Jump to content

Filmer man aldrig tröttnar på

Pilsk
 Share

Recommended Posts

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

en annan film som jag har som min lilla "hemliga" favorit är annars Can't By Me Love från 1987 eller nåt. Den har blivit sågad av många men är en enkel och gullig romantisk komedi från det härliga åttiotalet, mitt älsknings årtionde... även Breakfast Club är en klar favorit som man kan se dussintals med gånger...

Jurassic park, 1,2,3 Terminator 1,2, A,I ,.... Alien, Alein återkomst, Starwars 1,2,3,4

true Lies, Duel, E,t, Indiana jones, Zorro, , de finns fler , men orkar inte skriva :D

1. Jurassic park

2.A,I ---- Terminator 2

3,Star wars och indiana jones :up: har tappat några fler filmer kanske :blink:

Edited by Jurassic park

• Moderator
en annan film som jag har som min lilla "hemliga" favorit är annars Can't By Me Love från 1987 eller nåt. Den har blivit sågad av många men är en enkel och gullig romantisk komedi från det härliga åttiotalet, mitt älsknings årtionde...

He.. jo Patrick Dempsey var ju 80-talets Ben Stiller, en tönt med hjärtat på rätt ställa och som ofta fick den snygga tjejen på slutet.

Hmm. Sagan Om Ringen måste jag väl säga, det är min absoluta favoritfilm alla kategorier. Har sett den rejält många gånger. Nostalgitripp: Lejonkungen, min barndomsfilm nummer ett. Där kan man snacka om att jag kan alla repliker.

Annars är jag inte den som gillar att titta på filmer upprepade gånger. Då ägnar jag hellre tid åt att se en ny. Men jag tror att Donnie Darko (sett två gånger) kan ses om några gånger och vara nästan lika cool som första gången.

• Filmstar
Men en favorit är midnightrun med DeNiro, jag älskar den filmen.

Håller med dig, det är en film man kan se om många gånger. Såg den för ett tag sen och den är riktigt bra och underhållande rakt igenom. En film man kan ta fram när som helst och njuta, trots att man vet vad som händer. Utmärkt manus helt enkelt.

• 4 weeks later...

Utöver Star Wars 4, 5, 6 som jag nog tittade på minst en gång i veckan som barn är ju Once upon a time in mexico en rulle som jag nästan maniskt tittade på när den kom ut på video. Depps rollprestation är ju hela filmen, och de räcker gott och väl. Hans döda-kocken-för-att-upprätta-balansen-joke är ju så hilarious.. Hans trötta blick, och fullständigt omoraliska sätt i allt han gör.. Haha.. brb, måste nog dra på den nu för att stilla mitt sinne.

Edited by Basse