NewDay Skriven 1 Mars, 2005 Author Report Share Skriven 1 Mars, 2005 kunde ha skrivit de nånstans så man visste.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 1 Mars, 2005 Filmstar Report Share Skriven 1 Mars, 2005 (ändrad) kunde ha skrivit de nånstans så man visste.... <{POST_SNAPBACK}> Det finns en nybörjartråd som jag har knåpat ihop för de som är nya här på forumet. Den hittar du här. Två bank- och tågrånare under western-eran tröttnar på att fly undan lagen och bestämmer sig för att resa till Bolivia, men de har fortfarande lagen efter sig. Ändrad 1 Mars, 2005 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 1 Mars, 2005 Report Share Skriven 1 Mars, 2005 har inte sett den, men tycker att det verkar passa på Butch Cassidy and the Sundance Kid. Har läst på baksidan många gånger, men har aldrig blivit av att köpa den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 1 Mars, 2005 Filmstar Report Share Skriven 1 Mars, 2005 har inte sett den, men tycker att det verkar passa på Butch Cassidy and the Sundance Kid. Har läst på baksidan många gånger, men har aldrig blivit av att köpa den. <{POST_SNAPBACK}> Det är rätt, och missa inte denna underbara westernklassiker! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 3 Mars, 2005 Author Report Share Skriven 3 Mars, 2005 Det har gått rätt lång tid nu, men jag pallar inte skriva för att ingen annan vill en gång till. Om nån vill ha kvar tråden så skriv nåt annars får den dö ut Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 3 Mars, 2005 Report Share Skriven 3 Mars, 2005 Jag gör en ny så får vi se: Julen kommer aldrig mera bli sig lik efter denna fullständigt sanslösa julsaga. Stokes en varuhustomte som är mer elak, korrumperad och svinaktig än någon tomte du sett. Det kan möjligtvis ha något att göra med att han i själva verket är en tjuv som varje år firar julafton i dubbel bemärkelse genom att slå till mot varuhus...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wak1zashi Skriven 3 Mars, 2005 Report Share Skriven 3 Mars, 2005 Hm, jag är ingen hejare på filmer men jag tror den där är Bad Santa? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 3 Mars, 2005 Report Share Skriven 3 Mars, 2005 Right Dude!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wak1zashi Skriven 4 Mars, 2005 Report Share Skriven 4 Mars, 2005 (ändrad) Thanks. Jag hittar inte på någon så jag kopierar en handling ur en film, så det blir nog ganska lätt. ****** är karaktärernas namn som kan avslöja för mycket, därför tar jag bort dem. Antalet stjärnor är INTE antalet bokstäver som stämmer. Om det inte passar sig får vem som helst ta över. Den romersk.brittiske krigshjälten ******** har stridit på romarnas sida i 15 år. Nu behöver de bara genomföra ett sista livsfarligt uppdrag för att bli fria. Medan saxarna anfaller England ska ********* och hans män rädda en romersk familj ut ur landet. Vid sin sida har han frihetskämpen ******* och den vackra *******. Men det blir inte bara ett slag, ****** inser att han måste befria England från barbarerna... Ändrad 4 Mars, 2005 av Wak1zashi Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 4 Mars, 2005 Report Share Skriven 4 Mars, 2005 Sugiga King Arthur??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wak1zashi Skriven 5 Mars, 2005 Report Share Skriven 5 Mars, 2005 Yes pal. Tja, sugig vet jag inte men sämre än Troja. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 27 Mars, 2005 Report Share Skriven 27 Mars, 2005 Yes pal. Tja, sugig vet jag inte men sämre än Troja. Troja är inte sämre än King Arthur!. Filmen King Arthur är så löjlig och dum. Tillvaron för tre hemlösa Tokyobor förändras drastiskt när de på julafton hittar en baby, ensam på en soptipp. Nyåret närmar sig med stormsteg, och de treutstötta medborgarna går samman för att lösa mysteriet med det övergivna barnet och hennes föräldrars öde. Under resans gång ställs de inför oväntade konfrontationer och händelser, som tvingar dem att ta itu med sina egna problem och möta framtiden tillsammans. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewDay Skriven 28 Mars, 2005 Author Report Share Skriven 28 Mars, 2005 Jag kan inte svaret på Ralle-Sans's handling, men jag måste bara säga att jag tycker King Arthur är 100 gånger bättre än Troja. Synd att historien är ändrad i båda filmerna mot hur den var enligt de gamla sägerna. Men det förstör mer i filmen Troja än i King Arthur. Sagan om King Arthur finns det många olika versioner av, men Illiaden är en av världslitteraturens kändaste berättelser, och det finns bara en vesrion av den. Då kan de ju inte ändra om hela historien när de gör film av det!!! Sedan är skådespelariet mycket bättre i King Arthur också. Ioan GRuffud är en av min favorit skådespelare, Han är suverän. Och Clive Owen gör också bra ifrån sig. I Troja stinker skådespelet på många håll. Diane Kruger som spelar Sköna Helena både ser ut och beter sig som en barbidocka hela filmen igenom.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wak1zashi Skriven 29 Mars, 2005 Report Share Skriven 29 Mars, 2005 Yes pal. Tja, sugig vet jag inte men sämre än Troja. Troja är inte sämre än King Arthur! <{POST_SNAPBACK}> Det var ju det jag sa; Yes pal. Tja, sugig vet jag inte men sämre än Troja. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scissora Skriven 13 April, 2005 Report Share Skriven 13 April, 2005 Två bröder har samma profession - manusförfattare, men det går olika bra och deras personligheter skiljer sig också åt. Den ena är glad och kommersiell och den andra har intellektuella pretationer och sliter sitt hår. Författarinnan vars bok ska föras över till film har legat med mannen som gett henne upplägget till boken från första början. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.