Jump to content

ROTK - Konungens återkomst - Senaste nytt

Rekommenderade inlägg

• Svar 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Coming soon skriver följande artikel, där Newline lovar en belöning till alla fans...

Here's the full details from the comingsoon main page:

New Line Cinema will re-release The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring and The Lord of the Rings: The Two Towers, with additional scenes and footage added, just two weeks before the worldwide December 17 release of The Lord of the Rings: The Return of the King.

The plan calls for putting the films on 100-150 screens in the top 10 U.S. markets. Many other U.S. cities will have one cinema participating in the special extended edition screenings. Running times for the extended editions are 208 minutes for "Fellowship of the Ring" and 214 minutes for "The Two Towers."

Advanced ticket sales are scheduled to begin in late September or early October on exhibitor Web sites and movie ticketing sites like Fandango, MovieFone and Movietickets.com.

Starting the week of Dec. 5, the extended DVD cut of "Fellowship of the Ring" will be released in some 100 or so theaters in the U.S. and in 20 theaters in Canada.

Then, the week of Dec. 12, "The Two Towers" will be released, leading up to a worldwide Dec. 16 daylong marathon, during which all three films will be shown back-to-back. The screenings that day will include a 3 p.m. showing of "Fellowship" followed by a 7 p.m. screening of "Two Towers" and then an 11 p.m. screening of "Return of the King," which will carry over into Dec. 17 -- the day of its global release.

Förstå jag det rätt betyder det sista stycket att det världen runt kommer att gå Sagan om ringen extended - Sagan om de två tornen extended - Sagan om konungens återkomst på rad på bio... Sedan beror allt på comingsoons trovärdighet! jag blir tokig, särskilt när jag får höra det här från http://tolkiensarda.se/:

I en intervju nyligen avsljade Sean Astin att en av de största ögonblicken i hans skådespelarkarriär var på toppen av Mt. Ruepahu (platsen där scenerna på Domedagsberget filmades) tillsammans med Elijah Wood. Under inspelningen flödade känslorna och tårarna rann på både Astin och Peter Jackson. Efteråt sprang Sean Astin runt på en parkering, som var anlagd på den aktiva vulkanen (!) som scenerna spelades in på, och skrek som en galning, överlycklig.

Hur många vill vänta de få månader som är kvar innan Sagan om konungens återkomst har premiär?

Frågan är om man kan stå ut!

Ändrad av Zoodiack

Mera kul...

Den här lilla prewieven (jag kallar den så) som kommer med TTT DVD:n finns att ladda här i en troligtvis förkortad version 2-3 minuter:

http://warofthering.net/ttdvd_rotk.mov

spara ner den här filen på disk (h-m-knapp | save as) och öppna den med quicktime! Såg precis igenom den och halva innehållet är dn trailer vi sett... Resten är snack runtomkring filmen.

Ändrad av Zoodiack

Tackar, den var verkligen sevärd. Man ser en bild av ett torn (Cirit Ungol eller hur det stavas?) och en liten person som hoppar från en bro där, ser väldigt konstigt ut. Vad kan det va?

Jag har också funderat på det... För Cirith ungol är det väl antar jag, för inte kan det väl vara Denethors galenskap i hans vita torn? kanske kan det vara det därgamla fångvaktartornet som Gondor byggde men som frodo och sam hamnar i efter shelobs lair för kan det vara en kappa med huva man ser, det har väl inte någon annan än en hob i mordor?Sam?

Dödens väg ser man också porten till tror jag... Ser ut som om de tre går till fots utan dunedain eler någonting alls. Ska dem springa till erechs sten och genom hela södra gondor?!!

Mest storslaget är helt klar rohans ryttare, hyfsat ös det kommer bli!

Den var riktigt, riktigt bra...  :D

Plötsligt känns 17 december än evighet bort...  <_>

Pelennor, Dödens stig, allt såg mycket lovande ut.  :up:

Ja, dödens stig var bra gjord, särskilt precis när dem gick in i den!

Annars håller jag på olifanterna som inte lyckas stampa ner hästar...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...