Belly Posted January 20, 2005 Report Share Posted January 20, 2005 Tänkte starta en tråd om Oscarsgalan som alltså äger rum den 29 februari. Här kan vi diskutera vilka vi tror vinner de olika priserna, samt nominera egna! Så diskutera på! <{POST_SNAPBACK}> Fan va jag hatar Oscarsgalan. Men klänningarna e fina. Wooo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Posted January 20, 2005 Author Report Share Posted January 20, 2005 Jag önksar verkligen att Johnny Depp vinner en Oscar för bästa manliga huvudroll i år! Vad jag vet haqr han aldrig gjort det förot fast han är så duktig väl? MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Posted January 20, 2005 Report Share Posted January 20, 2005 Fan va jag hatar Oscarsgalan. <{POST_SNAPBACK}> Du får gärna utveckla det lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belly Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 Fan va jag hatar Oscarsgalan. <{POST_SNAPBACK}> Du får gärna utveckla det lite. <{POST_SNAPBACK}> Känns så meningslöst, bara... lr kanske inte helt meningslöst (för att filmvärlden också förtjänar uppskattning från annat håll än sina fans), men så mkt oväsen för... jaa... inte tillräckligt mkt. Känns ofta som att den populäraste filmen vinner, allting känns väldigt pretto, men d kanske bara e jag. Nae. Den enda anledningen jag tittar på vissa delar av Oscarsgalan är klänningarna o för att jag tycker om när folk e så glada att dom gråter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belly Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 ...o Johnny Depp har inte fått nån Oscar än. Men nån gång, när han e 75, får han nåt konstigt uppskattningspris som ingen känner till. Trötspris. Åååh, Johnny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 jag tittar aldrig på oscarsgalan, men tack vare peo och hans forum...och och och lilla chat, tycker jag det kan va ganska kul bara för gemenskapens skull. så nu kollar jag på galan om det funkar att va vaken. tack peo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallross Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Ungefär en halvtimme kvar till nomineringarna nu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallross Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Nomineringarna ACTOR IN A LEADING ROLE Don Cheadle - HOTEL RWANDA Johnny Depp - FINDING NEVERLAND Leonardo DiCaprio - THE AVIATOR Clint Eastwood - MILLION DOLLAR BABY Jamie Foxx - RAY ACTOR IN A SUPPORTING ROLE Alan Alda - THE AVIATOR Thomas Haden Church - SIDEWAYS Jamie Foxx - COLLATERAL Morgan Freeman - MILLION DOLLAR BABY Clive Owen - CLOSER ACTRESS IN A LEADING ROLE Annette Bening - BEING JULIA Catalina Sandino Moreno - MARIA FULL OF GRACE Imelda Staunton - VERA DRAKE Hilary Swank - MILLION DOLLAR BABY Kate Winslet - ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE Cate Blanchett - THE AVIATOR Laura Linney - KINSEY Virginia Madsen - SIDEWAYS Sophie Okonedo - HOTEL RWANDA Natalie Portman - CLOSER ANIMATED FEATURE FILM THE INCREDIBLES SHARK TALE SHREK 2 ART DIRECTION THE AVIATOR FINDING NEVERLAND LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS THE PHANTOM OF THE OPERA A VERY LONG ENGAGEMENT CINEMATOGRAPHY THE AVIATOR HOUSE OF FLYING DAGGERS THE PASSION OF THE CHRIST THE PHANTOM OF THE OPERA A VERY LONG ENGAGEMENT COSTUME DESIGN THE AVIATOR FINDING NEVERLAND LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS RAY TROY DIRECTING THE AVIATOR MILLION DOLLAR BABY RAY SIDEWAYS VERA DRAKE DOCUMENTARY FEATURE BORN INTO BROTHELS THE STORY OF THE WEEPING CAMEL SUPER SIZE ME TUPAC: RESURRECTION TWIST OF FAITH DOCUMENTARY SHORT SUBJECT AUTISM IS A WORLD THE CHILDREN OF LENINGRADSKY HARDWOOD MIGHTY TIMES: THE CHILDREN'S MARCH SISTER ROSE'S PASSION FILM EDITING THE AVIATOR COLLATERAL FINDING NEVERLAND MILLION DOLLAR BABY RAY FOREIGN LANGUAGE FILM AS IT IS IN HEAVEN THE CHORUS DOWNFALL THE SEA INSIDE YESTERDAY MAKEUP LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS THE PASSION OF THE CHRIST THE SEA INSIDE MUSIC (SCORE) FINDING NEVERLAND HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS THE PASSION OF THE CHRIST THE VILLAGE MUSIC (SONG) "Accidentally In Love" - SHREK 2 "Al Otro Lado Del Río" - THE MOTORCYCLE DIARIES "Believe" - THE POLAR EXPRESS "Learn To Be Lonely" - THE PHANTOM OF THE OPERA "Look To Your Path (Vois Sur Ton Chemin)" - THE CHORUS BEST PICTURE THE AVIATOR FINDING NEVERLAND MILLION DOLLAR BABY RAY SIDEWAYS SHORT FILM (ANIMATED) BIRTHDAY BOY GOPHER BROKE GUARD DOG LORENZO RYAN SHORT FILM (LIVE ACTION) EVERYTHING IN THIS COUNTRY MUST LITTLE TERRORIST 7:35 IN THE MORNING TWO CARS, ONE NIGHT WASP SOUND EDITING THE INCREDIBLES THE POLAR EXPRESS SPIDER-MAN 2 SOUND MIXING THE AVIATOR THE INCREDIBLES THE POLAR EXPRESS RAY SPIDER-MAN 2 VISUAL EFFECTS HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN I, ROBOT SPIDER-MAN 2 WRITING (ADAPTED SCREENPLAY) BEFORE SUNSET FINDING NEVERLAND MILLION DOLLAR BABY THE MOTORCYCLE DIARIES SIDEWAYS WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY) THE AVIATOR ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND HOTEL RWANDA THE INCREDIBLES VERA DRAKE Fattar inte hu Så som i himmlen kunde blinominerad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Ha! Revanschdags för Så Som I Himmelen nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Ass is in the heaven. jo jag tackar för engelskan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Posted January 25, 2005 Filmstar Report Share Posted January 25, 2005 Är mest överraskad över att Återkomsten inte blev nominerad till bästa utländska film. Måste vara bättre än de flesta nominerade, speciellt Yesterday som inte verkar vara någon höjdare. Nu hoppas jag verkligen Downfall (eller Der Untergang) vinner ! Har velat se den en längre tid och tror den är bäst av de nominerade (har inte sett någon av dem iofs, men men). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Underbart att Catalina Sandino Moreno (Maria Full of Grace) blev nominerad! Jamie Foxx kan vinna för både bästa huvudroll och bästa biroll. Clintan och Hilary Swank i Million Dollar Baby FILMER MED FLEST NOMINERINGAR The Aviator - 11 Million Dollar Baby - 7 Finding Neverland - 7 Ray - 6 Sideways - 5 Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv - 4 Superhjältarna - 4 Vera Drake - 3 Fantomen på Operan - 3 Hotell Rwanda - 3 Passion of the Christ - 3 Polarexpressen - 3 Spider-Man 2 - 3 Closer - 2 Collateral - 2 Gosskören - 2 Gråta med ett leende - 2 En långvarig förlovning - 2 Eternal sunshine of the spotless mind - 2 Harry Potter och fången från Azkaban - 2 Dagbok från en motorcykel - 2 Shrek 2 - 2 För dig som är intresserad av scenografi: Delar av den Oscarnominerade scenografin till En långvarig förlovning finns att beskåda i skyltfönstren på varuhuset NK i Stockholm till och med den 1 februari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tully Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Fick lite tvångstankar och känner mig tvungen att rätta : Superhjältarna har 4 nomineringar och inte 3... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Tack Tully! Det räknades ut i all hast, men jag tror resten ska stämma. Och välkommen till Filmsnack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tully Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 (edited) Tack Tully! Det räknades ut i all hast, men jag tror resten ska stämma. Och välkommen till Filmsnack! Tack tack för välkomnandet... Hamnade här av en slump när jag kollade upp på vilken kanal oscars galan ska hamna i år. Läste då lite här och var och kände att det här är ett ställe där också jag hör hemma. Vilka av de nominerade filmerna har folk här sett då om man får va lite nyfiken? Om man inte räknar med kategorierna "short film - live action", "short film - animated och "documentary short" så ska det välan vara 39 filmer som är nominerade om jag inte har helt fel... Jag har skrivit massa ex av nomineringslistan och alla i min omgivning lär se sig tvingad att fylla i en... *ler* Edited January 27, 2005 by Tully Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts