Michael Myers Skriven 9 September, 2006 Report Share Skriven 9 September, 2006 ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!!!!!! inget har startat så mycket krig å onödigt lidande som religon.... lägg ner denhär tråden!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 9 September, 2006 Report Share Skriven 9 September, 2006 Inget annat för dig än att posta onödiga inlägg i jätteseriösa trådar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 10 September, 2006 Report Share Skriven 10 September, 2006 Inget annat för dig än att posta onödiga inlägg i jätteseriösa trådar? se du lär dig ju nästan.. om du nu bara tog å tänkte efter lite om vad som är seriöst/roligt för olika personer... min post här inne var oseriös å mycket ironisk.. dock tycker jag att religon är kass å har orsakat många krig!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 15 September, 2006 Report Share Skriven 15 September, 2006 Orsakat eller använts som ursäkt? Förmodligen både och, men kanske värt att fundera över? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 16 September, 2006 Report Share Skriven 16 September, 2006 Orsakat eller använts som ursäkt? Förmodligen både och, men kanske värt att fundera över? yepp vad är egentligen skillnaden??? nu tänker jag även ganska långt tillbaka på dom glada korstågens tid!!!! så vitt jag vet var det inte en ursäkt för att få kriga utan för å omvända folk till "rätt" religon.. sen visst jag är ingen klippa på varken religon eller historia.. jag kanske bara har fått för mig saker... oavsett vilket är det lika illa.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 16 September, 2006 Report Share Skriven 16 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 28 September, 2006 Report Share Skriven 28 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? finns tyvärr ingen sida för "naiv" på svensk wikipedia. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 28 September, 2006 Report Share Skriven 28 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Action speaks louder then words!!??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 28 September, 2006 Report Share Skriven 28 September, 2006 Tofu: Blev det några träffar på "Eget Beslut", "Egen Vilja" eller "Självständig Person" då? Bara för att inte du tror har jag rätt att göra det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Action speaks louder then words!!??? mmm, årets dummaste kommentar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 Tofu: Blev det några träffar på "Eget Beslut", "Egen Vilja" eller "Självständig Person" då? Bara för att inte du tror har jag rätt att göra det. fattar inte ett skit av vad du försöker säga. men jag hoppas inte du försökte vara seriös för då kommer vi snabbt nå en punkt där du blir tvungen att förklara hur du kan få för dig att folk dör för sin religion av enkla anledningar och borde skicka "mail" istället. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Action speaks louder then words!!??? mmm, årets dummaste kommentar! varför det?? snälla förklara dig??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 Saxat från Wikipedia: Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Action speaks louder then words!!??? mmm, årets dummaste kommentar! varför det?? snälla förklara dig??? Hmm blir lite annan innebörd ändå när du skrivit then istället för than. Fast det kanske är then du menar?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 29 September, 2006 Report Share Skriven 29 September, 2006 Saxat från Wikipedia:Korståg var av påven påbjudna fälttåg, främst till nuvarande Palestina , som från slutet av 1000-talet företogs från den västerländska kristenhetens sida i syfte att befria Jerusalem och Heliga landet från muslimernas herravälde. De två gamla rikena Rom och Bysans hade en ny gemensam fiende nämligen araberna som hade tagit över östra Medelhavsområdet,hela Nordafrika, Sicilien och stora delar av Spanien. Man brukar räkna åtta korståg under 1000- till 1400-talet. Visst många krig har orsakats utav att olika religioner krockat med varandra, och det är inte alls bra, men i huvudsak är det ändå folket som är dumma i huvudet. Varför spränga sig i luften i ett annat land för att visa att ens religion finns. Räcker det inte att skicka ett mail? Action speaks louder then words!!??? mmm, årets dummaste kommentar! varför det?? snälla förklara dig??? Hmm blir lite annan innebörd ändå när du skrivit then istället för than. Fast det kanske är then du menar?? then eller than? vem bryr sig när man e flummig. ta det inte personligt. tycker bara det e löjligt att försöka lösa stora frågor med dumma "slogans". he he Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 30 September, 2006 Report Share Skriven 30 September, 2006 Aaah ok ok.. gramatiska fel.. ursäkta mig.. jajaj jag var inte helt seriös i mitt utalande iaf!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.