Jump to content

STAR WARS-TRILOGIN släpps på DVD 22/9 2004


Peo

Rekommenderade inlägg

VARFÖR!? Varför ska George Lucas ändra hela tiden. De gamla SW-filmerna är perfekta, så varför måste han pränta in massor med saker som har samband med de nya filmerna i de gamla.

Han är numera en pengagalen IDIOT. :mad2:

 

Han ska ge f.. i att tafsa på gamla klassiker.

Ändrad av Off The Ground
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

GL rotar ännu mer i SW:OT inför dvd-släppet.

 

http://cinescape.com/0/editorial.asp?aff_i...52&obj_id=42455

 

As the clock ticks down to the September 21 release of the STAR WARS TRILOGY on DVD, USA Today reports that the film's director, George Lucas, has once again altered the scene where novice bounty hunter Greedo confronts Han Solo in the Mos Eisley cantina. As fans of the trilogy know, in the original 1977 version Solo is the one that shoots first, killing Greedo before the green-skinned Rodian manages to get off a shot. In the 1997 Special Edition version of A NEW HOPE, Greedo is the one that tries to shoot Solo first but the alien's shot misses his target even though he's firing at point blank range. Solo shoots his blaster after Greedo's shot misses him and kills Greedo.

 

Now Lucas has tweaked with the scene for the third time, perhaps in an attempt to appease vocal fans that disliked the changes made to the film in its 1997 version. According to the newspaper, the scene in the DVD version of the film now shows both Solo and Greedo exchanging blaster fire at the same time.

 

 

Other alterations confirmed by USA Today include the addition of Hayden Christensen in spirit form at the conclusion of RETURN OF THE JEDI, the addition of Ian McDiarmid playing the Emperor in the character's brief appearance in THE EMPIRE STRIKES BACK and an upgraded CGI Jabba the Hutt model used in a scene in A NEW HOPE.

Link to comment
Share on other sites

Det där med Hayden Christensen får mig att bli spyfärdig. att Lucas vågar ändra i de gamla filmerna är enligt mig ofattbart och oförlåtbart.

Om det är bara de scenerna som USA today skrev som klara, så är det godkänt, men om GL ändrar mer så får han IG.

Har hört detta innan...har funderat på att hänga mig från balkongen

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Äh, ni är såna bakåtsträvare! Jag tror faktiskt att Ian McKellen skulle göra rollen som Ben Kenobi i SWANH mycket bättre än Alec Guiness. De borde filma scenerna med McKellen istället och byta ut Guinness med digital teknik.

Sen skulle nog en datoranimerad Chewbacca vara mer realistisk, honom borde de också byta ut.

Det är inte bara Jabba som är kass i ROTJ, Rancorn är ju kass. Den bör de byta ut tillsammans med hela scenen med Sarlacc (stavning).

 

Hmmm... när man tänker på det så borde någon (varför inte PJ?) göra en remake på hela första trilogin, den skulle göra sig mycket bättre med dagens datorteknik som hjälpmedel!

Link to comment
Share on other sites

Det börjar närma sig release och en mycket positiv recension från Discshop.se finns att läsa här.

 

 

"Det är ett antal pengar man får hosta upp för att bli ägare till denna box, men jag garanterar att det inte är bortkastade slantar. De restaurerade, förbättrade och nymixade filmerna är så bra, att det är som om man såg dem för första gången. Att se dessa filmer var en njutbar stund som man inte glömmer och STAR WARS BOXEN är utan tvekan den största händelsen på DVD-marknaden på mycket, mycket länge. Jag lyfter min hatt för George Lucas. "

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Var runt hela stan och frågade efter den...fick napp tillslut.

 

Har en haltråkig nyhet. De rullande texterna i början av filmerna har nu översatts och är på svenska. Riktigt irriterande. :down:

Suck. Iofs inget jag stör mig så mycket på, men varje gång något ändras så kana det inte bli annat än fel. Kalla mig fördomsfull, men det som var så bra med de gamla filmerna är den sköna gamla känslan och GL förstör den helt om han ska förbättra loch modernisera allt. Gammalt - bra. Nytt - uselt.

Link to comment
Share on other sites

Gungans är med i RotJ...under festscenerna i slutet av filmen, när kameran sveper över Theed palatset hör man repliken "Wesa Free" :mad2: ..jag som hade hoppats på att slippa dem i den gammla trilogin.

 

Angående Christensen inhopp fungerar det faktiskt bättre än vad jag trott...föredrar fortfarande Shaw förstås.

Ändrad av frodo_lives
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...