Jump to content

Favoriter bland filmskurkar

Harry Lime

Rekommenderade inlägg

1. Mr. Smith / Hugo Weaving- The Matrix (Goes without saying)

2. Scar / Rickard Wolff - Lejonkungen (Yup, diggar Rickard Wolff som röstskådis)

3. Mr. Blonde / Vic Vega / Michael Madsen - Reservoir Dogs (Ond... ond...men så jävla cool)

4. Dark Helmet / Rick Moranis - Spaceballs (Jag skrattade alltid högt när han var i bild)

5. Freddy Kreuger / Robert Englund - Terror On Elm Street (Scenen i 1an när han har långa armar... *ryser*)

Håller med om de flesta där ovan. :up: Ändrad av Off The Ground

• Svar 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Freddy Kruger : Nightmare on Elmstreet (Fränare kille finns inte :up: )

Da bad guy i Hard Boiled: (rå, besinningslös och skjuter oskyldiga, behövs det sägas mer?)

Darth Vader: Star Wars (inga kommentarer behövs ;) )

Darth Maul: Star Wars (ser både cool och ond ut och är så dessutom)

Angmar Häxmästare: Lotr (i den rustningen kan man inte se snäll ut)

Evil Ash: Evil Dead 3 (med så fräna kommentarer kommer man inte undan)

• 4 weeks later...
  • 6 months later...

Min favorit är Doc Ock i Spider-man 2, men det är nog mest för att jag är märkligt attraherad av honom. ;)

Annars är Claude Frollo i Ringaren i Notre Dame mycket elegant och en hemsk förtryckarperson som man får rysningar av. Ändock tror han inte alls själv att han är ond utan bara att "han gör det som är rätt" och det är ju också lite läskigt. Det är liksom inte "Mwahahaha, jag vill ta över världen/Agrabah/Lejonklippan" eller något sådant, utan lite djupare. Me likey!

Hades i Herkules är också suverän. Superrolig och ändå skrämmande. Mycket bra röster både på svenska och engelska för övrigt.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...