rocky_get_heavy Posted June 23, 2005 Report Share Posted June 23, 2005 Fan den listan är ju oändlig men några är ju Blues Brothers, Alla Tarantino, Gudfadern 1&2, Goodfellas, Nyckeln till frihet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Har sett Rounders väldigt många gånger, mycket roligare än alla kändispokerprogram på TV. Edward Norton är klockren som fuskare och John Malkovich är riktigt charmig som rysk pokergangster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Posted June 27, 2005 Moderator Report Share Posted June 27, 2005 Håller helt med om Rounders, man kan se den hur många gånger som helst bara för Nortons skulle. Dock gillar jag inte Malkovichs groteska överspel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocky_get_heavy Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 hmmm, dett är rätt tråd men jag måste säga att jag inte sett den filmen, är den verklien så bra som alla säger. Jag har hållt i den flera ggr men har dock inte köpt den än Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkånePåg Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 en annan film som jag har som min lilla "hemliga" favorit är annars Can't By Me Love från 1987 eller nåt. Den har blivit sågad av många men är en enkel och gullig romantisk komedi från det härliga åttiotalet, mitt älsknings årtionde... även Breakfast Club är en klar favorit som man kan se dussintals med gånger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[tS]Larsson Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 Svårt. Men en favorit är midnightrun med DeNiro, jag älskar den filmen. Annars är det Starwars, 5:e elemnetet, Tron, Apollo 13. Är även svag för ubåtsfilmer så Das boot är ju en favorit. Tänker man till lite så kan listan göras väldigt lång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurassic park Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 (edited) Jurassic park, 1,2,3 Terminator 1,2, A,I ,.... Alien, Alein återkomst, Starwars 1,2,3,4 true Lies, Duel, E,t, Indiana jones, Zorro, , de finns fler , men orkar inte skriva 1. Jurassic park 2.A,I ---- Terminator 2 3,Star wars och indiana jones har tappat några fler filmer kanske Edited June 30, 2005 by Jurassic park Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Posted June 30, 2005 Moderator Report Share Posted June 30, 2005 en annan film som jag har som min lilla "hemliga" favorit är annars Can't By Me Love från 1987 eller nåt. Den har blivit sågad av många men är en enkel och gullig romantisk komedi från det härliga åttiotalet, mitt älsknings årtionde... He.. jo Patrick Dempsey var ju 80-talets Ben Stiller, en tönt med hjärtat på rätt ställa och som ofta fick den snygga tjejen på slutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 Hmm. Sagan Om Ringen måste jag väl säga, det är min absoluta favoritfilm alla kategorier. Har sett den rejält många gånger. Nostalgitripp: Lejonkungen, min barndomsfilm nummer ett. Där kan man snacka om att jag kan alla repliker. Annars är jag inte den som gillar att titta på filmer upprepade gånger. Då ägnar jag hellre tid åt att se en ny. Men jag tror att Donnie Darko (sett två gånger) kan ses om några gånger och vara nästan lika cool som första gången. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Posted June 30, 2005 Filmstar Report Share Posted June 30, 2005 Men en favorit är midnightrun med DeNiro, jag älskar den filmen. Håller med dig, det är en film man kan se om många gånger. Såg den för ett tag sen och den är riktigt bra och underhållande rakt igenom. En film man kan ta fram när som helst och njuta, trots att man vet vad som händer. Utmärkt manus helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Posted July 2, 2005 Report Share Posted July 2, 2005 City of Lost Children är nästan odödlig, min favorit av Jean Pierre Jenuet. Den härligt hemska fantasivärld som målas upp i den filmen är det få som kan tävla med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basse Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 (edited) Utöver Star Wars 4, 5, 6 som jag nog tittade på minst en gång i veckan som barn är ju Once upon a time in mexico en rulle som jag nästan maniskt tittade på när den kom ut på video. Depps rollprestation är ju hela filmen, och de räcker gott och väl. Hans döda-kocken-för-att-upprätta-balansen-joke är ju så hilarious.. Hans trötta blick, och fullständigt omoraliska sätt i allt han gör.. Haha.. brb, måste nog dra på den nu för att stilla mitt sinne. Edited July 24, 2005 by Basse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 Gladiator Sagan Om Ringen trilogin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basse Posted July 25, 2005 Report Share Posted July 25, 2005 Hah, ajo. gladiator tål ju att synas några gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Posted July 25, 2005 Report Share Posted July 25, 2005 Lägger till Meet the Feebles, Bad Taste och Braindead på listan, har svårt att se att jag någonsin skulle kunna tröttna på dem filmerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts