Jump to content

Vilken har handlingen.....

NewDay

Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig gjort ett nytt ämne förrut så jag hoppas att jag gör rätt, om detta blir ett inlägg i nått annat ämne så bara ignorera detta.....

Jag tänkte alltså testa en grej, jag vet inte om den har funnits tidigare eller om den är helt ny....

Det e väldigt enkelt, en börjar med att beskriva handlingen i en film, sedan ska den som först tror att han eller hon kan svaret, d v s namnet på filmen, så skriver hond et. Om det är rätt så får hon beskriva handlingen i en ny film.

Om det är absolut nödvändigt får man nämna namnet på EN rollfigur i filmen, men absolut inga skådespelare. Filmen får inte vara alltför ny, den msået åtminstone ha kommit ut på bio i sverige för att man ska få ta den.

Beskrivningen på handlingen får inte vara alltför lång.....

Om detta visar sej bli asbull så skiter vi bara i de, fick bara idén å ville testa den.

Okej då börjar jag då. För att hela grejen ska komma igång tar jag en lätt att börja med. Sedan kör vi på med en aning svårara.....GISSA PÅ NU!

¨eller den kanske inte e så jättelätt förrrsten B)

Filmen handlar om en pappa och hans son. Sonen har alltid trott att hans pappa har ett hederligt jobb, men en dag visar det sig att han är en medlem i en gansgsterliga. När resten av deras familj blir brutalt mördade av den bästa yrkesmördaren i trakten inser pappan att de måste fly.......

Ändrad av JensL

• Svar 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det Life Aquatic? Har för mig att storyn liknar den...

Fast de skulle vara lite trist eftersom Royal Tenenbaums har en snarlik story? Aja, min gissning kvarstår

Nej vadå i Royal Tenenbaums försöker väl inte den döende mannen få kontakt med nån son eller? Jag har för mej att han bara utnjytjar alal eller nåt sånt, jag minns inte jättebra de va längesen jag såg den.....

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...