Jump to content

Bästa komediscenen

Achtung

18 members have voted

1. 1. Bästa komediscenen

• Diarré-scenen i dum och dummare
      4
    • Svarta Riddaren I MP and the holy grail
      1
    • Häxbrännings-scenen i MP and the holy grail
      3
    • Stenings-scenen i Life of brian
      0
    • Forest Gump möter Presidenten i Forest Gump
      0
    • När han dödar hunden i En fisk som heter Wanda
      2
    • När de dödar den osynliga krigaren i The Three Amigos
      0
    • Schizofrena gisslandramat i det våras för sheriffen
      0
    • "I'm surrounded by arseholes"-scenen i det våras för rymden
      1
    • annat
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

....men de roligaste scener jag sett finns nog i "Clerks". Lägger min röst påscenen där Randall beställer in nya filmer till videoaffären".....

Det blir nog till att leta fram den i bunten av filmer hemma. Cleks är störtskön, om man gillar att lyssna på roliga dialoger utan att mycket händer egenteligen.....

Fast "Jedi -mindtrick" i Mallrats är ochså coolt.

Eller den ca 8 minuter långa scenen i "Chasing Amy" med Jay och Silent Bob. Början med marknadsföringen av "Black-power" serien den är sanslös

//Howe

"What´s a Nubian" - Jason Lee i "Amy"

Hmm, Mallrats är den enda Smiths stora filmer jag inte sett. Jag har hört lite olika meningar om den filmen men nu måste jag göra slag i saken och skaffa mig en egen uppfattning... Måste säga att jag gillade "Clerks" och "Chasing Amy" bättre än "Dogma" och "Jay & Silent Bob strikes back". "Dogma" var lite FÖR smart medan Jay & Silent Bob inte var tillräckligt smart.

Hmm, Mallrats är den enda Smiths stora filmer jag inte sett. Jag har hört lite olika meningar om den filmen men nu måste jag göra slag i saken och skaffa mig en egen uppfattning...

En egen uppfattning är ett måste (se andra inlägg från mig i forumet). Jag håller med om att Mallrats faktiskt är sämst i serien, MEN inte så dålig; Gillar man "ViewAskew Universe" lär man gilla Mallrats. Och som sagt "Jedi Mind trick scenen är underbar och 3D-tavlan - se filmen!!!

// Howe

• Filmstar

Fler komiska scener:

I Spy som jag såg igår hade en otroligt skön scen. Owen Wilson skulle ragga en tjej och han hade kontakt med Eddie Murphy genom spionprylar. Murphy gav råd och till slut började han sjunga till Marvin Gayes sexual healing. Undebar scen!

MP holy grail

Jag gillar mycket när kung Arthur kommer till fransmännens slott och börjar gräla med fransmannen. Fransmannen är störtskön!

"I fart at your direction"

Fler komiska scener:

I Spy som jag såg igår hade en otroligt skön scen. Owen Wilson skulle ragga en tjej och han hade kontakt med Eddie Murphy genom spionprylar. Murphy gav råd och till slut började han sjunga till Marvin Gayes sexual healing. Undebar scen!

MP holy grail

Jag gillar mycket när kung Arthur kommer till fransmännens slott och börjar gräla med fransmannen. Fransmannen är störtskön!

"I fart at your direction"

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries

Den scenen jag gillar bäst i hela världen är i Jason

exempel

En tjej springer mitt i skogen hur fort som helst

Sen kommer Jason gående mitt i skogen

Sen typ 5 minuter senare möter dom varandra

Och hon springer vidare

Sen lite senare

Så möter Jason henne igen

Och då har han med sig en trimmer "Sån man klipper gräs med"

1. Han måste vara snabb Jason Pga kunna gå till ett ställe och hämta trimmen + bensin + att möta henne i skogen på samma ögon blick

Eller kanske en bättre lösning

Han plockar ur trimmen från fickan

om man ska göra en komedi av Jason

Så tycker jag att han ska komma med en åker gräsklippare i skogen =)

"Dum & Dummare", scene där Lloyd har pissat i några ölflaskor, och dom blir stoppade av en polis som ska kolla att det inte är öl i flaskorna... :D (ska ju förresten komma en prequel, "Dumb & Dumberer")

De flesta filmerna där Ben Stiller har varit med har bra scener.

Men min favoritscen måste vara i "Rat Race", där en familj tagit Hitlers bil från ett nazimuseum (i tron om att det var ett Barbie-museum), och sedan kraschar in på ett ställe där det hålls en minnesceremoni för Andra Världkrigs-veteraner (scenen måste ses! :lol: )

En av de mest "klockrena" bitarna i någon film som jag har sett är scenen i The Holy Grail med vakterna som inte kan ta en instruktion. När man småskrattat lite åt vad de sagt och äntligen tror att det roliga är över och att de har förstått så följer de efter honom ut! Lika kul varje gång.

• Filmstar

Uppdatering av komediscener: Spoilervarning!

Mina, jag och Irene

När Jim Carrey ska döda kon som ligger på vägen. Underbar scen. Han skjuter kon typ 10 gånger utan att den dör så han måste strypa djuret :D

MP and the holy grail (igen)

*Munkarna som slår sig själva.

*Sir Lancelots uppdrag där han dödar hur många människor som helst :D

*Sir Robins lilla sång.

*Skrattar fortfarande åt hur dumt det ser ut när dem "rider" med kokosnötterna :)

Mina, jag och Irene

När Jim Carrey ska döda kon som ligger på vägen. Underbar scen. Han skjuter kon typ 10 gånger utan att den dör så han måste strypa djuret :D

håller med om att det var roligt....jag asgarvade hela jävla tiden..

*FLYG TILL GRÖNARE ÄNGAR* :lol::lol:

kan inte repliken på engelska

MP and the holy grail (igen)

*Munkarna som slår sig själva.

*Sir Lancelots uppdrag där han dödar hur många människor som helst :D

*Sir Robins lilla sång.

*Skrattar fortfarande åt hur dumt det ser ut när dem "rider" med kokosnötterna :)

Samtliga scener i den filmen är ju klassiska. Den är enligt mig den utan tvekan och överlägset bästa komedin genom tiderna.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...