Downup Skriven 9 Juni, 2003 Report Share Skriven 9 Juni, 2003 Vad tyckte du om 28 dagar senare?. Jag måste säga att jag tyckte det var en bra film. Sen när man sett filmen så kunde man ju kolla hur det skulle se om inte det fanns några soldater med i filmen. ................. Jag vet inte om andra slutet skulle vara bättre vad tycker du? Sen tycker jag filmen slutate ganska dåligt.. Men jag ger den 4st av 5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 3/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 10 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2003 3/5 2/5. Har redan skrivit om den i Filmer du just sett-tråden. Bra i början, dålig i resten av filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Jag har lagt ett inlägg i SKRÄCKFILM-tråden. Som du nog inte kommer att tycka om... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 10 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2003 (ändrad) 4 av 5 Ändrad 10 Juni, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Helt klart 4/5. Du kan läsa både min recension jag gjorde när den gick på bio och det inlägg jag nyligen gjorde i "Filmer jag just såg tråden" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Descartes Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Hmm... sätter betyget 2 av 5. Inledningen är bra med såväl intressanta betänkligheter som vackra sekvenser över "ensamheten". Dock byter filmen skepnad alldeles för snabbt - från en relativt intelligent skildring över ensamhet till en orgie i blod och slafsande som för tankarna till From dusk till dawn. Måste också tillägga att jag utifrån ett blod-slafs-döda människor-perspektiv föredrar From dusk till dawn framför 28 dagar senare. Synd - då filmen hade kunnat bli som mycket som den inte blev! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 10 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Jag tycker tvärtom. From Dusk Till Dawn flippade ut totalt, men det tycker jag inte 28 Days Later gjorde. Det var bra känsla rakt igenom hela filmen och det var klart underhållande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Hmm... sätter betyget 2 av 5. Inledningen är bra med såväl intressanta betänkligheter som vackra sekvenser över "ensamheten". Dock byter filmen skepnad alldeles för snabbt - från en relativt intelligent skildring över ensamhet till en orgie i blod och slafsande som för tankarna till From dusk till dawn. Måste också tillägga att jag utifrån ett blod-slafs-döda människor-perspektiv föredrar From dusk till dawn framför 28 dagar senare. Synd - då filmen hade kunnat bli som mycket som den inte blev! Ve och fasa, From dusk til dawn är enligt mig en av de sämsta filmer jag sett. Den flippar ur totalt och precis som Czechflash säger, det gör inte 28 dagar senare, där det inte blir särskilt mycket slakt i slutet, inte jätte många människor dör i jämförelse med andra filmer i genren. Jag tycker verkligen den skildrar människans ensamhet och dumhet. Människor passar inte i grupp helt enkelt vi är för destruktiva Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 3/5 Tyckte att den va helt okej, men tyckte bäst om mitten på filmen ungefär. Början va så långrandig o jag hade velat se mer i slutet, men den gick o se på... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Downup Skriven 11 Juni, 2003 Author Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Ni som såg den på dvd. Måste la ha valt att se det andra slutet med va? Okey det är bara tecknade bilder när dom beskriver hur dom hade tänkt sig. Tror nog att det var väldigt svårt att komma på ett slut på denna filmen.. ändå så fattar jag inte slutet av filmen.. Var det bara London som fick viruset? en halvtimme mera film skulle inte sitta fel.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Var det bara London som fick viruset? en halvtimme mera film skulle inte sitta fel.. Nej, hela England fick viruset, men mer förstod jag inte. De nämne Paris och new York, men jag tror inte att de blev smittade. Uu, en halvtimme till skulle inte ha varit bra för min dle. Det räckte med ca 2 timmar, eller vad det nu var. Jag såg den på DVD, men jag orkade inte se det alternativa slutet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 Juni, 2003 Jag såg den på bio och där gjorde den sig bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 12 Juni, 2003 Report Share Skriven 12 Juni, 2003 Jag tycker inte att Orvar skulle klaga på att det vara dåligt på bio för det var det inte bara....annorlunda. Jag vill se det alternativa slutet. Tycker det skulle slutat vid kraschen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RamRod Skriven 12 Juni, 2003 Report Share Skriven 12 Juni, 2003 Jag har sett filmen och tycket som dom flesta här bra början - kass slut. Men jag har en fråga.Om dom nu hade blivit infekterade med ilska varför dödade dom inte varandra då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.