Jump to content
Sign in to follow this  
feffeman

ZON 261

Recommended Posts

Teamet bakom PSALM 21 höjer sina insatser och återkommer med ett ännu större projekt, ZON 261:

Här är en försmak på den planerade projektet, enjoy!:

Besök gärna hemsidan för mer info:

www.ZON261.com

Vi ser fram emot er tankar till denna projekt.

Måste säga att hela atmosfären känns väldigt rätt. Fotot, stämningen, miljöerna är väldigt "zoombiefilm". Sminkningen såg trevlig ut också, om jag får uttrycka mig så. Får helt rätt känsla av övergiven värld, åt dystopihållet. Välden känns trovärdig, det är alltid den viktigaste egenskapen jag vill ha, även om det är framtid och zoobies så ska världen kännas trovärdig, om ni förstår vad jag menar. :)

Det negativa är väl längden och klippen i klippet. Lite för mycket springande i början, lite för många huvudvändningar av huvudpersonerna. I den färdiga filmen bör nog klippningen vara hårdare, upprepningar bör undvikas, i alla fall just i en så här spännande och laddad scen. Annars kommer känslan av att "ok, jag har sett att de kollar höger och vänster, för scenen framåt nu!". Slow motion är mycket effektivt just under uppbyggnadsfasen, när "ledaren" uppenbarar sig och när han släpper ner kedjan. Men när skiten träffar fläkten vill jag ha åka av, utan att för den skull tappa tydligheten i scenen.

Väldigt roligt hur som helst att Sverige försöker sig på zoombiegenren. Ropa om det blir nån zoombie-walk, har alltid velat gå i en sån. :D