NewDay Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 (ändrad) Jag har aldrig gjort ett nytt ämne förrut så jag hoppas att jag gör rätt, om detta blir ett inlägg i nått annat ämne så bara ignorera detta..... Jag tänkte alltså testa en grej, jag vet inte om den har funnits tidigare eller om den är helt ny.... Det e väldigt enkelt, en börjar med att beskriva handlingen i en film, sedan ska den som först tror att han eller hon kan svaret, d v s namnet på filmen, så skriver hond et. Om det är rätt så får hon beskriva handlingen i en ny film. Om det är absolut nödvändigt får man nämna namnet på EN rollfigur i filmen, men absolut inga skådespelare. Filmen får inte vara alltför ny, den msået åtminstone ha kommit ut på bio i sverige för att man ska få ta den. Beskrivningen på handlingen får inte vara alltför lång..... Om detta visar sej bli asbull så skiter vi bara i de, fick bara idén å ville testa den. Okej då börjar jag då. För att hela grejen ska komma igång tar jag en lätt att börja med. Sedan kör vi på med en aning svårara.....GISSA PÅ NU! ¨eller den kanske inte e så jättelätt förrrsten Filmen handlar om en pappa och hans son. Sonen har alltid trott att hans pappa har ett hederligt jobb, men en dag visar det sig att han är en medlem i en gansgsterliga. När resten av deras familj blir brutalt mördade av den bästa yrkesmördaren i trakten inser pappan att de måste fly....... Ändrad 22 Februari, 2005 av JensL Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Road to Perdition med Tom Hanks?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Hmm.. känns som att man kommer att behöva spoiler-varna i den här tråden Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Hmm.. känns som att man kommer att behöva spoiler-varna i den här tråden Kanske det pilsk, men man får hålla sig till vad som står på baksidan på filmen så kanske det är lungt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Road to Perdition med Tom Hanks?? Kul ämne! Tror att Elessar har rätt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Kul ämne! Tror att Elessar har rätt! Borde jag ha tycker jag! väntar på svar...... Annars så gillar jag denna film skarpt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Men allvar... detta är inte en jävla chatt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 22 Februari, 2005 Author Report Share Skriven 22 Februari, 2005 (ändrad) Men allvar... detta är inte en jävla chatt <{POST_SNAPBACK}> japp road to perdition är rätt svar. En av mina absoluta favoritfilmer Elles tur då..... Ändrad 22 Februari, 2005 av JensL Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Oki denna då: Ett gäng allierade sabotörer som har fått ett omöjligt uppdrag: att infiltrera en ogenomtränglig nazi-ockuperad ö och förstöra två enorma långdistanskanoner som hindrar fritagandet av 2,000 fångade brittiska soldater...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 22 Februari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Kanonerna på Navarone Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Rätt Don!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 22 Februari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 22 Februari, 2005 En man får reda på att han har cancer och endast sex månader kvar att leva. Chockad över beskedet försöker den gamle mannen att få kontakt med sin son som han har avskärmat sig ifrån sen hustruns död. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 (ändrad) Är det Life Aquatic? Har för mig att storyn liknar den... Fast de skulle vara lite trist eftersom Royal Tenenbaums har en snarlik story? Aja, min gissning kvarstår Ändrad 22 Februari, 2005 av Pilsk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
putteman92 Skriven 22 Februari, 2005 Report Share Skriven 22 Februari, 2005 inte för att detta tillhör denna diskussionen men pilsk du glöämmde kolla min bild tråd det är din tur Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 22 Februari, 2005 Author Report Share Skriven 22 Februari, 2005 Är det Life Aquatic? Har för mig att storyn liknar den... Fast de skulle vara lite trist eftersom Royal Tenenbaums har en snarlik story? Aja, min gissning kvarstår <{POST_SNAPBACK}> Nej vadå i Royal Tenenbaums försöker väl inte den döende mannen få kontakt med nån son eller? Jag har för mej att han bara utnjytjar alal eller nåt sånt, jag minns inte jättebra de va längesen jag såg den..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.