pipgräs

- Våldsamt upplopp

samt

- Otillbörlig marknadsföring av Nya Zeeland

Dewil

:up::up::up::up::up::up:

Sauron skulle åka in för " Hets mot Folkgrupp(er) "

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...