Jump to content

Bästa komediscenen

Achtung

18 members have voted

1. 1. Bästa komediscenen

• Diarré-scenen i dum och dummare
      4
    • Svarta Riddaren I MP and the holy grail
      1
    • Häxbrännings-scenen i MP and the holy grail
      3
    • Stenings-scenen i Life of brian
      0
    • Forest Gump möter Presidenten i Forest Gump
      0
    • När han dödar hunden i En fisk som heter Wanda
      2
    • När de dödar den osynliga krigaren i The Three Amigos
      0
    • Schizofrena gisslandramat i det våras för sheriffen
      0
    • "I'm surrounded by arseholes"-scenen i det våras för rymden
      1
    • annat
      7

Rekommenderade inlägg

jag hade otroligt svårt att välja mellan the black knight och häxbränningsscenen, men jag valde till slut häxbränningen i ett läge av impuls och en tanke på john cleeses helt sjukt roliga replik där ("she turned me into a newt!"), men jag nu ångrar jag mig nästan...

"bring out your dead"-scenen i holy grail är också en höjdare.

och mördarkaninen... och bron...

"WHAT is your name?"

"WHAT is your quest?"

"WHAT is your favourite colour?"

ohohooo...

hela filmen är en humoristisk höjdpunkt.

• Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar
VAA!! den är väl superkul. "I wonder.. I Wanda I....."

Nej, usch. Den filmen gillar jag verkligen inte på grund av att handlingen korsar sig självt och det blir så krångligt med mera. Sen så är inte filmen särskilt rolig enligt mig.

Ska man ta fler roliga scener så radar jag upp ett par:

MP, Holy Grail: Knights of the NI. Jag älskar verkligen den här scenen. Mycket rolig och sköna repliker. Lycka till med att skära ner träd med sill :)

Blue streak: Pizzabudsscenen. Vet inte varför jag gillar den, eftersom den är inte så kul egentligen. Det kan väl bero på att han ser otroligt korkad ut och hans dansuppvisning är ganska skön.

Måste säga att jag skrattade tillsammans med min kompis väldigt mycket åt Bubbleboy. Fanns många roliga scener.

Har man inte sett den så kanske det är bättre att se den först, men för de som sett den. SPOILERS så att säga.

Allting man ser med en konstiga glass och curry säljande indiern är först småskojigt och sedan otroligt skojigt. När de flyr från byn med en av världens kanske korkades invånare med sin helsköna glassochcurry bil, och en pojke springen efter bílen viftandes med pengar -icecream, icecream!

och sedan kommer en liten indisk pojke - curry, curry!

Som den troende hindu den körande indien sedan är kunde iallafall skadeglada jag inte låta bli att flabba när de lyckas köra på en ko!

Stackar indiern ber som en galning för sina synder, tills han ser att ett gäng motorcykelförare komma med rasande fart på vägen, som sedan totalt demolerar den döda kons mage och inälvorna ligger sprida på vägen.

Och sedan kommer en buss och tja.. the pains goes on.

Sedan finns det bla den där scenen med den japanska drop-in brottningen som är svårt att förklara i text, men helkul att härma i tal.

Kom på en kul sak som blev ännu roligare av en person i salongen.

Scenen i "Den där Mary" när ms Diaz tror Stiller har hårgelé i näven. Hela publiken skrattade gott (även jag). En moder med hennes ca. 8 årige son sitter bakom mig och min tjejkompis. Han säger försynt "Mamma, mamma vad är det som är så roligt". Gissa om salongen skrattade ännu mer då :P:P:P

// Howe

- Film är bäst på bio, om man är i en bra salong d.v.s -

Scenen i "Den där Mary" när ms Diaz tror Stiller har hårgelé i näven. Hela publiken skrattade gott (även jag). En moder med hennes ca. 8 årige son sitter bakom mig och min tjejkompis. Han säger försynt "Mamma, mamma vad är det som är så roligt". Gissa om salongen skrattade ännu mer då  :P  :P  :P

ja ibland kan det vara riktigt kul med barn i salongen..

Ja, jag har sjuk humor, det är ett faktum, men jag tycker faktiskt att Freddy Got Fingered är en riktigt rolig film, Tom Green är underbar! Scenen när hans kompis ramlar i rampen och får ett köttsår, och Tom Green slickar honom såret, samtidigt som Pappan ropar -"can you two faggots calm down..." en underbar, men dock helt sjuk scen...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...