Psylocke Skriven 26 Juni, 2003 Report Share Skriven 26 Juni, 2003 Jag brukar diskutera frågan med en kompis, och nu skulle jag vilja veta vad ni tror. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalimac Skriven 27 Juni, 2003 Report Share Skriven 27 Juni, 2003 Melkor naturligtvis. Han var ju på samtliga sätt större och ondare än Sauron. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 27 Juni, 2003 Report Share Skriven 27 Juni, 2003 Jag brukar diskutera frågan med en kompis, och nu skulle jag vilja veta vad ni tror. Sauron var ju en undersåte till morgoth/melkor (den värste av undersåtar, värre än balrogarna) och när man läser om Numenor i silmarillion kan man läsa om att Sauron som då lurar folket i numenor att segla till Valinor även lurar i dem att den rätta guden heter Melkor. Detta kan man se som att Sauron fortfarande är som en undersåte. Men om man ska jämföra direkt av tror jag inte att det går då Angband gjorde arme på arme medan Sauron först skaffade sig egna undersåtar under till ringens krig (har jag för mig). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dewil Skriven 10 Augusti, 2003 Report Share Skriven 10 Augusti, 2003 He he. Det här påminner om den gamla Sinkadus-klassikern "Vem skulle vinna i ett krig mellan Sauron och Vashna?" Dewil Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 16 Oktober, 2003 Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Vem e Melkor ? ? ? Kommer han in i ROTK eller ? ? ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 16 Oktober, 2003 Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Melkor är (var) en Vala, eller en gud om du så vill.... Han blev sedan fängslad i tomheten utanför världen av de andra Valar då han bland annat förstörde Valinor's träd o stal Silmarillerna... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 16 Oktober, 2003 Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Okey ! Jag blev lite klokare men inser att jag måste läsa böckerna A.S.A.P ! Tack ändå ..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.